Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-08 15:34
Ik zoek een?

24/24,5 inch monitor met een goed 144/240hz TN paneel en goede kleuren.

Wat is je budget?
Ongeveer 300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Deze monitoren spreken mij aan,

pricewatch: Dell Alienware AW2518HF Zwart
pricewatch: Asus MG248QR Zwart
pricewatch: Asus MG248QE Zwart
pricewatch: Asus MG248Q Zwart

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Het scherm staat ongeveer 55/65cm van mij af

Waar ik echter ook nieuwsgierig naar ben is het verschil in DPI, want ik heb nu een 21,5 inch 1080p samsung syncmaster met 102 DPI. Met de 24 inch schermen ga ik naar 92 DPI en met 24,5 inch naar 90 DPI geen idee of dat verschil duidelijk wordt als ik ze naast elkaar zet. Daarnaast het dynamisch contrast van de schermen is ook verschillend en ik weet zo niet wat beter is.

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via DaniGeus op 24-08-2018 17:36)

• BoonZ_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-07 14:34
Goedemiddag Dani,

Toevallig net vorige week de Alienware gekocht die jij in je lijstje hebt staan. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor die ipv een BenQ 144hz of Asus vanwege de 240hz. Nu zal ik er momenteel niet veel aan hebben maar in de toekomst met snellere/betere GPU's kan ik er de voordeel uithalen. Ook nog gedacht over een 1440p scherm maar wil je dit goed gebruiken dan kom je op een 27" scherm uit en die zijn mij net wat te groot voor op mijn bureau.

Hij bevalt mij zeer goed, (gebruik mijn oude BenQ 60hz ernaast) wel zou ik settings van internet afhalen voor goede afstelling. Of zelf even met de settings bezig gaan en dit voor jezelf bekijken.

Waarom nog meer deze ipv een asus bijv. simpel, de asus vind ik er niet uit zien :( sorry.. puur smaak denk ik. De bezel van de Alienware is lekker dun maar het is ook een mooie monitor om te zien, en heeft goede specs.

Gr
Erik en succes met je keuze!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BoonZ_
Goedemiddag Dani,

Toevallig net vorige week de Alienware gekocht die jij in je lijstje hebt staan. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor die ipv een BenQ 144hz of Asus vanwege de 240hz. Nu zal ik er momenteel niet veel aan hebben maar in de toekomst met snellere/betere GPU's kan ik er de voordeel uithalen. Ook nog gedacht over een 1440p scherm maar wil je dit goed gebruiken dan kom je op een 27" scherm uit en die zijn mij net wat te groot voor op mijn bureau.

Hij bevalt mij zeer goed, (gebruik mijn oude BenQ 60hz ernaast) wel zou ik settings van internet afhalen voor goede afstelling. Of zelf even met de settings bezig gaan en dit voor jezelf bekijken.

Waarom nog meer deze ipv een asus bijv. simpel, de asus vind ik er niet uit zien :( sorry.. puur smaak denk ik. De bezel van de Alienware is lekker dun maar het is ook een mooie monitor om te zien, en heeft goede specs.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
BoonZ_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:49:
Goedemiddag Dani,

Gr
Hey Erik,

Ik kantel zelf ook heel erg naar de Alienware.. De prijs voor wat je krijgt.. vraag me ook wel af wat die (Grey to Grey) naast de 1ms inhoud? geen idee of jij daar verstand van hebt hoor.. Ik weet zelf een hele boel maar dit... geen idee.. kan ook marketing zijn net als dat dynamische contast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:36
Je kan ook voor de MSI Optix MAG24C gaan. Is nu 199 ipv 299.

144hz met een VA paneel met 93dpi.. Enkel "nadeel": 23,6 inch..

[ Voor 4% gewijzigd door wh00pz op 21-08-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
wh00pz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:34:
Je kan ook voor de MSI Optix MAG24C gaan. Is nu 199 ipv 299.

144hz met een VA paneel.. Enkel "nadeel": 23,6 inch..
Weet ik, maar ik blijf het liefst weg van curved monitoren.. :P een VA paneel was tof geweest in de Alienware maar die VA panelen hebben last van wat ghosting, ik ben al weken op zoek haha, en deze MSI heb ik ook zeker overwogen. :) toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoonZ_
Precies wat je zegt, marketing volgens mij :) en grey to grey is wat ze gebruiken om de 1ms te testen, dat gebeurt overal alleen Alienware zet het erbij. Benq bijv. niet vaak.
DaniGeus schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Hey Erik,

Ik kantel zelf ook heel erg naar de Alienware.. De prijs voor wat je krijgt.. vraag me ook wel af wat die (Grey to Grey) naast de 1ms inhoud? geen idee of jij daar verstand van hebt hoor.. Ik weet zelf een hele boel maar dit... geen idee.. kan ook marketing zijn net als dat dynamische contast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
BoonZ_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:08:
Precies wat je zegt, marketing volgens mij :) en grey to grey is wat ze gebruiken om de 1ms te testen, dat gebeurt overal alleen Alienware zet het erbij. Benq bijv. niet vaak.
[...]
Ah zie dat dacht ik al, dankjewel :) ik denk echt dat ik de Alienware ga halen

Edit: heb hem besteld :D

[ Voor 3% gewijzigd door DaniGeus op 21-08-2018 16:55 ]

• BoonZ_
Veel plezier ervan! Heb gister de display poort aangesloten (die zit er niet bij namelijk) en nu 240hz.. echt een genot om te zien met PUBG! alleen haal je geen 240fps maar toch, het is echt een hele mooie monitor. Speel je ook pubg toevallig?
DaniGeus schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:22:
[...]

Ah zie dat dacht ik al, dankjewel :) ik denk echt dat ik de Alienware ga halen

Edit: heb hem besteld :D

• DaniGeus
BoonZ_ schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:32:
Veel plezier ervan! Heb gister de display poort aangesloten (die zit er niet bij namelijk) en nu 240hz.. echt een genot om te zien met PUBG! alleen haal je geen 240fps maar toch, het is echt een hele mooie monitor. Speel je ook pubg toevallig?
[...]
Ja zeker heb ik pubg in mn steam staan 😋 ben even de settings aan het zoeken voor het scherm.. had gisteren een DP kabel besteld maar krijg een HDMI... sukkels bij bol.com 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoonZ_
Dat meen je niet!!! lekker is dat.. kan je nog langer wachten. Mocht je een DP kabel hebben met 20pooltjes.. kan het zijn dat je pc niet opstart! Dit heb ik ook gehad, schijnt een DP probleem te zijn. Kabel even los halen van je videokaart, pc opstarten en dan de kabel erin klikken en probleem is opgelost. Heel vreemd verhaal maar dit schijnt iets met displayport kabels te zijn, zit nogal wat verschil in de kabels. Mocht je je nog vervelen in PUBG, ik speel het graag :) haha op steam bekend als: BoonZ https://steamcommunity.com/profiles/76561198379805633
DaniGeus schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:44:
[...]

Ja zeker heb ik pubg in mn steam staan 😋 ben even de settings aan het zoeken voor het scherm.. had gisteren een DP kabel besteld maar krijg een HDMI... sukkels bij bol.com 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
BoonZ_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:39:
Dat meen je niet!!! lekker is dat.. kan je nog langer wachten. Mocht je een DP kabel hebben met 20pooltjes.. kan het zijn dat je pc niet opstart! Dit heb ik ook gehad, schijnt een DP probleem te zijn. Kabel even los halen van je videokaart, pc opstarten en dan de kabel erin klikken en probleem is opgelost. Heel vreemd verhaal maar dit schijnt iets met displayport kabels te zijn, zit nogal wat verschil in de kabels. Mocht je je nog vervelen in PUBG, ik speel het graag :) haha op steam bekend als: BoonZ https://steamcommunity.com/profiles/76561198379805633

[...]
Heb je geadd :)
Pagina: 1