Bureau voor 2 personen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Goedemorgen mede-Tweakers!

Samen met mijn vrouw brengen wij iets te veel tijd door in Azeroth, daarnaast zit ik regelmatig thuis te werken of ben ik aan het programmeren achter mijn computer.

Nu gebruiken wij onze huiskamer tafel voor onze computers, maar je moet ook ergens eten (normaal deden we dat achter onze computer, maar aangezien onze dochter wat ouder word willen we gewoon weer gebruik kunnen maken van de eetkamer tafel)

Ik ben opzoek naar een bureau oplossing die van toepassing kan zijn voor ons.
Onze wens:

We willen tegen over elkaar zitten (omdat redenen O-) ).
We maken beide gebruik van 2 x een 27" monitor

De tafel wordt in de zelfde stijl gebouwd als onze huiskamer tafel (en een ander tafeltje wat we hebben staan)

Omdat dit richting de € 900,- gaat lopen (iets met duur hout, zwaar onderstel etc) wil ik wel de juiste maten bestellen.

Online staat te lezen dat een bureau 80 cm breed moet zijn, wij willen iets breder ( 2x 27" = 1.20 meter volgens websites)

Dus wij zitten te denken aan de volgende afmetingen:

140cm bij 110cm.

Wat raden jullie aan? Wat zijn jullie ervaringen? Raden jullie bovenstaande setting uberhaubt aan of af?

-- edit --

afbeelding voor de setting;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4NC7ljI.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ranora op 21-08-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik neem aan dat je 2,40 meter wil ipv 1,40 in de breedte? Want op 1,40 met z'n 2en is heel erg krapjes.

Zelf zou ik nog wat meer ruimte pakken. Dan heb je niet je monitoren strak tegen elkaar aanstaan en heb je ook nog ruimte voor iets ernaast (speakers ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Wat je ook kan doen is een tafelblad en losse poten kopen bij de bouwmarkt. En dan zelf gaten boren voor kabelmanagement bijvoorbeeld.

Op die manier heb ik een tafel waar 6 man aan kan zitten voor 400 euro-ig.

Zoiets heb ik zelf. Moet je nog wel de poten zelf monteren en lakken, maar dat is wellicht juist een goed ding omdat je daarin dan weer vrijheid hebt om te kiezen wat je precies wil.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 613510 op 21-08-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Thanks voor de snelle reacties! Erg super
TERW_DAN schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:08:
Ik neem aan dat je 2,40 meter wil ipv 1,40 in de breedte? Want op 1,40 met z'n 2en is heel erg krapjes.

Zelf zou ik nog wat meer ruimte pakken. Dan heb je niet je monitoren strak tegen elkaar aanstaan en heb je ook nog ruimte voor iets ernaast (speakers ofzo).
Hoi,

Dank voor je reactie! We willen tegen over elkaar zitten, dus beide aan de lange zijde van 140 cm (waarvan 120 cm dus voor beeldschermen is)

Speakers hebben we niet (beide gamen, dus beide headset (gezellig!!))

Snel getekend voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4NC7ljI.jpg
Anoniem: 613510 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:08:
Wat je ook kan doen is een tafelblad en losse poten kopen bij de bouwmarkt. En dan zelf gaten boren voor kabelmanagement bijvoorbeeld.
- knip -
Ja, dat zou het allerbeste zijn; echter hebben wij de tafel in een bepaalde stijl, de salon tafel ook.
En die is dit:

Afbeeldingslocatie: https://img.1qr.eu/hh/fotos/m/mm/fd0ef3ab16302ed2e0436518408bd620/nl/nl/image.jpg?width=474&height=345

Een tafelblad bij de bouwmarkt voldoet niet aan deze wensen. Gelukkig ken ik een tafelboer die tafels maakt op maat, en mij dus bijna zo'n zelfde tafel kan leveren. Dat ik later daarin moet boren vind ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:45
Ik denk dat je vooral in de diepte vrij veel ruimte nodig hebt. Want denk ook aan de voet en kabels van de schermen en waar je je benen en voeten wil houden. Elkaar de hele tijd schoppen omdat je bureau te ondiep is lijkt mij ook niet prettig.

Wat betreft de breedte, meet eens hoeveel ruimte je nu inneemt in de praktijk met ook bijvoorbeeld drinken en enkele papieren naast je toetsenbord/muis en hoe krap 1.40m is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-04 12:40
Ik gebruik zelf werkgerelateerd ook 2x 27"naast elkaar en heb voor mijn eigen setup al een bureau van 1,10m diep nodig om dit comfortabel te kunnen gebruiken qua kijken(staan op ong. 170 graden tov elkaar) en minimaal 0,9m onder het bureau omdat mijn benen ook ergens moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-04 14:55

ResuCigam

BOFH

Ranora schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:05:
Online staat te lezen dat een bureau 80 cm breed moet zijn,
Bedoel je niet diep in plaats van breed?

Ik zou twee bureaus/tafels tegen elkaar zetten dan heb je voldoende diepte en meteen ruimte in het midden voor kabels etc.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 22:02

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou tussen jullie monitoren zorgen voor TV mounts in dezelfde kleur als de tafelpoten en je kabelmanagement daar doorheen laten lopen voor HDMI/Powerkabels.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1qVaHKFXXXXXQXXXXq6xXFXXX3/ARTICULATING-LCD-LED-TV-WALL-MOUNT-Desktop-keyhole-type-pneumatic-clamp-arm-bracket-BRACKET-FULL-MOTION.jpg

Wat ik een beetje mis in je tekening zijn de computers zelf, waar komen deze? ;)

Zoiets?:
Afbeeldingslocatie: https://discountoffice.nl/productImages/42/large/BDAT35.103-1.jpg

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Thanks voor de reacties!
Philip Ross schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:29:
Ik denk dat je vooral in de diepte vrij veel ruimte nodig hebt. Want denk ook aan de voet en kabels van de schermen en waar je je benen en voeten wil houden. Elkaar de hele tijd schoppen omdat je bureau te ondiep is lijkt mij ook niet prettig.

Wat betreft de breedte, meet eens hoeveel ruimte je nu inneemt in de praktijk met ook bijvoorbeeld drinken en enkele papieren naast je toetsenbord/muis en hoe krap 1.40m is.
Bij 1.40 kan je naast je toetsenbord drinken of papieren kwijt; ik denk niet dat dit problemen oplevert.
De Rikster schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:57:
Ik gebruik zelf werkgerelateerd ook 2x 27"naast elkaar en heb voor mijn eigen setup al een bureau van 1,10m diep nodig om dit comfortabel te kunnen gebruiken qua kijken(staan op ong. 170 graden tov elkaar) en minimaal 0,9m onder het bureau omdat mijn benen ook ergens moeten.
Ik zit denk ik dan veel te dicht op het scherm.
ResuCigam schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Bedoel je niet diep in plaats van breed?

Ik zou twee bureaus/tafels tegen elkaar zetten dan heb je voldoende diepte en meteen ruimte in het midden voor kabels etc.
Ja, bedoel ik inderdaad. Stom.
Falcon schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:05:
Ik zou tussen jullie monitoren zorgen voor TV mounts in dezelfde kleur als de tafelpoten en je kabelmanagement daar doorheen laten lopen voor HDMI/Powerkabels.

[afbeelding]

Wat ik een beetje mis in je tekening zijn de computers zelf, waar komen deze? ;)

Zoiets?:
[afbeelding]
Zo'n standaard voor de monitor wordt het waarschijnlijk wel, ik moet alleen kijken of die er zijn voor 2 schermen aan beide kanten) Wil ze graag in hoogte/diepte kunnen verstellen.

De computers komen of op de grond, of "hangen" aan het onderstel van de tafel, denk dat laatste en dan gedraaid, zodat de zijde de onderkant word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 12:47
Ranora schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:05:[...]

Dus wij zitten te denken aan de volgende afmetingen:

140cm bij 110cm.
110cm diep is 55cm beenruimte pp? ik kom al regelmatig met de lange benen van collega in de clinch met 2x80cm diep. En dan zit er ook nog 5cm tussen de bureau's tegenover elkaar voor de kabels.
Daar kom je alleen mee weg als je enorm strak rechtop zit of asymetrisch gaat zitten aan tafel en dus niet loodrecht tegenover elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
PROnline schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

110cm diep is 55cm beenruimte pp? ik kom al regelmatig met de lange benen van collega in de clinch met 2x80cm diep. En dan zit er ook nog 5cm tussen de bureau's tegenover elkaar voor de kabels.
Daar kom je alleen mee weg als je enorm strak rechtop zit of asymetrisch gaat zitten aan tafel en dus niet loodrecht tegenover elkaar.
Ik denk inderdaad dat het niet loodrecht tegenover elkaar word. Ik neem het mee in de overweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:10
Een "normaal" bureau is meestal 160x80. Nu ga je concessies doen in breedte en in diepte.
Met 55 cm en 2x27" ga je goed getrainde nekspieren krijgen.
Met een simpele laptop (15.6") heb ik al ruim 55 cm nodig.

Maar wat is de maat van de huidige tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij 1,10m ga je denk ik meer voetjevrijen dan je eigenlijk zou willen :P Ik zou echt meer diepte pakken. Zeker als je een beetje afstand tussen jezelf en je monitoren wil hebben. Ik zelf zit relatief dichtbij m'n schermen (zo'n 70 cm afstand op 2x 31.5"), maar zou met 55cm bureauruimte heel erg tekort komen (als je bedenkt dat je scherm zelf ook nog ruimte inneemt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:09
Tip: ga lekker aan tafel zitten en laat je vrouw meten hoeveel 'ruimte' je nodig hebt boven en onder de tafel tijdens het werken. Doe dit ook bij je vrouw en tel deze lengtes bij elkaar op.

Nu wil je niet voet aan voet zitten bij je bureau, dus tel er voor het gemak nog even 30cm bij op zodat je rustig kan zitten (en dus niet elkaar raakt als je je benen even verplaatst).

Dan weet je in ieder geval hoe 'diep' je tafel moet zijn. Je zou uiteraard de lengte op dezelfde manier kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457607

De verhoudingen in je plaatje kloppen volgens mij niet. Het suggereerd dat er aardig wat ruimte is naast de monitoren maar dat lijkt me niet het geval. 2 keer 27" is ongeveer 120cm breed, dus je houd aan weerskanten vrijwel niets over. Hoeft niet erg te zijn als je die ruimte niet gebruikt.

Diepte lijkt me een groter probleem. Mijn bureau is 80cm diep en ik zit eigenlijk al te dicht op het scherm. Bij jou is het nog 20cm korter, je zoekt hier echt een grens op. Niet alleen slechter voor je ogen, maar zo dicht op 2 keer 27" zitten betekent dat je de uiteinden haast niet kunt zien. Ook zullen de monitoren strak tegen elkaar staan in rijen, waardoor ze hun warmte maar slecht kunnen afvoeren.

Als je ruimte in de diepte hebt, tel er zeker een halve meter bij op, dit is echt veels te ondiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Gebanned schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:11:
Een "normaal" bureau is meestal 160x80. Nu ga je concessies doen in breedte en in diepte.
Met 55 cm en 2x27" ga je goed getrainde nekspieren krijgen.
Met een simpele laptop (15.6") heb ik al ruim 55 cm nodig.

Maar wat is de maat van de huidige tafel?
De huidige tafel is 190 X 110, daar zitten we inderdaad niet naast elkaar. Ik denk dat ik die setup moet meten, en dat simpelweg keer 2 moet doen.
TERW_DAN schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:16:
Bij 1,10m ga je denk ik meer voetjevrijen dan je eigenlijk zou willen :P Ik zou echt meer diepte pakken. Zeker als je een beetje afstand tussen jezelf en je monitoren wil hebben. Ik zelf zit relatief dichtbij m'n schermen (zo'n 70 cm afstand op 2x 31.5"), maar zou met 55cm bureauruimte heel erg tekort komen (als je bedenkt dat je scherm zelf ook nog ruimte inneemt).
Ja, denk dat ik mij er erg op verkijk!
President schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:16:
Tip: ga lekker aan tafel zitten en laat je vrouw meten hoeveel 'ruimte' je nodig hebt boven en onder de tafel tijdens het werken. Doe dit ook bij je vrouw en tel deze lengtes bij elkaar op.

Nu wil je niet voet aan voet zitten bij je bureau, dus tel er voor het gemak nog even 30cm bij op zodat je rustig kan zitten (en dus niet elkaar raakt als je je benen even verplaatst).

Dan weet je in ieder geval hoe 'diep' je tafel moet zijn. Je zou uiteraard de lengte op dezelfde manier kunnen doen.
Jes! Dank je, neem ik mee.
Anoniem: 457607 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:18:
De verhoudingen in je plaatje kloppen volgens mij niet. Het suggereerd dat er aardig wat ruimte is naast de monitoren maar dat lijkt me niet het geval. 2 keer 27" is ongeveer 120cm breed, dus je houd aan weerskanten vrijwel niets over. Hoeft niet erg te zijn als je die ruimte niet gebruikt.

Diepte lijkt me een groter probleem. Mijn bureau is 80cm diep en ik zit eigenlijk al te dicht op het scherm. Bij jou is het nog 20cm korter, je zoekt hier echt een grens op. Niet alleen slechter voor je ogen, maar zo dicht op 2 keer 27" zitten betekent dat je de uiteinden haast niet kunt zien. Ook zullen de monitoren strak tegen elkaar staan in rijen, waardoor ze hun warmte maar slecht kunnen afvoeren.

Als je ruimte in de diepte hebt, tel er zeker een halve meter bij op, dit is echt veels te ondiep.
De verhoudingen in het plaatje kloppen zeker niet; het is nog net geen paint, maar dit is gewoon een pure situatie schets. Ik denk dat ik vanavond beter eerst sketschup kan opstarten.

Thanks weer voor de antwoorden!! Ik denk dat ik in mijn plannen moet overwegen om toch naast elkaar te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 20:56

TheBorg

Resistance is futile.

Bij ons op kantoor zijn de bureau's voor 2 personen 160cm diep. Met 24" monitoren op een comfortable afstand is er nog 15 tot 20cm tussen de monitoren over. Met 27" monitoren wil je iets meer ruimte dus mijn advies zou zijn, ongeveer 160cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
TheBorg schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:26:
Bij ons op kantoor zijn de bureau's voor 2 personen 160cm diep. Met 24" monitoren op een comfortable afstand is er nog 15 tot 20cm tussen de monitoren over. Met 27" monitoren wil je iets meer ruimte dus mijn advies zou zijn, ongeveer 160cm diep.
Ik denk dat ik gewoon te "makkelijk" dacht, om een tussenweg te zoeken... Maar 160cm is wel erg veel. Toch maar denken over een andere oplossing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Als je allebei niet in het midden gaat zitten, maar bijvoorbeeld allebei aan de linker (of rechter)kant tegenover elkaar heb je allebei een hoek, en ernaast ruimte voor kladblok/drinken/etc. en zit je elkaar ook niet met de benen in de weg.

Dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/19tDEQf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ranora schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:58:
[...]

Ik denk dat ik gewoon te "makkelijk" dacht, om een tussenweg te zoeken... Maar 160cm is wel erg veel. Toch maar denken over een andere oplossing.
Vaak zijn ze zelfs nog wat dieper omdat er een ruimte tussenzit voor kabels of tussenwand á 5/10cm, dit is bij jullie niet nodig natuurlijk dus dat scheelt.
Normaal gesproken zie je zelfs dat de 180x80cm de standaard is waar ze voor kiezen.

Wij zitten zelf aan een 80cm diep bureau maar hier zou ik niet echt op willen korten met 1x 27" monitor.
Net even geprobeerd door het scherm 25cm naar voren te plaatsen (80-25 = 55 voor 110cm diep), absoluut geen aanrader!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:27

Mickey77

Allround ICT-er

gise schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:15:
Als je allebei niet in het midden gaat zitten, maar bijvoorbeeld allebei aan de linker (of rechter)kant tegenover elkaar heb je allebei een hoek, en ernaast ruimte voor kladblok/drinken/etc. en zit je elkaar ook niet met de benen in de weg.

Dus zoiets:

[afbeelding]
Ik zit heb al jaren tegenover mijn vriendin op een mooie zelfgemaakte houten tafel en dit zou ik niet adviseren. De reden is dat je af en toe toch even contact wilt met elkaar. Dan is het fijn als je beiden even je hoofd om de rand van je scherm kunt steken. In dit plaatje moet je eigenlijk al op gaan staan om even contact met de ander te hebben.

Mijn zelfgemaakte tafel is 125cm diep maar we gebruiken beiden 1x een 27"scherm. Met de Dell schermen gaat het net, maar de beide voeten staan tegen elkaar aan. Ook onder de tafel komen we net niet tegen elkaar aan. Maar als we beiden onze benen tegelijk zouden strekken dan wel. Ik denk zelf dat 140cm prima is, 160 lijkt mij niet perse nodig.

Ook zou ik voor de breedte toch wat meer ruimte nemen. Soms heb je meet dan 1 stapel A4 nodig, of je hebt voor andere spullen even 5 minuten meer ruimte nodig. Min tafel is 125x200cm en ik zou niet kleiner willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:45
Op het werk hier zitten wij ook tegenover elkaar.
De bureau ziet er in deze stijl uit. (wat industrieler maar het idee is hetzelfde)
Enige verschil is dat we maar 1 kabelgoot hebben tussen de twee tafels.
Dit scheelt veel kabels die tussen je benen hangen. Ook moet je niet onder de bureau kruipen.
Afbeeldingslocatie: https://www.ksb-kantoormeubelen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/7359edb8117d9393cb0af3745ed0090d/b/u/bu325_2_.jpg
(die wand zou ik weglaten voor je partner toch nog te zien :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 09:05
Tegenover elkaar zitten is vechten met benen, elkaar niet kunnen zien en niet elkaars scherm kunnen zien. Als je het toch doet... 80cm diepte per persoon is echt minimaal.

Wij hebben 2 L-vormige bureaus overigens, van 200cm bij 140cm, met het "minst diepe deel" 80cm diep. Wij hebben de 2 bureaus in een U-vorm gezet (met ongeveer 80cm tussen de bureaus), met ruggen naar elkaar toe.

[ Voor 93% gewijzigd door Gamebuster op 21-08-2018 17:11 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Dank jullie wederom voor de reacties! Erg tof!
gise schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:15:

Dus zoiets:

[afbeelding]
Dit ziet er qua opstelling ook goed uit; zo zitten we nu ongeveer. Maar dan moet de tafel wel weer langer, voor 3 monitoren. Ik neem het mee in de besprekingen.
Mickey77 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:49:
[...]

Ik zit heb al jaren tegenover mijn vriendin op een mooie zelfgemaakte houten tafel en dit zou ik niet adviseren. De reden is dat je af en toe toch even contact wilt met elkaar. Dan is het fijn als je beiden even je hoofd om de rand van je scherm kunt steken. In dit plaatje moet je eigenlijk al op gaan staan om even contact met de ander te hebben.

Mijn zelfgemaakte tafel is 125cm diep maar we gebruiken beiden 1x een 27"scherm. Met de Dell schermen gaat het net, maar de beide voeten staan tegen elkaar aan. Ook onder de tafel komen we net niet tegen elkaar aan. Maar als we beiden onze benen tegelijk zouden strekken dan wel. Ik denk zelf dat 140cm prima is, 160 lijkt mij niet perse nodig.

Ook zou ik voor de breedte toch wat meer ruimte nemen. Soms heb je meet dan 1 stapel A4 nodig, of je hebt voor andere spullen even 5 minuten meer ruimte nodig. Min tafel is 125x200cm en ik zou niet kleiner willen.
Bij elkaar op de schermen kijken komt niet heel veel voor, dat ik daarvoor even moet omlopen is geen issue. Ik weet wel uit ervaring dat hoe meer ruimte ik heb, hoe meer troep ik op mijn bureau verzamel.
Boermansjo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:02:
Op het werk hier zitten wij ook tegenover elkaar.
De bureau ziet er in deze stijl uit. (wat industrieler maar het idee is hetzelfde)
Enige verschil is dat we maar 1 kabelgoot hebben tussen de twee tafels.
Dit scheelt veel kabels die tussen je benen hangen. Ook moet je niet onder de bureau kruipen.
[afbeelding]
(die wand zou ik weglaten voor je partner toch nog te zien :D )
Ja, het nijgt ook meer deze kant op qua functionaliteit. Echter ben ik bang dat dit qua ruimte niet gaat passen.
Gamebuster schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:08:
Tegenover elkaar zitten is vechten met benen, elkaar niet kunnen zien en niet elkaars scherm kunnen zien. Als je het toch doet... 80cm diepte per persoon is echt minimaal.

Wij hebben 2 L-vormige bureaus overigens, van 200cm bij 140cm, met het "minst diepe deel" 80cm diep. Wij hebben de 2 bureaus in een U-vorm gezet (met ongeveer 80cm tussen de bureaus), met ruggen naar elkaar toe.
Dat hadden wij "vroeger" in onze computerkamer ook. De bureau's heb ik nog, maar zouden niet kunnen passen in de huiskamer om die nog een beetje schappelijk te houden.
Pagina: 1