Ik heb voor mijn bedrijf (een ERP leverancier waar ik al geruime tijd werkzaam ben als consultant) een product bedacht en ontwikkeld wat zeer enthousiast ontvangen is door onze klanten. Dit product wordt inmiddels onder licentie aangeboden bij onze klanten en levert de organisatie een aardige bedrag per jaar op en overtuigd ook veel nieuwe klanten van ons systeem.
Nu ben ik niet zo slim geweest om op voorhand het gesprek aan te gaan over een eventuele winstdeling oid.
Maar ik wil wel komend jaar alsnog deze discussie aangaan.
Het product is nu enkele maanden live brengt op dit moment al per jaar €100.000,- op en kan in de toekomst zelfs groeien tot €500.000 / €600.000 per jaar afhankelijk van het aantal klanten dat hiermee gaat werken.
Hoe zouden jullie dit gesprek benaderen en wat voor wens/eis zouden jullie op tafel leggen om toch ook mee te kunnen delen in de opbrengst die dit product genereert.
-Een flinke loonsverhoging?
-Een bonus als percentage van de opbrengst?
Nu ben ik niet zo slim geweest om op voorhand het gesprek aan te gaan over een eventuele winstdeling oid.
Maar ik wil wel komend jaar alsnog deze discussie aangaan.
Het product is nu enkele maanden live brengt op dit moment al per jaar €100.000,- op en kan in de toekomst zelfs groeien tot €500.000 / €600.000 per jaar afhankelijk van het aantal klanten dat hiermee gaat werken.
Hoe zouden jullie dit gesprek benaderen en wat voor wens/eis zouden jullie op tafel leggen om toch ook mee te kunnen delen in de opbrengst die dit product genereert.
-Een flinke loonsverhoging?
-Een bonus als percentage van de opbrengst?