blackvue (dashcam) hard-wire aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 19:26
Goedendag tweakers,

Doordat telkens de stekker(sigaretten stekker) uit de 12V contact wipt bij elke aanraking. Wil ik graag mijn dashcam hardwire aansluiten op de zekeringkast.

Maar voordat ik dit doe wil ik eerst alle informatie op een rij hebben om brand gevaar of kortsluitingen te voorkomen.

Ik heb zelf een VW polo 1.2 Bluemotion bouwjaar eind 2014. Ik ben voor mijn idee al bij de garage geweest en daar rekenen ze er 200 euro voor. Dit vind ik zelf duur dus ben naar alternatieve gaan kijken.

Nu stuitte ik op een zekering adapter
(https://www.grandado.com/...bjdFaRkETk-xoCOt8QAvD_BwE)
Met deze adapter maak ik gebruik van een bestaande adapter waardoor ik dus geen eigen zekering hoef aan te leggen (sneller en makkelijker) Maar hoe veilig is dit?

En wat kan ik het beste doen. Een 12V contract plaatsen en daar dan de blackvue stekker in plaatsen en weg werken. Of de blackvue stekker loshalen en de draden rechtstreeks aansluiten?

alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 11:39
Ik heb ook zo'n ding (fuse tap noemen ze het) aangesloten in het zekeringskastje.
Daarna een 12V naar USB converter zoals dit: http://www.dx.com/p/12v-t...black-331453#.W3vpNSgzZaQ

En de dashcam met een standaard micro-usb naast usb kabel aangesloten hierop.
Kabel weggewerkt langs de randen en onder de rubbertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
The Conman schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:30:
Ik heb ook zo'n ding (fuse tap noemen ze het) aangesloten in het zekeringskastje.
Daarna een 12V naar USB converter zoals dit: http://www.dx.com/p/12v-t...black-331453#.W3vpNSgzZaQ

En de dashcam met een standaard micro-usb naast usb kabel aangesloten hierop.
Kabel weggewerkt langs de randen en onder de rubbertjes.
die manier heb ik ook voorbij zien komen. Alleen heeft de blackvue geen USB en heeft 12V nodig

Zon kabel dus:
https://blackvue-nederlan...ackvue-12v-voedingskabel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:50
Je zou een power magic pro kunnen aanschaffen en deze ertussen zetten.
Je hoeft dan niet met de stekkers te klooien.
De ene kant klem je in de kabels van de beide zekeringhouders. (continu en schakelspanning)
De andere kan is een sigarettenstekker waar je de dashcam zo in kan pluggen.

Dan heb je gelijk je parkeermodus voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 21:27
Veel makkelijkere optie: Zet hem achter de spanning van de autoradio. Die is apart gezekerd (vaak zelfs nog een zwevende zekering in de kabels van de radio zelf). Dashcam verbruikt praktisch niks dus kan je daar wel bijzetten.

Mooi daarbij is dat je ook de geschakelde spanning kan kiezen, gaat je dashcam automatisch aan als je de auto op contact zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
ybos schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:15:
Veel makkelijkere optie: Zet hem achter de spanning van de autoradio. Die is apart gezekerd (vaak zelfs nog een zwevende zekering in de kabels van de radio zelf). Dashcam verbruikt praktisch niks dus kan je daar wel bijzetten.

Mooi daarbij is dat je ook de geschakelde spanning kan kiezen, gaat je dashcam automatisch aan als je de auto op contact zet :)
Deze dashcam gebruikt 12v. Ivm gps en tweede cam achter.

En ik wil het liefst geen kabels knippen van de auto zelf.
Yohost! schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:38:
Je zou een power magic pro kunnen aanschaffen en deze ertussen zetten.
Je hoeft dan niet met de stekkers te klooien.
De ene kant klem je in de kabels van de beide zekeringhouders. (continu en schakelspanning)
De andere kan is een sigarettenstekker waar je de dashcam zo in kan pluggen.

Dan heb je gelijk je parkeermodus voor elkaar :)
Deze optie heb ik ook overwogen. Ik hoef alleen geen parkingmodus (te bang dat het mijn accu leeg trekt).

En inderdaad ik wil het alleen aanhebben wanneer de auto op contact gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 21:27
Jboy1991 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:40:
[...]

Deze dashcam gebruikt 12v. Ivm gps en tweede cam achter.

En ik wil het liefst geen kabels knippen van de auto zelf.
[...]

Deze optie heb ik ook overwogen. Ik hoef alleen geen parkingmodus (te bang dat het mijn accu leeg trekt).

En inderdaad ik wil het alleen aanhebben wanneer de auto op contact gaat
Autoradio IS 12V ;)

Ik weet niet of je standaard radio hebt of aftermarket maar meestal heeft auto standaard radiostekker, en ga je met een verloopstekker en bedrading naar de radio. Dus van de standaard bedrading blijf je dan af.

Maar, als je het op een lastige manier wil doen, be my guest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 11:39
Jboy1991 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

die manier heb ik ook voorbij zien komen. Alleen heeft de blackvue geen USB en heeft 12V nodig

Zon kabel dus:
https://blackvue-nederlan...ackvue-12v-voedingskabel/
Als de blackvue 12v gebruikt kan je of de kabel doorknippen aan de kant van de 12v stekker en dat direct op de fuse tap aansluiten (of zonder fuse tap direct op de zekering).
Of een vrouwelijke versie gebruiken van de sigarettenaansluiting zoals dit : https://www.aliexpress.co...ty-1-5mm2/2021442146.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
Als je het heel netjes wilt doen zoek je een lege zekeringpositie en plaats daar een 5A zekering in. Draadje er bij in de zekeringkast en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 10:38
Wat ik heb gedaan is en verlengkabeltje gekocht, deze heb ik vervolgens doormidden geknipt aan de male kant, zodat je 2 draden en een female kant overhoud. Deze 2 draden vervolgens op de zekering en de massa gezet van de auto zodat je de laadkabel van de dashcam niet doormidden hoeft te knippen en intact houd.

https://www.onlinekabelsh...plug-verlengkabel-2-meter

Als je wilt dat ik een fototje plaats zou ik die vanavond wel even kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:36
Weet niet hoe het met de polo is maar bij mijn Golf 6 heb ik een zekeringskastje bij de bestuurderskant in de dashboard. In deze zekeringkast heb je een constante plus en een geschakelde plus. Dit kan je meten met je multimeter

Jij hebt een geschakelde plus nodig vanuit de zekeringkast:
Afbeeldingslocatie: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/45716_x800.jpg

Deze prik je achter je zekeringkast en vervolgens kan je hier een 5A zekering in steken.

Volgens google zou jouw zekeringkast er zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: https://afcstoneham.club/wp-content/uploads/2018/02/2014-vw-polo-fuse-box-layout-adding-a-lamp-to-the-team-wiring-diagram.jpg

Het enige wat een beetje vervelend is dat je je zekeringkast moet demonteren en en alle zekeringen eruit moet trekken om jouw geschakelde plus kabel erin te steken. Ten minste, dit was bij de Golf 6 het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
com2,1ghz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:00:
Weet niet hoe het met de polo is maar bij mijn Golf 6 heb ik een zekeringskastje bij de bestuurderskant in de dashboard. In deze zekeringkast heb je een constante plus en een geschakelde plus. Dit kan je meten met je multimeter

Jij hebt een geschakelde plus nodig vanuit de zekeringkast:
[afbeelding]

Deze prik je achter je zekeringkast en vervolgens kan je hier een 5A zekering in steken.

Volgens google zou jouw zekeringkast er zo uitzien:
[afbeelding]

Het enige wat een beetje vervelend is dat je je zekeringkast moet demonteren en en alle zekeringen eruit moet trekken om jouw geschakelde plus kabel erin te steken. Ten minste, dit was bij de Golf 6 het geval.
dat lijkt mij nogal een rot klusje.
Mijn zekeringen zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6t8g47q6.06.17.jpg

Denk dat de makkelijkste manier zon adaptertje kopen en dan een Female sigarettenaansteker plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
Dat wordt wel een erg waardeloze verbinding met die sigarettenaansteker.
Die Blackvue zet de 12V 1:1 door toch? Dan zou ik er eerder voor kiezen om de sigarettenaansteker van de Blackvue af te knippen en rechtstreeks op de zekeringadapter crimpen met AMP connectoren bijv. Die hele female aansteker kun je dan weglaten. Wel even nameten of + en - goed zitten voor je de camera aansluit.

[ Voor 9% gewijzigd door Jim423 op 21-08-2018 23:38 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Jim423 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:37:
Dat wordt wel een erg waardeloze verbinding met die sigarettenaansteker.
Die Blackvue zet de 12V 1:1 door toch? Dan zou ik er eerder voor kiezen om de sigarettenaansteker van de Blackvue af te knippen en rechtstreeks op de zekeringadapter crimpen met AMP connectoren bijv. Die hele female aansteker kun je dan weglaten. Wel even nameten of + en - goed zitten voor je de camera aansluit.
Dit was ik inderdaad vanplan, alleen in de stekker zelf zit ook nog een zekering. Dus weet niet of het verstandig is deze zomaar door te knippen.

Ik heb zelf geen ervaring met zekeringen in auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

rdejongjr

Gnome

De gelinkt tap heeft 2 plekken voor een zekering, 1 voor het origineel en de ander voor de tap, juiste waarde opzoeken erin prikken en gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door rdejongjr op 22-08-2018 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:36
Jboy1991 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:15:
[...]

dat lijkt mij nogal een rot klusje.
Mijn zekeringen zien er zo uit:
[afbeelding]

Denk dat de makkelijkste manier zon adaptertje kopen en dan een Female sigarettenaansteker plaatsen
Ik was binnen een uur klaar ermee inclusief het trekken van de kabel. naar achteren toe voor mijn achteruitrijcamera.
Pagina: 1