Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kantoor PC waarop Indesign/Illustrator voldoende kan werken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arepee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 12:28
Hallo allen, graag wil ik jullie om hulp vragen. Vanuit het basis game systeem wil ik hem iets tweaken naar een kantoor pc, waar met name wat browser werk gedaan wordt. Daarnaast moet Indesign/Illustrator/Photoshop erop werken, maar dit is slechts een nevenactiviteit. Daarnaast zullen er geen megaresoluties bewerkt worden (gaat vaak om kleine dingen, zoals foldertje maken etc).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kantoorwerk waaronder email en browser werk, daarnaast af en toe Indesign/Illustrator, op full hd resolutie (en niet veel groter denk ik). Het is een nevenactiviteit, dus iets geduld hebben we wel, maar het moet wel werkbaar zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is zo'n 800€ exclusief scherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor opstart, HDD voor opslag, videokaart geschikt voor indesign/illustrator op een aanvaardbaar niveau (geen highend nodig denk ik).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ga uit van een start met het budget game model, ik verwacht dat die al een goed eind in de richting is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau zou laag moeten zijn, in ieder geval geen vliegtuig die opstijgt.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie mij helpen om deze game pc meer geschikt te maken voor het doel van kantoorwerk + licht grafisch werk? Moet er meer intern geheugen voor dit doeleinde of is dit voldoende?

Alvast heel erg vriendelijk bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 149,50€ 149,50
1ASRock AB350M Pro4€ 70,49€ 70,49
1Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G€ 235,-€ 235,-
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 119,90€ 119,90
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 38,20€ 38,20
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 74,50€ 74,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 44,95€ 44,95
1Kingston A400 480GB€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 810,04

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is dit daadwerkelijk op een kantoor en "dus" wordt er geld mee verdiend of is dit voor je zogenaamde thuiskantoortje waar je in je vrije tijd wat doet?

Want om nou commercieel zelf een PC te bouwen; ben je afhankelijk van bijna 0 rechten (ja, hoogstens 1 jaar) garantie en daarna houdt het op. En de garantie/wet voor zakelijke aanschaf is beperkter dan voor consumenten; dan verwijs ik je liever door naar een HP of Dell of een MKB-leverancier die wel (on-site) garantie/vervanging aanbiedt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Arepee
Hallo Max,
Goede vraag! Dit is voor een thuiskantoor, waar de administratie mee gedaan wordt. Het is niet voor een kantoorbaan :).

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
MAX3400 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:01:
Is dit daadwerkelijk op een kantoor en "dus" wordt er geld mee verdiend of is dit voor je zogenaamde thuiskantoortje waar je in je vrije tijd wat doet?

Want om nou commercieel zelf een PC te bouwen; ben je afhankelijk van bijna 0 rechten (ja, hoogstens 1 jaar) garantie en daarna houdt het op. En de garantie/wet voor zakelijke aanschaf is beperkter dan voor consumenten; dan verwijs ik je liever door naar een HP of Dell of een MKB-leverancier die wel (on-site) garantie/vervanging aanbiedt.
Vriendelijker mag ook, dat thuis kantoortje is wel leuk fiscaal aftrekbaar, wat in sommige gevallen al meer geld kan opleveren dan een kantoor baantje :P

Je kan er ook je Ziggo abonnement in sommige gevallen op de zaak zetten en om het leuk te maken ook je Vodafone abbonement. Maar ontopic je hebt minimaal 3 jaar garantie op de onderdelen van je pc, het is alleen als er ooit iets stuk gaat moet je zelf iemand regelen om het te onderzoeken voor je en evt fixen. Iemand van tweakers bijv, maar zal nog altijd voordeliger zijn dan die 200 euro wat je meer betaald omdat je service wilt van Dell. Maar ik snap wel dat het hier geadviseerd word, mensen werken in deze branche op hun kantoorbaantjes ;-) Systeem ziet er prima uit, ik zou alleen voor de Ryzen 5 2600 met een B450 moederbord kiezen.

• TwisterX
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 14:50
Is een 1060 geen enorme overkill? Heb je aan de geintegreerde RX Vega 11 van de 2400 niet genoeg? Heb je wel een quadcore, maar als ik de system requirements lees van Indesign en Illustrator dan is dat ook ruim voldoende.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 142,50€ 142,50
1ASRock B450M-HDV€ 68,10€ 68,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,60

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor Adobe PS/iL/id moet je een intel cpu pakken met maximale kloksnelheid. i3 7350k is wel leuk als het niet te zwaar is. Grote kans dat de gpu in de intel cpu voldoende is. Anders kan er altijd nog wat in.
Iig reageren die apps goed op kloksnelheid

specs

• Arepee
TwisterX schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:11:
Is een 1060 geen enorme overkill? Heb je aan de geintegreerde RX Vega 11 van de 2400 niet genoeg? Heb je wel een quadcore, maar als ik de system requirements lees van Indesign en Illustrator dan is dat ook ruim voldoende.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 142,50€ 142,50
1ASRock B450M-HDV€ 68,10€ 68,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,60
Dank voor je antwoord!

Ik ben altijd bang dat die systeem requirements van de programma's voor de korte termijn prima gaan, maar al snel dat je merkt dat het toch wat minder wordt, vandaar enigszins buffer. Maar ik weet niet zeker of dat op deze manier het meest effectief is.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 19:16
Een 1060 lijkt me ook overkill als er niet gegamed gaat worden.
Sommige editingprogramma's kunnen wel op een GPU draaien, maar aangezien dit een nevenactiviteit is, lijkt dit me niet handig.
Een i5-8400 lijkt me wel wat, 6 cores en een iGPU, zodat je geen extra GPU nodig hebt.
Pagina: 1