Vraag

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zoek een?
* Stock Android (of equivalent met langdurige veiligheids/OS-updates)
* Always-On scherm of LED-lichtje dat aangeeft dat er nieuwe meldingen zijn
* Degelijke camera voor het segment (vgl. Samsung A3)

Wat is je budget?
Midrange: < EUR 350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor mijn moeder. Zij gebruikt de telefoon meestal thuis op WiFi maar ook af en toe op stap.
* Ik ben bezorgd om veiligheid, daarom graag Stock Android.
* Ik wil ook niet dat ze het ding continu in haar zak moet hebben of moet checken om te weten dat er een berichtje is, daarom graag Always On scherm of een lichtje
* En het moet bij daglicht een beetje mooie foto's trekken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vader heeft Samsung A3 (2017) en die voldoet prima op vlak van camera en always-onscherm, maar ik heb geen hoge dunk van de software ondersteuning van Samsung. Bovendien loopt de support daarvoor in 2019 af, dus nu nog die oude versie kopen is geen goed idee. De Samsung A6 (2018) is al wat duurder en blijkt niet in elke regio een always-onscherm te hebben.

Beste antwoord (via bluppfisk op 21-08-2018 23:01)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bluppfisk je geeft aan vraag Stock Android te willen, maar zit vervolgens te denken aan een Samsung toestel. Dat match niet helemaal.

Als je echt Stock Android wilt, kun je kijken naar toestellen met Android One. Deze krijgen 2 jaar upgrades en 3 jaar updates, dus daarmee zit je al goed. Je kan dan kijken naar de Nokia toestellen of de Xiaomi Mi A2 serie. Zie deze vergelijk. Always-ON hebben ze volgens mij geen van allen (immers is geen stock functie) Het zijn allemaal goede toestellen, waarbij de Nokia 7+ en de Mi A2 de beste (en duurste) zijn, ik kan alleen niet zo snel zien of ze een notificatieled hebben, dus dat moet je dan zelf maar even uitzoeken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bluppfisk je geeft aan vraag Stock Android te willen, maar zit vervolgens te denken aan een Samsung toestel. Dat match niet helemaal.

Als je echt Stock Android wilt, kun je kijken naar toestellen met Android One. Deze krijgen 2 jaar upgrades en 3 jaar updates, dus daarmee zit je al goed. Je kan dan kijken naar de Nokia toestellen of de Xiaomi Mi A2 serie. Zie deze vergelijk. Always-ON hebben ze volgens mij geen van allen (immers is geen stock functie) Het zijn allemaal goede toestellen, waarbij de Nokia 7+ en de Mi A2 de beste (en duurste) zijn, ik kan alleen niet zo snel zien of ze een notificatieled hebben, dus dat moet je dan zelf maar even uitzoeken.

• bluppfisk
  • Niet online
Hoi Rens,

Dank je wel!

Dat het niet matcht, weet ik: Ik gaf alleen maar aan dat ik de Samsung A3 (2017) verder een model vind naar mijn hart, maar dat daar inderdaad Stock Android op ontbreekt (en de updatebelofte voor slechts 3 jaar mij(n moeder) eigenlijk te kort is).

Die A2 en A2 lite bekijk ik ns, zien er inderdaad prima toestellen uit. De camera van de Nokia 6 voldoet echter niet (heb zelf de 6.0 en er is naar verluidt niks veranderd aan de kwaliteit van de camera).

Ik snap niet waarom daar nooit aandacht aan besteed wordt. Is toch belangrijk dat je in een oogopslag kunt zien of je een berichtje hebt, zonder je telefoon te moeten activeren?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Waarom zou een always on moeten, of zelfs wenselijk zijn? Het kan handig zijn voor iemand die het wenselijk vind, maar een led notificatie kan ook, of gewoon een Ping als er een bericht binnenkomt zoals gebruikelijk was in de eerste pak hem beet 20 jaar van de mobiele telefoon?
Ik denk dat een always on functie alleen maar een smartfoon verslaving faciliteert.

• bluppfisk
  • Niet online
voor mensen die het ding niet in hun broekzak steken en dan even in de tuin gaan prutsen en bij terugkomst in een oogopslag willen zien of ze een whatsappje dan wel een gewone email hebben gekregen, zonder telkens weer hun telefoon te moeten inschakelen met alle afleiding die daarbij komt kijken :)