Mijn vraag
Voor kennissen ben ik opzoek naar een oplossing die graag de overstap willen maken van ISDN naar Ziggo.
Niet alleen voor de snelheid-upgrade, maar ook omdat ISDN als het goed is dit of volgend jaar wordt gestopt.
Op dit moment zijn er 3 telefoonlijnen, waarvan één voor de fax. Vanuit Ziggo begrijp ik dat een fax gewoon blijft werken (Samsung CLX-3185FW) als je deze direct aansluit op het modem, waarvan echter het probleem is dat de kabelaansluiting te ver weg ligt van de plaats waar de fax staat.
Op dit moment heb ik drie oplossingen in gedachte:
- Fax deelt telefoonlijn die ik draadloos verbindt over DECT (wel duur zo te zien, maar kan wellicht goedkoper)
- Faxen via de computer (eventueel met faxprovider)
- Kabel trekken
Er zijn draadlozekastjes die als het ware een extra puts aansluiting maken, maar naar mijn weten hebben ook DECT telefoons doorgaans een extra aansluiting. Echter ben ik totaal niet bekend met faxtechnologie, dus weet ik niet of ik die zomaar kan gebruiken om de fax op aan te sluiten.
Faxen via de computer zou ook moeten lukken, al kost mij dit wel weer tijd met uitleggen, en aangezien de leeftijd hoog is (respectvol bedoeld!) wil ik dit scenario liever voorkomen.
Kabels trekken is helaas ook niet zo eenvoudig, dus dat liever ook niet.
Daarom kijk ik liever uit naar een draadloze oplossing.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- ISDN (KPN) - 3 lijnen (mag naar 2x)
- KPN ADSL (20Mbit/s - veel te laag, vandaar mede overstap)
- 3x Apple Airports
- 1x Time Capsule
- DECT telefoons, maar aansloten bekabeld
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
http://www.phone-master.nl/RTX/RTX.html
Voor kennissen ben ik opzoek naar een oplossing die graag de overstap willen maken van ISDN naar Ziggo.
Niet alleen voor de snelheid-upgrade, maar ook omdat ISDN als het goed is dit of volgend jaar wordt gestopt.
Op dit moment zijn er 3 telefoonlijnen, waarvan één voor de fax. Vanuit Ziggo begrijp ik dat een fax gewoon blijft werken (Samsung CLX-3185FW) als je deze direct aansluit op het modem, waarvan echter het probleem is dat de kabelaansluiting te ver weg ligt van de plaats waar de fax staat.
Op dit moment heb ik drie oplossingen in gedachte:
- Fax deelt telefoonlijn die ik draadloos verbindt over DECT (wel duur zo te zien, maar kan wellicht goedkoper)
- Faxen via de computer (eventueel met faxprovider)
- Kabel trekken
Er zijn draadlozekastjes die als het ware een extra puts aansluiting maken, maar naar mijn weten hebben ook DECT telefoons doorgaans een extra aansluiting. Echter ben ik totaal niet bekend met faxtechnologie, dus weet ik niet of ik die zomaar kan gebruiken om de fax op aan te sluiten.
Faxen via de computer zou ook moeten lukken, al kost mij dit wel weer tijd met uitleggen, en aangezien de leeftijd hoog is (respectvol bedoeld!) wil ik dit scenario liever voorkomen.
Kabels trekken is helaas ook niet zo eenvoudig, dus dat liever ook niet.
Daarom kijk ik liever uit naar een draadloze oplossing.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- ISDN (KPN) - 3 lijnen (mag naar 2x)
- KPN ADSL (20Mbit/s - veel te laag, vandaar mede overstap)
- 3x Apple Airports
- 1x Time Capsule
- DECT telefoons, maar aansloten bekabeld
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
http://www.phone-master.nl/RTX/RTX.html