Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memacbos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 20:07
Goedendag allemaal,

Mijn excuus jullie te storen,maar ik ben ook weer iemand die alweer een vraag/probleem heeft met een minecraft server. :?
En ja ik heb al meerdere fora bezocht en doorgespit om mijn probleem te verhelpen, maar kon niks vinden wat geholpen heeft.

De minecraft server is lokaal wel te benaderen maar niet via het WAN IP, hij 'vind' niks.
De server heeft een aantal maanden geleden gedraaid toen mijn zoon nog met regelmaat erachter zat.
Nu wilde hij weer eens op de server en toen deed alleen lokaal het nog en konden zijn vriendjes er niet meer op. Oorzaak was onder andere verouderde minecraft server software en een ander WAN IP. Dit aangepast en het andere WAN IP doorgegeven. Maar nu werkt het nog steeds niet.

De situatie is als volgt:
Windows 10 PC's draaien de client versies van Minecraft 1.13
iMac OS X El Capitan 10.11.6 draait de Minecraft server 1.13 met IP 192.168.2.25
Routing gaat via Experiabox V10 en forward poort 25565 staat open naar IP 192.168.2.25
WAN IP is 84.81......
Firewall staat op dit moment uit voor dit probleem op de iMac...
Na de minecraft serverupdate is de oude server.properties file gebruikt.

In Minecraft:
wanneer het lokale IP wordt gebruikt, staat er netjes de servernaam en verbindingsstatus.
wanneer het WAN IP wordt gebruikt, na het 'pinging' krijgen je 'Can't connect to server'.

De server wordt pas opgestart wanneer mijn zoon wil gaan spelen, dus voor alle 'hosting adviezen' bedankt maar ' nee dank je' ;)

Zijn er mensen hier die mij kunnen helpen of ideeën hebben wat ik nog verder kan doen?

Bij voorbaat dank,
Marc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 18:00
Kan je eens vertellen hoe je netwerk eruit ziet?

Voor nu begrijp ik dat je een Client en server hebt die zijn verbonden met de Experia box, die dan weer verbonden is met internet?

En staat in de properties file ook het juiste INTERNE IP en het WAN IP? Je geeft namelijk aan dat je de oude properties file hebt gebruikt, maar dat je wel een nieuw WAN ip hebt gekregen.

En verder deze handleiding volgen voor poort forwaring. Dan moet het lukken: https://forum.kpn.com/int...elde-vragen-344379#M42163

(even naar beneden scrollen tot je bij "Poorten openen op de ExperiaBox" bent)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memacbos
Mijn netwerk bestaat uit een inderdaad uit een aantal computers verbonden via de Experiabox. De computers waar het over gaat, zijn direct op de Experiabox aangesloten. De switch, etc, die ook op de box zijn aangesloten hebben daar geen invloed op.

De 'oude' properties file heeft geen server-ip ingevuld om dat dit geen vereiste is, dan pakt minecraft wat bekend is. dat werkte hiervoor ook. Maar voor jouw informatie, ik heb ook al geprobeerd het LOCAL IP of het WAN IP in te vullen. Bij het LOCAL IP blijf de situatie precies hetzelfde. Voor het WAN IP krijg je 'failed to bind to port' wat naar mijn idee logisch is.

De handleiding van de KPN had ik ook al een keer opnieuw gelezen, enige verschil met de handleiding is dat de port forwarding ik geen beschikbaar apparaat kan kiezen en alleen een IP moet invullen.
Als dit niet gelukt was dan zou mijn poort ook niet open staan.

in ieder geval al bedankt voor het meedenken, maar het heeft helaas nog niet geholpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
En heeft de MAC een vast ip adres?

Zo ja, dan denk ik toch dat het je Port Forwarding moet zijn.

Eventueel ook een aparte DHCP reservering aanmaken in je Experiabox voor de MAC zodat deze altijd het juiste IP adres krijgt.

Mogelijk dat je daardoor de Port Forwarding wel op naam kan kiezen.

[ Voor 50% gewijzigd door Wylana op 22-08-2018 14:22 ]

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 19:42
Wylana schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:19:
En heeft de MAC een vast ip adres?

Zo ja, dan denk ik toch dat het je Port Forwarding moet zijn.

Eventueel ook een aparte DHCP reservering aanmaken in je Experiabox voor de MAC zodat deze altijd het juiste IP adres krijgt.

Heb een zelfde vermoede dat het interne ip van de server is gewijzigd, waardoor de forwarding niet meer op de juiste locatie uitkomt.

• memacbos

De iMac heeft een vast IP via binding, een handmatig adres heb ik ook al geprobeerd. Ook verschillende manieren geprobeerd om de selectie op 'apparaat kiezen' uit de handleiding te voorschijn te krijgen maar dat werkt ook niet.

via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ heb ik mijn poort gecontroleerd en die zegt dat hij 'open' staat. Wanneer ik de iMac uitzet dan zegt hij natuurlijk dat hij 'closed' is, dus dit alles klopt nog.

• Wylana
Dan is het enige nog wat een probleem is de MAC.

Ik denk dat je daarop nog iets moet configureren zodat de port forwarding vanaf je experiabox, doorgelaten mag worden naar je MAC.

Nu ben ik zelf een Windows persoon en geen MAC, dus ik durf niet te zeggen wat je hier voor moet doen. Maar mogelijk dat je nog iets moet configureren op de MAC voordat hij Port Forwarding toe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memacbos
Allen heel hartelijk dank voor de bereidheid om te helpen.
Maar ik ben er achter wat er aan de hand is.

Norton internet security is de boosdoener. De firewall geeft aan dat hij 'uit' staat maar schijnbaar blokkeert Norton het toch. Na deïnstalleren ervan had ik ineens verbinding met de server.

Nogmaals Bedankt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
Fijn te horen dat het is opgelost.

En bedankt voor het terugkoppelen.

Pagina: 1