Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik twijfel of ik de S9 256G wil of de S9+ 256G.

Wat is je budget?
Budget is geen probleem.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De grote opslag is een pré, ik wil foto's en video's maken, muziek luisteren, gamen, (audio) boeken, comics en soortgelijke dingen lezen/beluisteren en natuurlijk, de normale dingen zoals texten, videogesprekken, maps, e-mailen, documenten lezen en bewerken etc.

Ik wil een snelle apparaat die waar ik een beetje lang mee kan doen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb altijd Samsung gebruikt, zelfs voor de smartphone era. Ik wil de S9 of S9+ 256G

Welke vragen heb je hier nog over?
Er zijn een aantal dingen waar ik me zorgen over maak., nl.:
  • De processorsnelheid is lager bij de S9+ (2,7 vm 2,9 S9). Is dit een probleem of heb ik meerwaarde aan het feit dat de werkgeheugen groter is? (6G, vm 4G S9)
  • Dpi is minder (531 vm 568 S9)
  • De S9+ heeft geen A2DP
  • De S9+ is niet spatwaterdicht of vochtbestendig. Hoe kan iets waterdicht zijn maar toch niet bestendig zijn tegen vocht?
  • Als laatste maak ik me zorgen over oververhitten. Ik heb een S5+ en die werd algauw warm. Ik ben langs MM geweest en ik heb gemerkt dat sommige van de S9s behoorlijk warm waren terwijl de rest niet. Ik was vergeten te kijken of dit random was of dat de telefoons die warm werden allemaal plussen waren.
Heeft iemand hier advies?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

S9+ heeft ook 2.7 + 1.7GHz octa-core soc en IP68 certificering

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:24:
Er zijn een aantal dingen waar ik me zorgen over maak., nl.:
  • De processorsnelheid is lager bij de S9+ (2,7 vm 2,9 S9). Is dit een probleem of heb ik meerwaarde aan het feit dat de werkgeheugen groter is? (6G, vm 4G S9)
  • De S9+ heeft geen A2DP
  • De S9+ is niet spatwaterdicht of vochtbestendig. Hoe kan iets waterdicht zijn maar toch niet bestendig zijn tegen vocht?
Heb je de spec verschillen uit de Pricewatch? Dat lijkt dan namelijk niet te kloppen. De S9 en S9+ zijn voor zover ik weet namelijk exact dezelfde toestellen, alleen heeft de S9+ een groter scherm (Vandaar het DPI verschil) en dual camera.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

Heb je de spec verschillen uit de Pricewatch? Dat lijkt dan namelijk niet te kloppen. De S9 en S9+ zijn voor zover ik weet namelijk exact dezelfde toestellen, alleen heeft de S9+ een groter scherm. (Vandaar het DPI verschil)
En een dual lens setup voor de rear cam toch

• rens-br
  • Nu online

rens-br

418O2 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:13:
En een dual lens setup voor de rear cam toch
Je hebt inderdaad gelijk. Ik dacht dat alleen bij de S8 andere camera setup hadden en ze dit bij de S9 gelijk hadden getrokken. Ik pas mijn post aan.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
De S9+ is beter door de camera setup. Verschil in formaat is een persoonlijke keuze, de rest maakt geen verschil.
Ik zou de S9+ nemen omdat een groot scherm all-round fijn blijkt in dagelijks gebruik (ik heb een Note 8 met 6,3 inch scherm) en ik merk dat mijn prive laptop/tablet gebruik sinds ik de Note 8 heb drastisch is afgenomen.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

Heb je de spec verschillen uit de Pricewatch? Dat lijkt dan namelijk niet te kloppen. De S9 en S9+ zijn voor zover ik weet namelijk exact dezelfde toestellen, alleen heeft de S9+ een groter scherm (Vandaar het DPI verschil) en dual camera.
Je linkt wel de 64GB terwijl ik heel duidelijk overal heb vermeld dat om de 256GB gaat. Dus je zegt dat de Pricewatch foute gegevens bevat? Begrijp ik dat goed?

Bedankt in ieder geval voor je uitleg over de dpi, dat is in ieder geval dan opgelost. Ik zal even elders kijken wat voor specificaties vermeld staan voor de telefoons.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:06:
Je linkt wel de 64GB terwijl ik heel duidelijk overal heb vermeld dat om de 256GB gaat. Dus je zegt dat de Pricewatch foute gegevens bevat? Begrijp ik dat goed?
Daar lijkt het inderdaad wel op.
Ik zal even elders kijken wat voor specificaties vermeld staan voor de telefoons.
De website van Samsung zal uitsluitsel geven gok ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
SNIP

De website van Samsung zal uitsluitsel geven gok ik zo.
Bedankt. Ja ik ben maar gelijk op de site van Samsung gaan kijken.

ETA: Bedankt allemaal, ik heb gekozen voor de S9+. De topic kan worden gesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2018 13:59 ]

Pagina: 1