Gedownmod op .Build artikel door een enthousiaste mod?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 19:44
Hallo mod's,

Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is het feit dat mijn comment op dit artikel door een in mijn ogen overijverige mod gedownmod wordt naar 0 terwijl de community toch duidelijk aangeeft middels meer dan 100 moderaties dat deze tot de +2 behoort.

Betreffend artikel:

reviews: Zelf een 3d-printer in elkaar zetten - Groter, goedkoper en extreem ...

Deze post gaat het om:

MartijnAbel in 'reviews: Zelf een 3d-printer in elkaar zetten - Groter, goedk...

Bijna alle reacties op mijn post staan vol met een vergelijkbare strekking en die blijven allemaal netjes staan en gaan niet naar 0.
Waarom deze inconsistentie? En waarom de downmod bij mijn post naar 0? Of mag men helemaal geen commentaar meer op de posts hebben in de comments en dient dit buiten het grote publiek om behandeld te worden? @Dirk

Vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat dat op deze manier moet.

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 20-08-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat jij daar start is een meta-discussie over de vorm van het artikel, in plaats van in te gaan op de inhoud ervan. Dergelijke discussies horen thuis in Geachte Redactie en beschouwen we dus als offtopic bij het artikel zelf. Dat je zoveel +2 hebt gekregen komt waarschijnlijk doordat veel mensen het moderatiesysteem misbruiken om aan te geven dat ze het met je eens zijn.
Dat de score van jouw reactie wel gefixeerd is en de rest niet is omdat de score daar minder afwijkt en de afwijking dus meer open is voor discussie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 19:44
Dirk schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:05:
Wat jij daar start is een meta-discussie over de vorm van het artikel, in plaats van in te gaan op de inhoud ervan. Dergelijke discussies horen thuis in Geachte Redactie en beschouwen we dus als offtopic bij het artikel zelf. Dat je zoveel +2 hebt gekregen komt waarschijnlijk doordat veel mensen het moderatiesysteem misbruiken om aan te geven dat ze het met je eens zijn.
Dat de score van jouw reactie wel gefixeerd is en de rest niet is omdat de score daar minder afwijkt en de afwijking dus meer open is voor discussie.
De foto's hebben toch daadwerkelijk te maken met de inhoud van het artikel? Jullie stippen dit namelijk zelf aan in het artikel, dus volgens mij gewoon inhoud.
En wil je nou echt serieus zeggen dat de meeste reacties op mijn reactie ontopic zijn en een +1 waard zijn? Dat kan toch niet waar wezen? Dat bedoel ik dus met 2 maten meten.
Als je mijn reactie als offtopic markeert, dan dien je dst domweg ook te doen met reacties op mijn post. Reacties als "idd, same, ik dacht hetzelfde" zijn dan toch net zo goed offtopic?

Tevens zou ik mijzelf toch achter de oren krabben dat als men krap aan 100 + mods geeft op mijn reactie, of er niet een kern van waarheid zit in hetgeen wat ik aandraag. Je kunt blij zijn met dat soort posts, of zwart/wit je regelboekje pakken en een straf uitschrijven.
Mijn inziens geef je met het laatste, wat nu dus gebeurd, al helemaal niet het juiste signaal af. Sowieso is het nogal krom dat je eerst in het mismoderatie topic post dat mijn post geen +2 waard is, en dan niemand de kans geeft om dat uberhaupt ook maar recht te zetten, maar dat je kiest voor de meest rigoreuze maatregel, nl; je ontneemt mij mijn reactiewaarde en je gaat de boel fixeren.

Zie mijn post bij het artikel maar als iets positiefs om mee te nemen in verdere artikelen. Niet alles hoeft meteen als negatief ervaren te worden.

[ Voor 2% gewijzigd door MartijnAbel op 20-08-2018 23:53 . Reden: Typo's ]