Iomega Ditto 3,2 gig vraagje(s)

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 22:40
Hoi,

Ik heb vandaag van iemand gratiz een Iomega Ditto 3,2 gig tapestreamer gekregen :)
Maar nu heb ik er geen handleiding en software bij gekregen. Kan iemand me vertellen welke software ik ervoor nodig heb en heeft toevallig iemand de handleiding van dit ding voor me? Op de website van iomega is haast niks te vinden over deze tapestreamer omdat hij niet meer wordt gemaakt. Op dit forum vind ik ook niks (meer), waarschijnlijk verloren gegaan laatst.

Enne...moet dat ding eigenlijk aan een ide kabel of aan een floppy kabel??

• MinddiggerNL
euhm...ik heb al het een en ander gevonden...meld me wel weer als ik iets niet begrijp...

• MinddiggerNL
Toch nog twee onduidelijkheden...ik heb inmiddels de handleiding gevonden van het apparaat. In de handleiding doen ze nogal moeilijk met de floppy kabel(s). Ik neem aan dat wanneer ik de tapedrive én de floppydrive tegelijk wil kunnen gebruiken, ik gewoon net als bij een harde schijf de kabel kan doorlossen naar beide apparaten, toch?

Dan nog iets...ik heb ook een HP C4429 5gb tape erbij gekregen....nu las ik dus dat je verschillende soorten tapes hebt met bijbehorende compatabiliteit. Nu heb ik uitgevonden dat die tape die ik dus erbij heb een TR-5 tape is en ik eigenlijk voor volledige schrijf/lees/format comp. een TR-3 tape moet hebben. Kan ik de drive toch testen met deze TR-5 tape? Of gaat ie dan kapot en kan ik beter meteen voor fl. 45,- een nieuwe 1,6/3,2gb TR-3 tape kopen??