PIV 1.4 GHz met Geforce 2 Pro ???

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik kan mee doen met een pc-prive-project en dat is natuurlijk altijd tof.
Aangezien dat geen geld kost (snipper-uren) wil ik zo'n goed mogelijk systeem hebben voor lekker veel geld.
Ik denk dat mijn keuze ongeveer hier uit bestaat:
-Pentium 4 1.4 Ghz met een FSB van 400 Mhz,
-AMD Athlon 1.4 Ghz met een FSB van 266.
Bij de PIV horen RIMM-etjes om 800 Mhz (wel errug duur) en bij de AMD gewone DIMM-etjes.
Als ik dan voor een Asus V7700 Geforce 2 Pro erbij kies dan is dat hartstikke leuk.
Nu is alleen mijn probleempje: welk systeem raden jullie me aan; de PIV of AMD. Als ik de PIV neem, dan is waarschijnlijk de video-kaart de 'bottelneck' van het systeem. Nu vraag ik me af of de PIV evengoed werkt met 3D-spelletjes als de AMD. Aangezien de video-kaart de 'bottelneck' zou zijn, dan kan ik ook gerust voor de AMD kiezen. Toch???

Verwijderd

Ik zou de AMD nemen voor "spelletjes" te spelen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 20:32 schreef GrAviTy het volgende:
Ik zou de AMD nemen voor "spelletjes" te spelen.
Hoezo???

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
bij de AMD gewone DIMM-etjes.
DDR he ;)

DDR RULES :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
De Athlon is clock voor clock sneller dan een P4, dus als beide 1400MHz zijn ZEKER de AMD kiezen, DDR ram nemen indien mogelijk, maar SDR in combinatie van een goed KT133A mobo is ook zeer snel

Verwijderd

Ik zou Pentium nemen, als je kijkt naar de verw8ingen die Intel vandaag heeft geopenbaard is de pIV voorlopig een kewle processor. (maar dan krijg je altijd het eeuwen-oude gezeik dat AMD beter is en bla bla bla, maar je ziet gewoon nog steeds verschil in vooruitgang etc en daarin is het niet verkeerd een bedrijf als Intel te steunen... Intel kopen dus!)

LARO 8-)

Verwijderd

Een vriend van me heeft een tijdje terug een P4 1,4GHz gekocht... Hij werkt zelf in een Computerzaak en nu ze daar ook AMD zijn gaan verkopen heeft hij er spijt van gekregen dat hij de AMD niet gekocht heeft...

Als ik jou was zou ik mooi een AMD kopen, en voor het geld dat je dan bespaard op de processor er het geheugen, koop je ipv een GF 2 PRO een GF 3 ? =)) Dan heb je pas echt een BIKKEL systeem =)

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 11:15

DvE

ORA-00000

Dit lijkt wel net zo'n verhaal worden als Windows vs. Linux of chocolade en vanille ijs.
Neem wat je lekker vindt. Zoveel ontloopt het elkaar allemaal niet meer.

Verwijderd

AMD kan nu ook wel goed aantrekkelijk zijn met die KG7 ... stabiel... keurig.
PiV en Tbird well... niet veel verschil eigelijk... maak een keuze desnoods doe je het met een dom rijmpje.
Soms maakt het allemaal geen zak meer uit :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Bij hoge resoluties en 32bit kleur diepte is de grafischekaart de bottleneck ook zelfs de G3 bij de meeste games.

bij lage resoos en 16bit speelt de CPU 'n grotere rol

De huidige games speel je het liefst in 32bit met 'n gemiddelde resoos als je 'n grote monitor hebt is de grafische kaart eigenlijk de grootste preoriteit omdat de hoogste resoos ook bruikbaar worden meer detail

dus G3 met 'n 1Ghz of hoger voor games voornamelijk dat zit je goed voorlopig de komende tijd.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1