Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik loop momenteel tegen een probleem aan om een cisco 800 van een leverancier te koppelen op ons netwerk. De switch aan onze kant is een HP 5130 (comware).
Het probleem is dat de Cisco zijn poorten dicht gooit het moment dat hij op de 5130 word aangesloten.
De cisco met volgens de leverancier vermeld op zijn console
code:
1
2
%SPANTREE-7-RECV_1Q_NON_TRUNK: Received 802.1Q BPDU on non trunk FastEthernet1 VLAN1.
%SPANTREE-7-BLOCK_PORT_TYPE: Blocking FastEthernet1 on VLAN1. Inconsistent port type.

Wat er gebeurt is duidelijk, de Cisco ontvangt een spanning tree pakketje.
Het vreemde alleen is dat ik op de HP probeer de BPDU packets te blocken a la cisco's "spanning-tree bpdufilter enable" met de volgende config
code:
1
2
3
4
5
6
7
interface GigabitEthernet1/0/23
 description Uplink to AZN
 port access vlan 500
 speed 100
 duplex full
 bpdu-drop any
 undo stp enable

Echter helpt dit dus niet.

Gooi ik hem op een test vlan die alleen op die switch bestaat blijft de poort up.

Iemand hier met meer kennis van H3c die mij verder kan helpen?
De oude switch waar het nu op zit heeft namelijk geen support meer en moet ook eigenlijk pensioen.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:34
Kan je op die poort niet zoiets zetten als "stp edged-port" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
jvanhambelgium schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:50:
Kan je op die poort niet zoiets zetten als "stp edged-port" ?
Heb ik naar gekeken maar volgens de informatie op de H3c pagina's schakelt zo'n poort terug naar non-edge zodra hij een BPDU packet voorbij ziet komen. Ook voorkomt het niet dat de poort een BPDU packet doorstuurt.
With BPDU guard disabled, when a port set as an edge port receives a BPDU from another port, it will become a non-edge port again
Tevens is officieel gezien een edge-port bedoeld voor een device zoals PC, niet een router/switch.

[ Voor 5% gewijzigd door Red Cell op 21-08-2018 08:02 ]

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:34
Red Cell schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:01:
[...]
Tevens is officieel gezien een edge-port bedoeld voor een device zoals PC, niet een router/switch.
Dit is ook een perfecte situatie voor een edge-poort hoor. Zo'n typische Back2Back koppeling met een 3e partij.
Een Cisco 800 heeft nu toevallig enkel switch poortjes. Met een ander model (route port) had je deze problemen niet eens.

Ik veronderstel dat het geen optie is om langs de Cisco kant de nodige filter te zetten om dit verder te negeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 13:18

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Moet je ook niet op de HP vertellen wat voor type poort is het is? Nu blijft negotiation mogelijk lijkt me.
'port link-type access' volgens mij

en anders CDP ook uitzetten op de poort. dat "praat" doorgaans over het native vlan, aan jouw cisco kant dus Vlan1. De HP heeft vlan 500.

ps. ik ben geen hpe experts maar ik denk mee

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
jvanhambelgium schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:20:
[...]

Dit is ook een perfecte situatie voor een edge-poort hoor. Zo'n typische Back2Back koppeling met een 3e partij.
Een Cisco 800 heeft nu toevallig enkel switch poortjes. Met een ander model (route port) had je deze problemen niet eens.

Ik veronderstel dat het geen optie is om langs de Cisco kant de nodige filter te zetten om dit verder te negeren ?
Laat ik het erop houden dat deze leverancier heel erg van de "wij houden ons aan onze eigen standaard" is.
Edge-port ga ik later proberen.
Barreljan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:16:
Moet je ook niet op de HP vertellen wat voor type poort is het is? Nu blijft negotiation mogelijk lijkt me.
'port link-type access' volgens mij

en anders CDP ook uitzetten op de poort. dat "praat" doorgaans over het native vlan, aan jouw cisco kant dus Vlan1. De HP heeft vlan 500.

ps. ik ben geen hpe experts maar ik denk mee
Die type staat verborgen onder die "port access vlan 500". Net nog getest, maar de poort config veranderd niet als ik "port link-type access" uitvoer.
Echter je CDP daar slaan we op aan. Die is nu uitgezet op de poort en dan gaan we hopelijk morgen ochtend (als de drukte op de werkvloer het toestaat) proberen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53
Mogelijk gaat dit ook helpen:
Syntax:
[no] spanning-tree trap errant-bpdu

Enables/disables the sending of errant BPDU traps.
bron

[ Voor 3% gewijzigd door Gman op 21-08-2018 15:44 ]

Pagina: 1