The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
Vraag
Alle reacties
Kan je op die poort niet zoiets zetten als "stp edged-port" ?
Heb ik naar gekeken maar volgens de informatie op de H3c pagina's schakelt zo'n poort terug naar non-edge zodra hij een BPDU packet voorbij ziet komen. Ook voorkomt het niet dat de poort een BPDU packet doorstuurt.jvanhambelgium schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:50:
Kan je op die poort niet zoiets zetten als "stp edged-port" ?
Tevens is officieel gezien een edge-port bedoeld voor een device zoals PC, niet een router/switch.With BPDU guard disabled, when a port set as an edge port receives a BPDU from another port, it will become a non-edge port again
[ Voor 5% gewijzigd door Red Cell op 21-08-2018 08:02 ]
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
Dit is ook een perfecte situatie voor een edge-poort hoor. Zo'n typische Back2Back koppeling met een 3e partij.Red Cell schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:01:
[...]
Tevens is officieel gezien een edge-port bedoeld voor een device zoals PC, niet een router/switch.
Een Cisco 800 heeft nu toevallig enkel switch poortjes. Met een ander model (route port) had je deze problemen niet eens.
Ik veronderstel dat het geen optie is om langs de Cisco kant de nodige filter te zetten om dit verder te negeren ?
Moet je ook niet op de HP vertellen wat voor type poort is het is? Nu blijft negotiation mogelijk lijkt me.
'port link-type access' volgens mij
en anders CDP ook uitzetten op de poort. dat "praat" doorgaans over het native vlan, aan jouw cisco kant dus Vlan1. De HP heeft vlan 500.
ps. ik ben geen hpe experts maar ik denk mee
en anders CDP ook uitzetten op de poort. dat "praat" doorgaans over het native vlan, aan jouw cisco kant dus Vlan1. De HP heeft vlan 500.
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Laat ik het erop houden dat deze leverancier heel erg van de "wij houden ons aan onze eigen standaard" is.jvanhambelgium schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:20:
[...]
Dit is ook een perfecte situatie voor een edge-poort hoor. Zo'n typische Back2Back koppeling met een 3e partij.
Een Cisco 800 heeft nu toevallig enkel switch poortjes. Met een ander model (route port) had je deze problemen niet eens.
Ik veronderstel dat het geen optie is om langs de Cisco kant de nodige filter te zetten om dit verder te negeren ?
Edge-port ga ik later proberen.
Die type staat verborgen onder die "port access vlan 500". Net nog getest, maar de poort config veranderd niet als ik "port link-type access" uitvoer.Barreljan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:16:
Moet je ook niet op de HP vertellen wat voor type poort is het is? Nu blijft negotiation mogelijk lijkt me.
Echter je CDP daar slaan we op aan. Die is nu uitgezet op de poort en dan gaan we hopelijk morgen ochtend (als de drukte op de werkvloer het toestaat) proberen of het werkt.
Pagina: 1