Gesloten hoofdtelefoon + oorpijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 12:42
Sinds februari dit jaar heb ik een Sony WH-1000XM2 hoofdtelefoon welke ik nauwelijks heb gebruikt. Na +/- 15 minuten luisteren krijg ik last van oorpijn die toch wel zeker +/- 1 uur kan aanhouden. Daardoor beleef ik geen plezier aan deze hoofdtelefoon.

Het is geen oorpijn van het te strak zitten. Ook het volume is niet de oorzaak, ik krijg ook last als het volume laag staat. Noise controle aan/uit maak ook geen verschil.

Ik vraag me af of dit kan komen door het gesloten systeem. Bij een on-ear of oordopjes heb ik eigenlijk nooit last.

Afbeeldingslocatie: https://ksassets.timeincuk.net/wp/uploads/sites/54/2017/09/Sony-WH-1000XM2_5-1620x1080.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 12:47
Wat voor oorpijn bedoel je precies?

Het kan inderdaad komen doordat het een gesloten hoofdtelefoon is. Vanwege de isolatie en doordat de oorschelpen over je oren gaan wordt er een soort van druk (vacuum) getrokken.

Had ik zelf namelijk ook met een gesloten koptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:38

g0tanks

Moderator CSA
Bedoel je dan pijn aan je gehoor of pijn aan je oorlellen ofzo?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 18:18

WCA

Het kan ook nog door de actieve noise cancelling. Druk eens twee keer op de knop die boven de aanknop zit, en kijk eens of het 'probleem' dan nog voorkomt

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:48
Kan het geen sluimerende oorontsteking zijn? Misschien eens laten controleren bij de huisarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Knamix schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:55:
Wat voor oorpijn bedoel je precies?

Het kan inderdaad komen doordat het een gesloten hoofdtelefoon is. Vanwege de isolatie en doordat de oorschelpen over je oren gaan wordt er een soort van druk (vacuum) getrokken.

Had ik zelf namelijk ook met een gesloten koptelefoon :)
Het is echt pijn aan mijn gehoor niet aan mijn oorlellen.

Gebruik jij nog steeds een gesloten koptelefoon? Zijn jouw klachten minder geworden?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Kan zijn dat er wellicht hogetonen zijn die je niet hoort oid maar wel je gehoor irriteert? Of bass te boemerig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:36
noise canceling wil ook nog wel eens de oorzaak zijn van oorpijn,dat heb ik al wel vaker voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:43

Onbekend

...

Staan de speakers misschien anti-parallel geschakeld? (Sommige mensen krijgen daar last van.)
Test de hoofdtelefoon eens alleen met 1 oor (zet bijvoorbeeld het volume van 1 kant uit). Ervaar je dan nog steeds het zelfde probleem?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Bedankt voor de tips.

Ik had hem vanochtend weer eens uit de kast getrokken, uurtje opgehad en sindsdien heb ik weer last van een gevoelige gehoorgang.

Ik ga hem binnenkort een tijdje opzetten zonder dat hij uberhaubt aanstaat.

*Noise Canceling staat uit.

BlaBlaBla

Pagina: 1