Feedback voor een Game pc rond de 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieksie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-10-2024
Jo de mannen (en vrouwen :? ) ,
Na een 10-tal jaar tweakers gevolgd te hebben werd het eens tijd om eens een account aan te maken voor wat advies van jullie. Het is alweer 6 jaar geleden dat ik mijn laatste pc gebouwd heb en misschien zie ik dingen over het hoofd dat jullie er kunnen uit pikken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, als het even mogelijk is 4K gamen. Ook heb ik twee schermen en tijdens het gamen kijk ik ook graag wat youtube, nieuws, etc. op het andere scherm.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag in totaal wel rond de 2000 euro kosten, maar dat is geen harde maximumprijs. Meer kan, maar toch liever minder :P

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een EVGA gtx 980ti in deze PC zitten. het plan is om die in de nieuwe pc te steken totdat de nieuwe turing kaarten uitkomen en betaalbaar zijn. *O* Straks om 18.00 de officiële aankondiging *O*

Ook heb ik nog een 6 jaar oude GX Bronze 650W. 650W zou op zich wel genoeg moeten zijn, denk ik, maar ik hoor online niet de beste dingen erover. Ook is hij niet modulair dus het kabelwerk is wel een zootje...

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is een lijstje dat ik al samengesteld heb op basis van vele tot zeer vele reviews die ik al gelezen heb

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1ASRock Z370 Extreme4€ 156,-€ 156,-
1Seagate Barracuda, 3TB€ 83,01€ 83,01
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 159,90€ 159,90
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Samsung 970 Evo 500GB€ 160,90€ 160,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.154,83

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Open voor alle merken maar ik heb de beste ervaringen met Intel an Nvidia.
Ik zet er ook even bij dat RGB niet vereist is. Leuk als het er bij zit, maar zeker niet noodzakelijk

Ga je overklokken?
Ja, daarom koos ik ook voor dit lijstje. Het is niet de bedoeling om de PC tot de limiet te pushen maar enig OC ga ik wel doen ja.

Wat verwacht je van ons?[i]
Of jullie zeggen "Goed bezig, doe zo verder!"
Of jullie zeggen "Imbeciel! Die onderdelen passen helemaal niet bij elkaar! 7(8)7 "
Nee, het komt er eigenlijk op neer dat ik deze nieuwe gamePC voorbereid voor de nieuwe RTX2080 ti?
Ik weet niet of er onderdelen zijn waar ik op kan besparen of onderdelen in het lijstje die zouden moeten upgegrade worden. Ik had graag enige feedback over de huidige PSU en feedback over de gekozen onderdelen. De onderdelen zijn al met voorkennis geselecteerd maar indien er goede argumenten komen, kan ik zeker aanpassen.
Trouwens kent iemand nog een goed 4k scherm?

Dank bij voorbaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Paar dingen:
- Je hebt het over RGB maar je hebt een case zonder window. Als je een window wilt van Fractal Design kun je beter een Define C / Meshify C nemen, die hebben beide een glazen window wat mooier is dan die van de Define S. Een R6 kan ook, maar is wel erg groot en die ruimte lijk je niet nodig te hebben
- Je kunt best af met een voeding met wat minder vermogen, bovendien is van die RMX een nieuwe 2018 versie.
- Je hebt weinig meerwaarde van de NVME SSD. Als je toch hoofdzakelijk wil gamen zou ik eerder voor een 1TB SATA SSD gaan dan 500GB NVME.

Verder prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieksie
Bedankt voor de reactie Wekko306.
-Ja inderdaad, over die m2 NVME SSD heb ik echt extreem lang getwijfeld tussen de 970 EVO 500 gb en de m2 crucial 1tb MX500 met SATA snelheid. Langs de ene kant weet ik dat de 970 EVO heel weinig verschil gaat maken in snelheid voor mij. Langs de andere kant, dacht ik om toch wat meer future proof te zijn.Je doet me weer twijfelen haha.
-In verband met de case. Klopt deze is zonder window. Ik had ook erbij gezet dat ik niet geef om RGB. het liefst zou ik dan eigenlijk nog gaan voor de meest stille case rond deze prijs. En eentje die natuurlijk praktisch is om te bouwen
-Ik ga nog even kijken hoeveel stroom de nieuwe 2080ti vraagt. Indien dat inderdaad niet zoveel is, dan mag de voeding inderdaad wat minder. bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
ieksie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:44:
Bedankt voor de reactie Wekko306.
-Ja inderdaad, over die m2 NVME SSD heb ik echt extreem lang getwijfeld tussen de 970 EVO 500 gb en de m2 crucial 1tb MX500 met SATA snelheid. Langs de ene kant weet ik dat de 970 EVO heel weinig verschil gaat maken in snelheid voor mij. Langs de andere kant, dacht ik om toch wat meer future proof te zijn.Je doet me weer twijfelen haha.
-In verband met de case. Klopt deze is zonder window. Ik had ook erbij gezet dat ik niet geef om RGB. het liefst zou ik dan eigenlijk nog gaan voor de meest stille case rond deze prijs. En eentje die natuurlijk praktisch is om te bouwen
-Ik ga nog even kijken hoeveel stroom de nieuwe 2080ti vraagt. Indien dat inderdaad niet zoveel is, dan mag de voeding inderdaad wat minder. bedankt voor de tip
Als je al twijfelde over de SSD zou ik voor de SATA variant gaan. Ik acht de kans erg klein dat je je systeem te langzaam gaat vinden (en dat dan niet zou vinden met een NVME SSD), en ook 500GB krijg je op een Game PC snel vol tegenwoordig. Wat betreft de case is de Define S echt een prima keuze als je geen window wilt, de kast is goed stil en koelt prima. Die 2080TI kon wel eens een flinke sloot stroom gaan gebruiken, las dat de 2080 een TDP zou krijgen van 285W. Maar ook als die 2080TI daar wat overheen gaat is een goede 550W voeding voldoende, al is de 2018 versie van de RMX650 dan zeker een prima keuze. Sowieso wordt die met 2 PEG kabels geleverd wat wel prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieksie
Ok dan toch de crucial 1tb mx500 m2.
Die 2080TI komt er misschien toch niet dan. Die introprijzen zijn al extreem, laat staan aftermarket prijzen van andere leveranciers...nuja eerst de reviews en benchmarks afwachten