Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 20:21
Sinds een paar maanden gebruik ik een Loxone installatie. Zelf geïnstalleerd met CAT6 kabels naar ieder schakeldoos en DALI extension geplaatst om de verlichting aan te sturen. Met de APP werkt dit allemaal prima, maar nu wil ik de reguliere schakelaars gebruiken.
Met de digitale ingang en de config aangepast krijg ik de verlichting ook aan, maar ik vraag me af wat nodig is om de verlichting ook weer uit te schakelen. Ik had gehoopt omdat er 24v op de ingangen staat dat een onderbreking ook opgemerkt wordt, maar ik zie geen mogelijkheid om dit te configureren.

Moet ik een puls schakelaar gebruiken of kan ik het wel oplossen met een reguliere schakelaar? En zo ja, iemand die mij even kan wijzen op welke logica ik moet toepassen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1135829

Normaliter zou dit gewoon moeten werken. 24V naar de schakelaar en dan met de schakeldraad op de DI. In Config de bewuste ingang in het project slepen en check de instellingen van de ingang even.. Je kunt de ingang namelijk als switch en als pulsgever configureren.. Heb je al eens met je multimeter gecontroleerd of de schakelaar wel juist werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 13:56
Ik heb dit ook op die manier (tijdelijk) gebruikt.
Door in de config 'schakelaar' in plaats van 'drukknop' te kiezen werkte dit.