Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Acer laptop gele tint op scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, sinds vandaag ben ik in bezit van een Acer Aspire 7 A715-72G-56BC. Na Windows en al geinstalleerd te hebben vind ik dat het scherm een erg gele tint heeft vergeleken met mijn oudere ASUS N75.
Door het naast elkaar te zetten van de laptops is duidelijk te zien dat 'wit' op de Acer meer geel is, terwijl 'wit' op de Acer ook echt wit is.
Nu heb ik al even op internet gezocht en kan ik alleen berichten vinden van mensen die Nachtlamp aan hadden staan, maar dat is bij mijn niet het geval.

Is dit normaal voor een IPS scherm? Aangezien de helderheid ook een stuk minder is dan de helderheid van het LCD scherm van mijn Asus?

Graag hoor ik of ik contact op moet nemen met de verkoper, of dat dit normaal is...

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je oude scherm was een gecalibreerd scherm? en of precies dezelfde techniek, kleurprofiel etc? helderheid zou ook volgens de specificaties het zelfde zijn?

39

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Door het naast elkaar te zetten van de laptops is duidelijk te zien dat 'wit' op de Acer meer geel is, terwijl 'wit' op de Acer ook echt wit is.
Ehm, juist...

Maar anyhoo, wit zou wel echt wit moeten zijn. Kan je niet wat aanpassingen doen in je instellingen?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:30:
Je oude scherm was een gecalibreerd scherm? en of precies dezelfde techniek, kleurprofiel etc? helderheid zou ook volgens de specificaties het zelfde zijn?
De beeldscherminstellingen van mijn oudere Asus laptop zijn niet veranderd, enkel heeft de Asus een LCD en de Acer een IPS scherm. Beide laptops komen met de huidige beeldscherminstellingen uit de doos, waarbij de nieuwe Acer dus een gele tint heeft.
Geen idee of de helderheid van beide laptops hetzelfde is... (beide 100%)

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:30:
[...]
Ehm, juist...

Maar anyhoo, wit zou wel echt wit moeten zijn. Kan je niet wat aanpassingen doen in je instellingen?
Ik heb in principe alle instellingen al geprobeerd maar in vergelijking is wit nog steeds meer geel op de Acer.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-11 10:29
Als je zeker wilt weten of het geen instelling is; rammel een Live-Linux-distro op een USB-stick en start daarvandaan op :). Anders gewoon contact opnemen met de verkoper?

• Jessy1604
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-11 07:54
Hoi, ik heb exact hetzelfde probleem! Mijn oude laptop is ook een Asus en mijn nieuwe een Acer 7 A715-72G-76HV. Ik heb zelfs een Datacolor Spyder X Pro gekocht om het scherm te kalibreren. Ik bewerk namelijk foto's en dit is echt niet te doen. Heb jij het nog op kunnen lossen?

p.s. Ik weet niet of ik er goed aan doe om hier te reageren of dat ik een nieuw topic aan moet maken.

• ochhanz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Jessy1604 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:22:
Hoi, ik heb exact hetzelfde probleem! Mijn oude laptop is ook een Asus en mijn nieuwe een Acer 7 A715-72G-76HV. Ik heb zelfs een Datacolor Spyder X Pro gekocht om het scherm te kalibreren. Ik bewerk namelijk foto's en dit is echt niet te doen. Heb jij het nog op kunnen lossen?

p.s. Ik weet niet of ik er goed aan doe om hier te reageren of dat ik een nieuw topic aan moet maken.
, je mist een programma van Acer denk ik die het voor je goed afstelt. Asus heeft in ieder geval zoiets, en ik had exact dit probleem toen ik het programma er vanaf gegooid had.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Alle laptops hebben led backlights en die neigen juist erg naar blauw.
Kan me niet voorstellen dat dit niet te corrigeren is.
Lijkt mij een verkeerde instelling ergens, vermoedelijk bij de intel videodriver configuratie.

Misschien heb je hier nog iets aan:
https://community.acer.co...s-my-laptop-screen-yellow

• Jessy1604
Ik heb alle instellingen van de laptop en van Intel al geprobeerd te wijzigen maar niks helpt. Ik heb ook de Datacolor Spyder terug gestuurd. Die gaf aan dat het scherm zo juist gekalibreerd was maar mijn foto's (en witte achtergrond in bijv. browsers) zien er nog steeds niet uit vergeleken met drie andere laptops die ik in huis heb.

Verwijderd

Topicstarter
Jessy1604 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:22:

Tijdje geleden is het al, maar ik heb perongeluk 2 dezelfde Acer laptops besteld, beide hadden dus last van het gele scherm. Hieraan kon ik me best irriteren zoals in Word waarbij het wit dus als geel eruit zag.
Ik had dezelfde dag nog besloten om beide Acer laptops te retourneren omdat ik er geen oplossing voor kon vinden.
Ook heb ik weer een Asus vivobook pro gekocht, en deze bevalt me net zo goed als de vorige.

Vooral de bouwkwaliteit doet Asus van Acer onderscheiden, het gebruik van Premium materialen in tegenstelling tot het plastic van de Acer die tevens een vingerafdruk magneet is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2019 18:44 ]

• Jessy1604
Dank voor je reactie. Helaas heb ik de doos al weggegooid en is ook de 14 dagen termijn verstreken. Daarnaast ook nog bij een partner van Bol.com gekocht waar ik over las dat die niet heel makkelijk zijn met retourneren. Ik heb hem ondertussen zelf al een stuk lichter gekregen en moet het er maar mee doen.
Pagina: 1