Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Samsung S7 verbindt automatisch met Bluetooth in de auto. Er komt dan steeds een waarschuwingschermpje op de telefoon (zie ook foto) "Als u lange tijd luistert bij hoog volume kan uw gehoor beschadigd raken. Tik OK om het volume te verhogen tot boven een veilig niveau." Dit scherm blijft actief, annuleren kan niet, met OK verdwijnt het wel, maar als ik dat niet doe, blijft het schermpje actief en blijft dus ook stroom gebruiken. Ik kan niet ontdekken welke app of instelling dit veroorzaakt.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/3EA7jY4

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2018 13:36 . Reden: geprobeerd screendump zichtbaar te maken en daarna, screendump op Imgur gezet ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:22:
Mijn Samsung S7 verbindt automatisch met Bluetooth in de auto. Er komt dan steeds een waarschuwingschermpje op de telefoon (zie ook foto) "Als u lange tijd luistert bij hoog volume kan uw gehoor beschadigd raken. Tik OK om het volume te verhogen tot boven een veilig niveau." Dit scherm blijft actief, annuleren kan niet, met OK verdwijnt het wel, maar als ik dat niet doe, blijft het schermpje actief en blijft dus ook stroom gebruiken. Ik kan niet ontdekken welke app of instelling dit veroorzaakt.
[afbeelding]
Dit is samsung die niet aansprakelijk wil worden gehouden voor gehoorschade. Je foto doet het helaas niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank EWK.. dat snap ik, maar ik draai geen muziek, en ik snap niet dat ik elke keer als ik in de auto stap dat schermpje moet krijgen..
Weet je hoe ik dat kan voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:54
Als je toch geen muziek draait, na de melding even het volume zachter zetten, waarschijnlijk staat deze vrij luid. Als het goed is onthoudt je telefoon dat, en blijft hij dus zachter als je de volgende keer verbindt. Dan zal je de melding ook niet meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Zit je telefoon in een houder? komt die houder niet gewoon tegen de volume up knop aan waardoor je deze melding ziet?

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is. Daarnaast voldoet je topic niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Wat die zijn vind je in; Het algemeen beleid #quickstart. Verder werkt je afbeelding niet. Zou je dus even je openingspost aan willen passen?

Dat gezegd hebbende. Die melding komt doordat het geluid ingesteld is boven een bepaald niveau. De EU heeft bepaald dat er zo'n melding moet komen en het is niet mogelijk deze geheel te verwijderen.

Wat waarschijnlijk wel mogelijk is je 'standaard' volume in de auto te verlagen, waardoor de melding niet getriggerd wordt. Wat @iAdema ook al aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br.. dank voor het advies, ik had misschien iets uitvoeriger moeten zijn in wat ik al geprobeerd had, klopt. Afbeelding is een link naar Google photo, maar misschien kan alleen ik dat zien? Ik heb niet ontdekt hoe ik direct een afbeelding in een post kan plaatsen, zoek ik later wel uit.

IAdema.. ik draai geen muziek, dus kan ik die ook niet zachter zetten, er is geen reactie als ik de volumetoetsen bedien terwijl het schermpje in beeld is.

HKLM_.. telefoon zit niet in de houder, is verbonden met Bluetooth, volumeknop is vrij, maar die reageert ook niet als ik erop druk.

rens-br.. (en anderen) als ik in de auto naar de instellingen van de telefoon kijk, en met name bij Volume, dan komt er een lijn voor Bluetooth voor de auto in beeld, die op max staat, en rood gekleurd is, als ik deze probeer terug te schuiven springt ie meteen weer naar maximum, Het heeft duidelijk hiermee te maken, maar ik kan het niet aanpassen.

Mocht iemand nog een idee hebben, ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:28:
Afbeelding is een link naar Google photo, maar misschien kan alleen ik dat zien? Ik heb niet ontdekt hoe ik direct een afbeelding in een post kan plaatsen, zoek ik later wel uit.
Waarschijnlijk staat de afbeelding niet op public. Je kan in ieder geval de afbeeldingen uploaden naar bijv. www.imgur.com en de link hier delen.
rens-br.. (en anderen) als ik in de auto naar de instellingen van de telefoon kijk, en met name bij Volume, dan komt er een lijn voor Bluetooth voor de auto in beeld, die op max staat, en rood gekleurd is, als ik deze probeer terug te schuiven springt ie meteen weer naar maximum, Het heeft duidelijk hiermee te maken, maar ik kan het niet aanpassen.
Dit lijkt me dan een instelling in je auto-radio die het volume naar maximaal forceert. Wat voor autoradio heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br.. dacht ik ook, alles bekeken, maar ik kan geen instelling vinden die apart het geluid van de Bluetooth bron aanpast. Het is een Ford C-Max van dit jaar, met SYNCH3 audio en navigatie. Bovendien, als ik met de mediaplayer op de telefoon muziek naar de auto stream, kan ik nog steeds het volumeschuifje niet aanpassen en kan ik het volume in de auto met de knop van de autoradio hoger en later zetten. Voorlopige conclusie.. het komt niet uit de autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Draai je oreo? Dan kun je badlock eens proberen, hierin zit "media volume" en kun je de limiet zelf instellen of uitschakelen...

Lees hier maar eens: https://forum.xda-develop...-plus/themes/app-t3805967

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Pagina: 1