Snelle 56k6 modem.

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik stond laatst met een vriend in een computerwinkel te kletsen en toen zij die kerel dat mijn E-tech PCI56RVP sneller kon zijn dan m'n vriend z'n ISDN. Hij had het over een hardware-modem en dat je dan maar eens naar www.tweakers.net moest gaan. Heeft iemand verstand van de bullshit waar ik het over heb? Hardware-modem? 56k6 sneller dan ISDN?
Als iemand weet hoe het kan dan is dat natuurlijk welkom.

PS: Weet iemand of mijn E-tech PCI56RVP wel een hardwaremodem is?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Verwijderd

Het lijkt me sterk als die e-tech sneller is als een isdn modem. Ja mischien als je een heel beroerde provider hebt.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, de ene modem zal wellicht wat sneller zijn dan de andere, maar dan heb je het écht over details. De snelheid waarmee je modem inbelt valt of staat bij de kwaliteit van je inbelprovider.

En dan nog verschilt de kwaliteit van één en de zelfde inbelprovider van moment tot moment.

Wil een gewone modem snéller zijn dan een ISDN modem, ligt dat meer aan een brakke ISDN provider en een goede niet-ISDN provider dan aan de gebruikte hardware imho.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
56KB en 128KB :?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
ik heb wel eens iets gelezen over dat als je ergens iets intoetst dat je modem dan sneller werd (ik weet niet waar)

Ik zou ook niet weten wat je moet intoetsen, maar misschien dat hij zoiets bedoelde ofzo.

misschien heb ik je een eindje op weg geholpen :) :?

• Opa
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Modem is 56k6 max, maar in de praktijk zelden hoger dan 51k3. Uploaden gaat met max 33k6.
ISDN benut 64k of 128k dual channel wel volledig.

ISDN blijft dus altijd sneller.

Wat wèl nieuw is, de V92 standaard, is een upload van 48k voor nieuwe 56k6 modem. Etech had er laatst eentje, de PCI 56AVP. Zie http://www.lapwing.nl voor Etech. Of http://www.e-tech.nu/ .
't is overigens nog maar de vraag of V92 al geïmplementeerd is...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

wat voor chipset, e-tech levert met 2 chips de 56k
motorola=mmx-based, dus niet hardware
connexant=zonder mmx, draait al op een 486= wel hardware based

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 18 juli 2001 22:16 schreef double_j_wicked het volgende:
Yup. maar oppassen: Connexant heeft ook Software chipsets; bij de Etech is het een HW Connexant, maar andere merken moet je oppassen.

Oslik blyat! Oslik!

• Opa
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 18 juli 2001 22:16 schreef double_j_wicked het volgende:
Heb je al op de e-tech website gekeken?

... dat dacht ik al. |:(

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

E-Tech modems rule gewoon, ik heb er ook een gehad haalde een ping van 160 in TFC!!!!! Maar ja.. ik kon er om de een of andere reden geen bestanden mee uploaden, dus heb ik hem verkocht |:( stomste fout wat ik ook begaan ben.

Ben nu met de 5e na de E-Tech bezig. (lag etc, ping hoger als 230) Probleem is ik kan hem niet meer vinden. Anders koop ik hem weer.

Verwijderd

56k6 haal je dus nooit en te nimmer niet.
oorzaak: Zendniveau wat nodig is om 56k6 downstream te halen is niet toegestaan op de lijn van de telecommaatschapijen in west europa.
Max is dan ook 51k2 wat he dus ook zelden zal halen.
Je kunt zelf je zendniveau wel aanpassen (wat overigens ook niet toegestaan is) maar dat veranderd niets aan het zendniveau aan de provider kant en deze is juist belangrijk.

Verwijderd

Kreeg dezelfde verbinding bij zonnet namelijk 45,2 kb/sec, maar mijn ping was een stuk beter tijdens het online gamen, hoe wil je dat dan verklaren :?

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Een modem comprimeert. ISDN niet toch?
Dus bijv. met text zou een modem bijvoorbeeld (veel) sneller kunnen zijn dan ISDN. Bijv. jpg-tjes zal altijd sneller gaan met ISDN want er is niets te comprimeren.

Zin.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 19 juli 2001 09:28 schreef Redheinz het volgende:
Een modem comprimeert. ISDN niet toch?
Dus bijv. met text zou een modem bijvoorbeeld (veel) sneller kunnen zijn dan ISDN. Bijv. jpg-tjes zal altijd sneller gaan met ISDN want er is niets te comprimeren.
ISDN modems hebben ook een hardwarecompressie hoor :)
Pagina: 1