Ik zoek laptop: 14', goede geluidskaart, licht & sterke accu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Door het laptopwoud zie ik het bos niet meer! Tips?

Ik ben op zoek naar een nieuwe/ tweedehands laptop die licht is - ik reis er veel mee. Klein is dus fijn, 14' ofzo. En met een echt goede batterij, 8 a 10 uur ofzo. Ook wil ik graag een goede kwaliteit geluidskaart, want ik draai veel muziek (via versterker en externe boxen) sterke accu

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10, boekhoudprogramma, afkijken van videobestanden voor mijn studie, verder vooral mailen en werken in google DRIVE.

Budget tot ongeveer € 500,-.

Hopelijk iemand tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 07:10
Wat heb je zelf al gevonden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Medion Akoya S6425-i3-256F8, maar ik kan niet vinden of die ook in 14' is,
Acer Aspire 5 A515-51-5862.

Zit me af te vragen of ik voor de doeleinden waarvoor ik hem gebruik, zo'n dure laptop moet kopen. Heb ik i5 nodig bijvoorbeeld, of is i3 voldoende?
Werkgeheugen RAM 8 GB en SSD is ook wel handig denk ik.

Misschien is tweedehands ook ok..
Lichtgewicht is wel echt heel fijn!
Zover kom ik ongeveer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Geluidskaart is naar alle waarschijnlijkheid toch waardeloos, ik zou dan voor een externe USB-geluidskaart kiezen welke je tussen de laptop en je apparatuur aansluit. Ik neem aan dat je de versterker en externe boxen niet meeneemt en dus is het evenveel werk om de USB-geluidskaart aan te sluiten als het is om de apparatuur aan te sluiten.

Gebaseerd op je eisen zou je prima kunnen kijken naar een tweedehands zakelijke laptop. 14" is vrij standaard voor de zakelijke markt. Full HD scherm er in voor je video's, 2x een 4GB bankje of een 1x 8GB bankje, 250GB SSD (je wilt niet later je 120GB moeten uitbreiden dat is onhandig) en je bent praktisch klaar. Meestal zijn de accu's goed en relatief goedkoop te vinden en soms heb je zelfs grotere accu's voor dezelfde laptop.

Kijk eens naar een HP Elitebook of mijn favorieten de Thinkpads. Deze heb je ook nog wel eens met een docking station wat wellicht prettig werkt als je bij je andere apparatuur zit thuis?

[ Voor 6% gewijzigd door True op 20-08-2018 14:12 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha, dank voor het meedenken. Goed idee, losse geluidskaart, inderdaad, de boxen neem ik zelf niet mee.

Ik ga eens kijken op de zakelijke markt, dank je wel! Had er al idd een keer van gehoord, refurbished zakelijke laptops. Tof.