Excel-bestand via DS Cloud: inhoud verandert random

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Al ca. 2 jaar maak ik gebruik van een Excel-bestand die ik via mijn mobiel benader op mijn Synology DS213j. Het bestand bewerk ik dagelijks om deze vervolgens weer op te slaan op de diskstation. Het excel-bestand open ik met WPS Office. Nu komt het regelmatig (1x p/maand) voor dat de woorden in het excel-bestand worden aangepast en is een groot gedeelte van de inhoud veranderd. Deze inhoud heb ik niet aangepast.

Als dit gebeurt, zet ik altijd een oudere versie terug om vervolgens mijn aanpassingen opnieuw te verwerken in het bestand.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is (en wellicht een oplossing)?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Misschien dat het helpt is als je een concreet voorbeeld geeft van hoe de inhoud verandert.

Wat verandert er precies? De opmaak? Worden woorden vervangen door onzin?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36

Eagle Creek

Breathing security

g0tanks schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:08:
Misschien dat het helpt is als je een concreet voorbeeld geeft van hoe de inhoud verandert.

Wat verandert er precies? De opmaak? Worden woorden vervangen door onzin?
Hier mee eens. Gaat het om willekeurige wijzigingen, zit er logica in, kan je zelf er iets van maken?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
In de eerste kolom staan zo'n 30 woorden onder elkaar. Het woord op rij 5 wordt bijvoorbeeld gekopieerd naar alle volgende 25 cellen. Ook worden cellen leeg gemaakt en wijzigt de opmaak.
Er is totaal geen logica in te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het weer gebeurd kun je dan die pagina verversen of iets dergelijks? Lijkt op het renderen van een pagina die niet lekker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben zo vrij het topic over te halen van OT naar CSA, want de fysieke opslag lijkt me weinig relevant. Ook vul ik de topictitel aan zodat er bij staat wat er mis gaat. :)

Inhoudelijk: begin voor de zekerheid met aanpassen van je wachtwoord. En check de logs van DS Cloud: herken je alle toegang?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mobile12
Ik ben de enige met toegang en in het logbestand zie ik dan ook niets vreemds. Als het weer gebeurt, meld ik mij weer. Bedankt tot zover.
Pagina: 1