Ik weet niet welke programma's er precies gebruikt gaan worden, maar ik neem aan
als er een dedicated videokaart wordt vereist, dan zullen er vast Adobe programma's aan te pas komen.
Maar als het alleen voor internetbrowsen gebruikt wordt, laat dat even weten.
Ik heb zelf geen ervaring met de laptop, maar aan de hand van de specs is het niet verkeerd.
De i5 6200u prima geschikt voor standaard fotobewerking en simpele videobewerking.
Mocht je aan de slag gaan met bijvoorbeeld After Effects, of grote bestanden in Premiere Pro,
zul je last kunnen krijgen van een hoge CPU load. Waarschijnlijk zul aan 8GB wel
genoeg RAM hebben als je niet teveel taken gelijk uitvoert. Maar 8GB kan krap zijn mocht
je grote, lange video's gaan bewerken, Een pluspunt zou zijn dat je het kunt uitbreiden
naar 16GB mocht dit nodig zijn, al weet ik niet of dat bij deze laptop mogelijk is.
Naast een 256GB SSD zit er zo te zien geen 1TB HDD in die handig zou kunnen zijn voor
het opslaan van projecten. Deze kun je misschien later aanschaffen met een externe harde schijf
mocht je aan je limiet zitten.
De specificaties zien er in ieder geval prima uit, mocht je niet al te zwaar bezig zijn.
Ik weet namelijk niet precies wat de opleiding inhoud. (ook na het googlen, er zijn veel verschillende opleidingen)
Over de laptop zelf, de bouw et cetera weet ik niks.
Ook lijkt 2,3kg mij wat zwaar, maar zo te zien had je daar geen problemen mee.