Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 14:53
Hoi mede-Tweakers! Met regelmaat duik ik de menu's van mijn TV in om met de instellingen te spelen. Met name de balkjes en instellingen voor kleur pas ik vaak aan - op zoek naar de "perfecte" instellingen. Realistisch, kleurrijk, niet té fel.

Mijn vraag aan jullie is: waar kan ik het beste naar kijken tijdens het instellen?

Tijdens het film kijken? Gamen? Bestaat er een video waarin "alle" kleuren aan bod komen? Of moet ik er juist een still bij pakken?

Ik heb een 4K TV met HDR (LG 55UH615V) en ook geschikte media. Onder andere Star Trek Into Darkness en Inception (4K UHD) waarvan ik de kleuren prachtig vind. Qua games vind ik Witcher 3, Assassin's Creed Origins en Forza Horizon 3 (Xbox One X) erg mooi.

Hoor graag jullie mening hierover. Dank.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Perfecte instellingen? Dan zal je echt aan de kalibratie moeten; dit kan door een expert voor je worden gedaan of met de goede apparatuur / software kan je dat zelf.

Aangezien je al 1 film noemt die remastered is naar 4K, namelijk Inception, en waar de reviews qua beeldkwaliteit rond de 8 liggen, kan je dus mogelijk al twijfelen aan jouw eigen mening/eis aan goed beeld. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 14:53
MAX3400 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:35:
Perfecte instellingen? Dan zal je echt aan de kalibratie moeten; dit kan door een expert voor je worden gedaan of met de goede apparatuur / software kan je dat zelf.

Aangezien je al 1 film noemt die remastered is naar 4K, namelijk Inception, en waar de reviews qua beeldkwaliteit rond de 8 liggen, kan je dus mogelijk al twijfelen aan jouw eigen mening/eis aan goed beeld. ;)
Ik wil best aan de kalibratie - waar begin ik? :) Als je een goede beginners guide kent volg ik die graag - en anders wordt het Google.