Kleine ITX case

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views

• antibull
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-12-2025
Hallo mede tweakers,

Ik ben opzoek naar een kleine pc case. Zo klein mogelijk om een m-itx pc te bouwen. Mijn eis is eigenlijk alleen dat er GPU in past de rest pas ik aan aan de behuizing. Het mag een kast zijn met of zonder voeding met maximale prijs van 200 euro.

[ Voor 55% gewijzigd door antibull op 19-08-2018 20:59 ]

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:12
Dag antibul, je startpost is erg summier.

Ik zou hem wat uitgebreider maken voordat je een slotje krijgt ;)

Want wat wil je bereiken ?

[ Voor 12% gewijzigd door powerboat op 19-08-2018 18:21 ]

• antibull
Ik zoek een compacte pc behuizing waar een GPU in kan zoals een 1060.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:12
Dus je zoekt een dockingstation voor een videokaart? Ga je die gebruiken icm een laptop, of wat is het gebruiksdoel?

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:21

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

antibull schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:42:
Ik zoek een compacte pc behuizing waar een GPU in kan zoals een 1060.
Bedoel je dan een full size gpu of mag een mini ook?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• antibull
Heb nog geen GPU er voor dus mag gewoon beiden zo lang er maar een GPU in kan. Wat minstens een 1060 is. Dus niet een single slot

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:21

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

antibull schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:00:
Heb nog geen GPU er voor dus mag gewoon beiden zo lang er maar een GPU in kan. Wat minstens een 1060 is. Dus niet een single slot
Ik heb zelf de witte osmi case. Maar dat is wel een lastige case vanwege heel weinig ruimte. En hij is prijzig maar dat zijn de meeste echt kleine itx kasten. Ik wou je er wel op wijzen maar raad hem eigenlijk niet aan. Als ik nu voor een mini itx zou gaan dan zou ik kijken naar de Dancase / Dan A4-SFX of de Ncase M1

Edit: ik las over je max prijs heen. 200 is 'net' niet genoeg voor deze kasten.

[ Voor 14% gewijzigd door Dwarlorf op 19-08-2018 21:25 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 15:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik heb deze pricewatch: Cougar QBX in combinatie met pricewatch: Cooler Master Masterliquid 240 koeling voor de CPU en een pricewatch: Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2 als GPU. Totaal 10 fans. Draait super koel.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Uszka
Kom op @antibull , wat wil je precies. Een kleine behuizing waar een heel systeem inclusief videokaart in past of een behuizing waar je alleen een videokaart in doet en die je aansluit op een laptop oid.

• antibull
Zoals ik hiervoor heb beschreven een compacte pc behuizing die zo klein mogelijk is en met enige eis dat er zoiezo een GPU in past. Dus kleur etc maakt niet uit

Glash die cougar is wel nou thx voor reactie

[ Voor 13% gewijzigd door antibull op 19-08-2018 21:26 ]

• Uszka
Ga eens neuzen in categorie: Behuizingen

• antibull
Daar heb ik in de afgelopen tijd al een paar uur in rond gezwerfd. Maar niet allee Itx behuizingen die er bestaan staan daar op

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@antibull heb je er ÃŒberhaupt al 1 gevonden, of moeten wij elke kast aanwijzen ? Er zijn zoveel kasten, dus welke jij al hebt gezien weet niemand hier.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• antibull
Heb er veel gezien maar mijn vraag is nu gewoon de kleinst mogelijke pc case waar nog wel een GPU in past dus niet zoals een evolve itx die dan weer groot is. Want er zijn kasten die niet op Tweakers staan en klein zijn maar die ik niet ken

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het is inderdaad lastig zoeken op de maximale lengte van een videokaart die in een case past, maar in de pricewatch is daar gewoon een filter voor (er zijn echter ook cases waar die lengte niet ingevuld staat, dus je pakt waarschijnlijk niet alles): klik:

Ik heb nu de lengte ingesteld op minimaal 175mm, max oneindig.

Ik heb zelf een Lian-Li PC-Q03, waar in theorie een kaart in past met een maximum lengte van 172mm. Aangezien ik een ATX voeding heb gekozen en deze kast eigenlijk maar een single slot heeft, geeft dat nog wat andere beperkingen.
Cooler Master heeft een mooie serie: elite, waarbij de 110 echt heel klein is, en je in de 130 bijna een full size GPU kwijt kan.

Als je in de pricewatch gaat kijken naar de maximale lengte van GPU's, kan je ook al wat dingen afstrepen.Met een lengte van maximaal 20 cm kom je op deze lijst uit. Van sommige VGA-kaarten bestaat ook een zogenaamde ITX-versie, die meestal rond de 17 à 18 cm lang is. Ook met een 1060.

Het is wel handig als je de volgende vragen even beantwoord:
- heb je de andere componenten al (en welke?), dus wat moet er nog meer in die kast?
- heb je al een GPU of wil je die nog kopen (en welke heb je eventueel op het oog?)
- op welke resolutie wil je gaan spelen
- welke aansluitingen moet je videokaart hebben (HDMI, displayport, DVI?)
- heb je al een voeding (zo ja welke, ATX of SFX?), en heeft deze een of twee 6- of 8-pins aansluitingen?

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 19-08-2018 22:41 ]

• Uszka
antibull schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:17:
Want er zijn kasten die niet op Tweakers staan en klein zijn maar die ik niet ken
Zoals de Lazer3D LZ7? Iets meer dan 7 liter. Kleiner vind je ze denk ik niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Deze gemist? Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.