Het is inderdaad lastig zoeken op de maximale lengte van een videokaart die in een case past, maar in de pricewatch is daar gewoon een filter voor (er zijn echter ook cases waar die lengte niet ingevuld staat, dus je pakt waarschijnlijk niet alles):
klik:
Ik heb nu de lengte ingesteld op minimaal 175mm, max oneindig.
Ik heb zelf een
Lian-Li PC-Q03, waar in theorie een kaart in past met een maximum lengte van 172mm. Aangezien ik een ATX voeding heb gekozen en deze kast eigenlijk maar een single slot heeft, geeft dat nog wat andere beperkingen.
Cooler Master heeft een mooie serie:
elite, waarbij de 110 echt heel klein is, en je in de 130 bijna een full size GPU kwijt kan.
Als je in de pricewatch gaat kijken naar de maximale lengte van GPU's, kan je ook al wat dingen afstrepen.Met een lengte van maximaal 20 cm kom je op
deze lijst uit. Van sommige VGA-kaarten bestaat ook een zogenaamde ITX-versie, die meestal rond de 17 à 18 cm lang is. Ook met een 1060.
Het is wel handig als je de volgende vragen even beantwoord:
- heb je de andere componenten al (en welke?), dus wat moet er nog meer in die kast?
- heb je al een GPU of wil je die nog kopen (en welke heb je eventueel op het oog?)
- op welke resolutie wil je gaan spelen
- welke aansluitingen moet je videokaart hebben (HDMI, displayport, DVI?)
- heb je al een voeding (zo ja welke, ATX of SFX?), en heeft deze een of twee 6- of 8-pins aansluitingen?
[
Voor 18% gewijzigd door
gwystyl op 19-08-2018 22:41
]