Windows 10 op 7,6GB USB drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Is het mogelijk om de windows 10 bootable drive te installeren op een disk die kleiner is dan de aangegeven 8G?
Ik dacht dta ik wel een USB stick zou hebben, maar is allemaal te klein.
Na een rondje bij de buren heb ik nu een kleine stapel USB sticks, maar de grootste is 7,6GB.

Is er een manier om het toch te kunnen installeren, door het bestand in tweeen te splitsen of te zippen?

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 19-08-2018 18:06)

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Memory manufacturers are allowed to define 8GB as 8000000 bytes. Given this information a computer would see 8000000 bytes as 7812.5 MB or 7.629 GB

Oftewel jouw usb stick is groot genoeg.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat kan je helaas wel vergeten. Jammer dat het net na vijven is; een beetje Mediamarkt of Action was nog open de hele dag.

Sowieso, maar terzijde, zou ik investeren in een beetje snelle USB-storage; natuurlijk kan het op een B-merk maar je gaat dit wel merken qua snelheden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Memory manufacturers are allowed to define 8GB as 8000000 bytes. Given this information a computer would see 8000000 bytes as 7812.5 MB or 7.629 GB

Oftewel jouw usb stick is groot genoeg.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 7,6gb usb stick gaat prima werken. Dat is een 8gb usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik heb wel externe harde schijven, maar die schijnen niet te werken bij een installatie.

Ik gebruik ze eigenlijk nooit. Ik sla eigenlijk nooit wat op, alleen op de zaak maar dat gaat in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:01
Deze Scandisk heeft leuke snelheden voor een mooie prijs.

En voor Windows erop te zetten met een bootable stick probeer eens Rufus 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
ow ik download hem nu van de microsoft website. Waarom is rufus beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:01
Probeer hem maar eens ik vind hem heel overzichtelijk.
Ook voor de juiste Uefi instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
ok ga het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:20
Even voor de duidelijkheid, wil je Windows 10 op een computer installeren vanaf een USB stick? Dan is het gewoon de Media Creation Tool van Microsoft downloaden en installeren op je 8 (of dus eigenlijk 7.6) GB usb stick en gaan. Als er al eerder een legale Windows 10 op stond wordt die activatie gewoon overgenomen zodra je verbinding met internet hebt. Doe ik zelf regelmatig en nog nooit Rufus daarvoor nodig gehad.
Of wil je Windows 10 installeren op een USB stick en vanaf daar ook draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
rufus werkt bij mij ook niet. het begint en eindigt in Dos, met alleen de vraag welk keyboard ik gebruik.
toch maar de gewone versie gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Voor de installatie van Windows maak ik altijd zelf een bootable USB stick via Diskpart, maar Rufus zou ook gewoon moeten werken.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zo moeilijk doen met 3rd party apps terwijl Microsoft het prima doet met de Media Creation Tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Is het een gecombineerde 32bit en 64 bit install medium die je op de USB wil hebben? Dat neemt meer ruimte in. 64 bit neemt als ik me niet vergis zo'n 6+GB en 32 bit 3 GB. Als het onder de 8GB moet blijven moet je een nieuwe download maken met de media creation tool voor 32-dan wel 64 bit.

p.s. En mocht je willen proberen Windows (10) te installeren OP de usb stick (dus portable) dan gaat dat niet werken. USB-sticks zijn removable devices en daar kan een normale installatie niet van booten.

[ Voor 28% gewijzigd door Valen_76 op 20-08-2018 10:18 . Reden: toevoeging USB portable install ]

Pagina: 1