Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevadu189
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-08-2023
Wij hadden bij ons op zolder voor een lange tijd de Sitecom als AP aangesloten op een powerline adapter. Dit werkte erg goed en voor een lange tijd geen problemen. Echter, sinds gister viel het signaal iedere keer weg. Na een keer aan en uit zetten heb ik de AP gereset. Ik ben hier zelf niet helemaal thuis in en na het zelf geprobeerd te hebben te fixen... Kom ik toch maar even om hulp vragen.

De vraag is eigenlijk: Hoe kan ik deze router weer als ap gebruiken? Aangezien vorige keer iemand anders het voor mij heeft gedaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

AP: Sitecom WLR-8200 AC1750 X8
Ik heb een internet abo bij KPN en op dit moment hebben we de Experia box V10 in gebruik als router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben hier dus al een tijdje mee bezig nu, maar krijg het niet voor elkaar.

Wat ik heb gevonden is dat om de Sitecom als ap te kunnen gebruiken moet ik het IP veranderen (standaard IP 192.168.0.1) naar een IP adres dat buiten de dhcp range van de V10 ligt maar wel in hetzelfde subnet (bijv. 192.168.2.200)
Ook heb ik gelezen dat ik de dhcp server van de sitecom moet uitschakelen zodat er geen conflicten komen tussen de twee.
Dit lukt me echter niet. Wanneer ik het IP probeer te veranderen lijkt hij hetzelfde te blijven en wanneer ik de dhcp daarna probeer uit te zetten en hem aansluit op de powerline zegt hij dat er een ongeldige ip configuratie is.

Zoals ik al zei ik ben er allemaal niet erg in thuis en ik hoop dat iemand me stap voor stap kan vertellen wat ik moet doen en of er misschien een specifieke volgorde is. Want ik krijg er een beetje koppijn van... :N

Alle hulp is welkom

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer het eens andersom: DHCP uitzetten op de Sitecom en op je EB een static reservation maken op basis van het mac-adres van de Sitecom.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevadu189
MAX3400 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:34:
Probeer het eens andersom: DHCP uitzetten op de Sitecom en op je EB een static reservation maken op basis van het mac-adres van de Sitecom.
Met een static reservation op basis van het mac-adres bedoel je dhcp binding, toch? Dit heb ik ook al eerder geprobeerd en het werkte toen niet... De Sitecom staat wel tussen verbonden LAN apparaten maar heeft het ip adres 0.0.0.0. Wanneer ik vorige keer dhcp binding probeerde te gebruiken kreeg ik een error.

Edit: dit is inmiddels gelukt maar het werkt allemaal nog steeds niet. ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Sevadu189 op 19-08-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:33

lier

MikroTik nerd

Denk dat de Sitecom geen DHCP client ingebakken heeft. Daarom zal je een vast IP adres moeten instellen. Boeit verder niet welk IP adres je gebruikt, je kan in je pc/laptop ook een alternatief IP adres configureren in hetzelfde netwerksegment als de SItecom, bijvoorbeeld 192.168.0.2. Dan kan je vanaf je pc/laptop gewoon je Sitecom beheren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevadu189
lier schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:00:
Denk dat de Sitecom geen DHCP client ingebakken heeft. Daarom zal je een vast IP adres moeten instellen. Boeit verder niet welk IP adres je gebruikt, je kan in je pc/laptop ook een alternatief IP adres configureren in hetzelfde netwerksegment als de SItecom, bijvoorbeeld 192.168.0.2. Dan kan je vanaf je pc/laptop gewoon je Sitecom beheren.
Bedankt voor de reactie. Ik denk alleen dat ik het probleem gevonden heb. Ik heb de powerline adapter geprobeerd aan te sluiten op mijn PS4, maar er komt geen internet signaal door... Zou het mogelijk aan de powerline adapter kunnen liggen? Als dit het geval zou zijn zou het wel raar zijn omdat dit echt voor een paar maanden gewerkt heeft en nu ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:33

lier

MikroTik nerd

Tja, als de powerline niets door laat houdt het uiteraard op. Als je de mogelijkheid hebt om een kabel direct neer te leggen...altijd doen. En anders zal je eerst dit probleem moeten oplossen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1