In mijn nieuwe huis moet praktisch alles verbouwd worden. De netwerkbekabeling wil ik dus ook meteen goed aanpakken.
Ik heb net onderstaand schema in elkaar gezet. Maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb net onderstaand schema in elkaar gezet. Maar ik kom er niet helemaal uit.
- In de woonkamer, werkkamer en slaapkamers wil ik 2x CAT6 wall outlets (ik sluit nog niet alles aan, maar wil wel dat er leidingen liggen om het gemakkelijk aan te leggen)
- Het liefst trek ik maar 1 kabel naar boven, om vanaf daar met een switch te werken. Punt is natuurlijk wel dat ik stugge kabel in de wall outlets gebruik, en je die eigenlijk niet direct op een switch moet aansluiten. Alternatief is om meerdere kabels en leidingen van beneden te trekken, en direct op het patch panel aan te sluiten.
- Tzt wil ik POE IP-camera's. Hoe en waar moet ik een POE-injector plaatsen?
- De glasvezelaansluiting komt binnen in de kelder. FritzBox en glasvezel staan bovenaan de keldertrap, naast de groepenkast. Hiet plaats ik ook het liefst de NAS, mede omdat ik dan ook de FritzBox en glasvezelkast op m'n UPS kan aansluiten. Maar het is wel een enigszins vochtige ruimte. Kan dat kwaad?
- Wat kan ik het beste doen met de kabels? Stug/soepel, wel/geen patch panel etc.
[ Voor 13% gewijzigd door sOid op 03-09-2018 20:54 ]