Ik heb de 48V adapter van mijn Unifi POE switch op de 12V ingang van mijn USG aangesloten met als gevolg dat de USG het niet goed meer doet. De stekkers zijn hetzelfde en ik had niet in de gaten dat ik de verkeerde te pakken had.
Nadat ik de 12V terug heb aangesloten heeft de USG nog even gewerkt, maar ik kan hem nu niet meer benaderen, lampjes knipperen wel nog. Ik denk dat een deel van het circuit geen stroom meer krijgt.
Ik heb de USG opengemaakt en geconstateerd dat er 12 componenten zichtbaar defect zijn.
1: een component met de opdruk GEZ 7AI N9. Ik kom er niet achter wat dit precies is, het zit vrijwel direct bij de ingang van de stekker.
2: een 3R3 weerstand, deze is zichtbaar gesmolten.
Ik wil beide componenten vervangen om te zien of ie daarna weer werkt. Maar wat is dat 1e component? En bij de weerstand, waar moet ik op letten? 3R3, 12V, 1A?
Gaat om de zwart omrande delen.

Close-up

Grappig detail, de firmware staat volgens mij op een los USB stickje onboard.
Nadat ik de 12V terug heb aangesloten heeft de USG nog even gewerkt, maar ik kan hem nu niet meer benaderen, lampjes knipperen wel nog. Ik denk dat een deel van het circuit geen stroom meer krijgt.
Ik heb de USG opengemaakt en geconstateerd dat er 12 componenten zichtbaar defect zijn.
1: een component met de opdruk GEZ 7AI N9. Ik kom er niet achter wat dit precies is, het zit vrijwel direct bij de ingang van de stekker.
2: een 3R3 weerstand, deze is zichtbaar gesmolten.
Ik wil beide componenten vervangen om te zien of ie daarna weer werkt. Maar wat is dat 1e component? En bij de weerstand, waar moet ik op letten? 3R3, 12V, 1A?
Gaat om de zwart omrande delen.

Close-up

Grappig detail, de firmware staat volgens mij op een los USB stickje onboard.
[ Voor 10% gewijzigd door O085105116N op 19-08-2018 13:42 ]