Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 19:53
Goedendag tweakers

Wij wilden gisteren een film kijken via plex bij mijn schoonfamilie. Echter haperde de film constand terwijl Netflix het perfect deed

Nu vroeg ik mij af wat de oorzaak kan zijn ? Thuis werkt alles prima en als ik met Mk Nvidia shield bij iemand film kijkt werkt het ook prima

Ik gok op een decodeer probleem of op een internet snelheid probleem

Ikzelf heb thuis de server staan met een internet snelheid van 20 up en 200 down

Toen ik hierop Google werd veelal aangegeven dat de upload niet snel genoeg is en dat mensen aanrader een vps of dedicatie server te nemen met 500/500.

Nu is mijn vraag:
Wat is nou wijsheid ? Een dedicatie server nemen (zo ja moet ik dan met meer dingen tekening houden?)? Meerdere versies van de film op de sever plaatsen?

En hoe kan ik dit probleem het beste achterhalen ?

Alvast bedankt

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Het feit dat je ergens anders wel ok film kan kijken, geeft eigenlijk aan dat het meer een lokaal probleem is dan dat je upload te kort schiet. Mijn ervaring is dat 20Mbit up meer dan voldoende is om 1080p te kunnen kijken (Draai hier ook eek een mediaserver met 20Mbit upload).

Wat voor device heb je de film zitten kijken? Ondersteund die wel de aangeboden video op een correcte manier (als in, genoeg rekenkracht om de video correct en zonder haperen weer te geven), en misschien nog een andere vraag: Heeft het hiervoor wel gewerkt?

Het is trouwens "dedicated" ;)

HENG HENG

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
Je moet eerst achterhalen waarom die stream happerde.

Dit kan meerdere redenen hebben, zoals je al zei kan het de verbinding zijn.
Maar met 20mbit up zou je instaat moeten zijn om een 1080p film prima te kunnen streamen.

Volgende aandachtspunt, Instellingen. Standaard is ingesteld dat plex streams naar buiten het lokale netwerk limiteert op 4mbit 1080p (of zoiets). Dus als jou film 20mbit 1080p is dan moet de server deze eerst transcoden alvorens deze wordt opgestuurd. Dus dan wordt maar 4mbit van je upload gebruikt.

Transcode, als gevolg van hierboven, vereist cpu power, ik weet niet wat voor machine je gebruikt maar als het transcoden niet snel genoeg is krijg je dat je stream gaat stotteren terwijl je cpu het probeert bij te benen.

Laatste opmerking, het apparaat waar je naar toe streamt is van belang, kan het apparaat de film native afspelen, dan hoef je niet te transcoden(de bovenstaande zaken in acht te houden). Een schield kan de meeste streams zonder te transcoden afspelen. Geen probleem dus, maar ga je bv. een chromecast of iets gebruiken kan het zomaar zijn dat je dus je stream MOET transcoden en dan zit je met het probleem dat ik hierboven ook al zei, CPU power.

• Jboy1991
Lokaal werkt het perfect en via Nvidia shield bij mijn moeder ook

Bij schoonouders via de app van hun Android tv

Server is denk ik te zwak voor transcoderen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 261,-€ 261,-
1ASRock B85M Pro4€ 0,-€ 0,-
1HGST Deskstar NAS, 4TB€ 250,67€ 250,67
1Cooler Master Silencio 352€ 57,18€ 57,18
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 55,85€ 55,85
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,70

Plex op tv geeft aan bij reden voor transcoderen
“Direct play geprobeerd te gebruiken maar dit mislukte. Terugvallen op transcoding”

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Probeer direct play icm met de XPlay app (in plaats van de Plex app op de tv). Mijn zwager speelt op die manier 4k films op zijn tv die op mijn simpele pc staan. Ook ondertitels werken voor 99% prima.

• Jboy1991
luuksnijmegen schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:47:
Probeer direct play icm met de XPlay app (in plaats van de Plex app op de tv). Mijn zwager speelt op die manier 4k films op zijn tv die op mijn simpele pc staan. Ook ondertitels werken voor 99% prima.
nja de andriod tv heeft een eigen app, en locaal werkt het prima. Alleen bij mn schoonouders niet. Ik dacht misschien is het makkelijker dat ik de films in een aparte map zet al getranscodeerd. Maar geen idee welke bestandsformaat het meest ondersteund word

• Jboy1991
update:
Ik heb eraan zitten denken om een losse server te huren met hoge opslag, alleen zat ik dan aan een enorm hoog bedrag permaand.

Ik zat dus te denken aan een andere oplossing en dat is de films multi-platform te uploaden. Alleen in welk formaat kan ik dit dan het beste opslaan zodat de server het niet hoeft te transcoderen?
Pagina: 1