oxxio tarieven met 50% omhoog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54
Ik kreeg een mail van oxxio waar ze aangaven de tarieven te gaan verhogen. In mijn geval met 43% voor normaal tarief en 50% voor daltarief. Kunnen ze dit zomaar doen? Ik snap hier helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 19:42
dat is behoorlijk veel. heb je het hier over de normale tarieven of over het vastrecht?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
HKS-Skyline schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:34:
Ik kreeg een mail van oxxio waar ze aangaven de tarieven te gaan verhogen. In mijn geval met 43% voor normaal tarief en 50% voor daltarief. Kunnen ze dit zomaar doen? Ik snap hier helemaal niets van.
Dit kunnen ze inderdaad gewoon doen en nu heb jij weer het recht om over te stappen.
Dus even je verbruik invullen op www.gaslicht.com en asap overstappen op een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:59
Vastrecht kan niet omhoog. Dit kunnen ze gewoon doen.
Is je vaste contract niet gewoon afgelopen zodat je nu weer variabel hebt?
Geef eens wat meer informatie, welk tarief betaal je nu, vast/variabel, per 1 juli?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57
dat is aanzienlijk. Heb je een heel voordelig langlopend contract gehad wat nu afloopt? Wisselen van aanbieder is een eitje en vaak krijg je ook nog een welkomstbonus, dus vaak de moeite waard

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:16
Als je bedenkt dat de levering van bijvoorbeeld elektra slechts een deel van de prijs per kwh is die jij betaald, dan kan dat best eens kloppen. (in mijn geval: 7 cent levering, 13 cent energiebelasting, 1,6 cent opslag duurzame energie). wordt de levering dus 50% duurder, dan komt er effectief 3,5 cent per kwh bij.

(Nog een stevige stijging overigens, maar om het even in perspectief te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:59
De prijzen waren een aantal jaar terug wel een stuk lager. Het zou dus goed kunnen dat er wat bij komt.
Al is 50% wel veel, stel je betaald nu variabel 6,6 cent de kWh (zonder EB) dan heb je 4,4 cent de kWh betaald. Dat is wel goedkoop. Volgens mij ben ik nooit goedkoper dan 4,9 cent de kWh gekomen maar ik stap dan ook niet over.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 22:51
Hier hetzelfde mailtje, de prijsstijging gaat bij mij inieder geval in per 29-oktober, en dat is de einddatum van mijn huidige contract.

Leveringstarief per kWh normaal stijgt met 44%
Leveringstarief per kWh dal stijgt met 44%
de vaste leveringskosten elektra stijgen met 29%
Gas per m³ stijgt met 21%
de vaste leveringskosten elektra stijgen met 29%

Dus in oktober maar weer is overstappen vermoed ik.
Pagina: 1