ASL G1504 Geforce GTX1050 Ti ervaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44
Voor mijn Dell Optiplex 9020 (SFF) zocht ik een videokaart die low profile en single slot is. In de winkels kom je dan niet verder dan een GT 1030, maar nu online heb ik een ASL G1504 gevonden met een GTX1050 Ti GPU. Iemand ervaring met deze kaart?
Ik heb hem al besteld maar hoop dat iemand kan aangeven of ik een goede keus heb gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Low profile of single slot maakt weinig tot niks uit voor de GPU. UIteindelijk is de base-clock en de snelheid van het geheugen bepalend voor de prestaties. Normaliter leest men eerst benchmarks/reviews alvorens iets te bestellen; je topic is een klein beetje mosterd na de maaltijd?

Laat wel wat interessante dingen zien; je kan de gemeten waarden eenvoudig zelf terugzoeken op allerlei andere benchmark-sites of de betreffende GPU dus wel/niet mee kan komen met de gemiddelde PC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
MAX3400 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:15:
Normaliter leest men eerst benchmarks/reviews alvorens iets te bestellen; je topic is een klein beetje mosterd na de maaltijd?
Het gaat me meer om ervaringen als ‘de fans maken veel herrie’ of ‘hij heeft veel last van coil-whine’ e.d. De benchmarks van een GTX1050 Ti heb ik uiteraard erbij gezocht en daarop besloten dat het een flinke upgrade is voor mijn huidige GT 1030, en daarom heb ik hem besteld. Mocht iemand hele slechte ervaringen hebben bij dit merk of model kan ik hem nog annuleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik had ook maar deze gekeken voor een dell precision, daar paste deze niet in i.v.m. de lengte. Waar heb je hem gekocht ?

Uiteindelijk ben ik voor een msi low profile gegaan in het x4 slot. Zo had ik ook iets meer airflow.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 19-08-2018 11:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wat ervaringen: (google op de productnaam :p )

https://smallformfactor.n...y-xfx-and-asl.1967/page-2

grappig dat schuine heatsinkje. Die gebruiker vind em trouwens wel wat luid schijnbaar..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
DukeBox schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:25:
Ik had ook maar deze gekeken voor een dell precision, daar paste deze niet in i.v.m. de lengte. Waar heb je hem gekocht ?

Uiteindelijk ben ik voor een msi low profile gegaan in het x4 slot. Zo had ik ook iets meer airflow.
Heb hem bij Gearbest besteld. Wist niet dat dat ook kan, GPU plaatsen in een 4x slot. Dan zit ik niet vast aan single slot. Wat is het nadeel t.o.v. plaatsing in het 16x slot? Minder pci-x bandbreedte neem ik aan, maar wat doet dat met de performance? En krijgt hij dan ook minder stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

zjeeraar84 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:40:
[...]

Heb hem bij Gearbest besteld. Wist niet dat dat ook kan, GPU plaatsen in een 4x slot. Dan zit ik niet vast aan single slot. Wat is het nadeel t.o.v. plaatsing in het 16x slot? Minder pci-x bandbreedte neem ik aan, maar wat doet dat met de performance? En krijgt hij dan ook minder stroom?
Volgensmij is elke PCI-e slot rated tot dezelfde wattage, of een max van alle sloten bij elkaar. Correct me if I'm wrong...

[ Voor 4% gewijzigd door d22wth op 19-08-2018 12:09 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

d22wth schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

Volgensmij is elke PCI-e slot rated tot dezelfde wattage, of een max van alle sloten bij elkaar. Correct me if I'm wrong...
PCI-E doet maximaal 75W per slot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37

nelizmastr

Goed wies kapot

En in somige OEM PC’s slechts 25W, dan is de GT1030 de grens al.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dacht ik al :)
Wist niet dat dat ook kan, GPU plaatsen in een 4x slot. Dan zit ik niet vast aan single slot. Wat is het nadeel t.o.v. plaatsing in het 16x slot? Minder pci-x bandbreedte neem ik aan, maar wat doet dat met de performance? En krijgt hij dan ook minder stroom?
Denk niet dat x4 vs x16 PCIe v3 voor een 1050ti wat uitmaakt. Bij mijn dell stond op het moederbord bij beide sloten max 75 watt, denk dat dat per slot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

DukeBox schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:37:
[...]

Dacht ik al :)

[...]

Denk niet dat x4 vs x16 PCIe v3 voor een 1050ti wat uitmaakt. Bij mijn dell stond op het moederbord bij beide sloten max 75 watt, denk dat dat per slot is.
Sommigen zeggen dat het per slot is, anderen dat alle PCI-e sloten bij elkaar max 75watt mag "trekken" uit het moederbord.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@d22wth het is inderdaad niet altijd even duidelijk. Hoe dan ook, gebruik mijn x16 slot nu niet en in de x4 werkt prima. Ook geen performance verschil bij renderen (daarom was een non gtx kaart geen optie) wanneer ik het vergelijk met met mijn andere systemen.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 19-08-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

DukeBox schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:56:
@d22wth het is inderdaad niet altijd even duidelijk. Hoe dan ook, gebruik mijn x16 slot nu niet en in de x4 werkt prima. Ook geen performance verschil bij renderen (daarom was een non gtx kaart geen optie) wanneer ik het vergelijk met met mijn andere systemen.
Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@zjeeraar84 ben wel nog steeds benieuwd hoe de kaart werkt dus mocht je de bestelling doorzetten hoop ik op een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
DukeBox schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:59:
@zjeeraar84 ben wel nog steeds benieuwd hoe de kaart werkt dus mocht je de bestelling doorzetten hoop ik op een update.
Ik zet de bestelling gewoon door. Hij zal echter pas tussen de 10 en 25 business dagen bezorgd worden dus de update zal even duren.
Er zit ook een full-size bracket bij, mocht het niet passen (fysiek of qua stroom) in mijn Dell Optiplex 9020 dan gaat de fullsize bracket er op en gaat hij in een andere pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
De kaart is gisteren ontvangen.
Hij past echt net aan in mijn Dell Optiplex 9020, hij blokkeert 1 SATA poort op het moederboard. Deze was wel in gebruik, maar ik heb de DVD speler maar even losgekoppeld. Hij bootte er gelijk mee, driver was ook geen probleem want had hiervoor dus ook een Nvidia kaart.
GPU-Z herkent hem ook als een 1050Ti met 4GB, en merk zeker een framerate jump in F1 2018 ;) Ook werden daar automatisch meer details aangezet.
Tenslotte het geluid, de RPM's worden niet herkend door GPU-Z en de kaart is vrij luidruchtig. Ik denk dus dat de fan domweg continue op 100% staat te blazen. Dit is wel een minpunt (maar bleek natuurlijk ook een beetje uit de andere reviews van deze kaart). Ik ga nog bedenken of ik hier iets mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hint: even wat topics doorlezen op de term "DDU" zodat je (mogelijk) de meest cleane set drivers kan installeren voor je nieuwe GPU. Eventueel kan je nog overwegen Afterburner te installeren om te zien/meten waarom de fans draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
MAX3400 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:47:
Hint: even wat topics doorlezen op de term "DDU" zodat je (mogelijk) de meest cleane set drivers kan installeren voor je nieuwe GPU. Eventueel kan je nog overwegen Afterburner te installeren om te zien/meten waarom de fans draaien.
Thanks, ik heb met DDU de drivers verwijderd, maar dit maakt geen verschil. De fan blijft max draaien en is niet uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De FAN's schijnen ook niet regelbaar te zijn (maar 2 pin) volgens YouTube: ASL G1504 fan noise (ASL GTX 1050Ti Battle Flag 4GB)
Bij de MSI is dat gelukkig wel zo, sterker nog, bij geen tot weinig load staan ze zelfs stil.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 31-08-2018 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Ik snap er echt helemaal niets van dat je een videokaart op gearbest besteld. Als er ooit iets mee is, heb je gewoon pech. En dat hele ventilator verhaal is ook behoorlijk vaag.
Het zal kwalitatief ook gewoon geen goed kaartje zijn.

Een low profile Msi 1050TI kost hier ook 180 euro, en dan heb je een kaart van een bekend merk, en gewoon garantie. De Msi zal ook veel stiller zijn. Het is gewoon een veel betere kaart.
En als je hem in Nederland had besteld, had je hem gewoon binnen 1-2 dagen binnen kunnen hebben.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

Je hebt nu net zo veel betaald voor een kaart van een onbekend merk, van onbekende kwaliteit, zonder garantie. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door WEBGAMING op 31-08-2018 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
WEBGAMING schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:28:
Ik snap er echt helemaal niets van dat je een videokaart op gearbest besteld. Als er ooit iets mee is, heb je gewoon pech. En dat hele ventilator verhaal is ook behoorlijk vaag.
Het zal kwalitatief ook gewoon geen goed kaartje zijn.

Een low profile Msi 1050TI kost hier ook 180 euro, en dan heb je een kaart van een bekend merk, en gewoon garantie. De Msi zal ook veel stiller zijn. Het is gewoon een veel betere kaart.
En als je hem in Nederland had besteld, had je hem gewoon binnen 1-2 dagen binnen kunnen hebben.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

Je hebt nu net zo veel betaald voor een kaart van een onbekend merk, van onbekende kwaliteit, zonder garantie. 8)7
Heb je mn openingstopic wel gelezen? Ik was op zoek naar een low profile EN single slot videokaart, sneller dan een GT1030. Wijs jij die maar eens aan in een NL webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

WEBGAMING schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:28:
Als er ooit iets mee is, heb je gewoon pech.
Dat is onzin, op gearbest leveren ze ook gewoon garantie. Enige nadeel is de verzendkosten van al snel €25 (kan je met paypal 2x per jaar retour krijgen) maar heb al meerdere keren dingen terug gestuurd naar de zogenaamde china stores zonder problemen.

Daarnaast is het proberen van dit soort kaartjes juist voor ons tweakers weggelegd, evt de fans aanpassen/vervangen kan ook altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
DukeBox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:07:
De FAN's schijnen ook niet regelbaar te zijn (maar 2 pin) volgens YouTube: ASL G1504 fan noise (ASL GTX 1050Ti Battle Flag 4GB)
Bij de MSI is dat gelukkig wel zo, sterker nog, bij geen tot weinig load staan ze zelfs stil.
Ik heb de koeler van de kaart vandaag even verwijderd, en het betreft inderdaad een 2-pins aansluiting + fan.
Maar het PCB van de kaart lijkt wel voorbereid te zijn op maximaal 4 polen, zie foto. Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/V2xXWs.jpg
Volgens mij heb ik dan 2 opties:
  • De fan vervangen voor een stillere 2 polige fan
  • De fan vervangen voor een 3 polige fan en een 3e kabeltje aan het PCB vastsolderen
Zou die 2e mogelijkheid kans van slagen hebben? Of zou het PCB daar niet op voorbereid zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door zjeeraar84 op 01-09-2018 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou een eenvoudige losse fan controller nemen met temp sensor. Dan kan je de huidige fans blijven gebruiken zonder al teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
DukeBox schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:06:
Ik zou een eenvoudige losse fan controller nemen met temp sensor. Dan kan je de huidige fans blijven gebruiken zonder al teveel gedoe.
Thanks, heb je een voorbeeld daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Weerstandje tussen zetten. Maar onthoud dat die ventilator misschien niet voor niets zo hard draait.
De gpu core temperatuur kan je makkelijk in de gaten houden, maar de VRM (stroomvoorziening) is net zo belangrijk, en dat kan je niet altijd zien.
Ik zou denk ik proberen er een 3 of 4 pin op te solderen, zodat je snelheidscontrole krijgt.
Maar of dat werkt is inderdaad de vraag. Dat is een onmogelijke vraag om te beantwoorden.

Ik had inderdaad niet gezien dat je low profile EN single slot nodig had.

@DukeBox Nou, meestal is het niet zo makkelijk. Hoe dan ook is het een stuk moeilijker als met een Nederlandse webwinkel. Je zal het terug moeten sturen naar China, en dan nog zien hoe die winkel er mee om gaat. Want in principe heb jij praktisch geen rechten.
Proberen en tweaken is leuk, maar dan moet het wel goedkoper zijn. Ik zou dan eerder toch een Msi kaart kopen, en de kast aanpassen oid. Dat lijkt me dan toch slimmer eerlijk gezegd.
Pagina: 1