Ik maak een lamp voor boven de eettafel met een profiel met led verlichting. Ik vind mijn huidige ledstrip niet fel genoeg maar ben niet zeker van mijn opties voor een fellere die werkt met de rest van mijn configuratie, want die bevalt me erg goed.
...
Huidige configuratie:
Controller: Gledopto WW/CW Zigbee led controller. Hiermee koppel ik de strip met Philips Hue. De strip gedraagt zich dan als een White Ambiance lamp. Het kunnen afstellen van die kleurtemperatuur zou ik graag houden. De controller is geschikt voor 12 en 24 volt.
Led strip: Deze, van Aliexpress. 12V, 5050 leds, wit en warm wit, 60 leds/m.
Volgens de specificaties haalt deze strip 10-12 lumen per led, dus 720 lumen per meter.
...
Ik vind het lastig een Dual White led strip te vinden die feller is dan deze, mede omdat veel advertenties niet alle specificaties bevatten.
Drie links die er bij mij uitspringen, de eerste twee van AliExpress, de laatste van een Nederlandse shop:
Ik ben benieuwd naar jullie input!
...
Huidige configuratie:
Controller: Gledopto WW/CW Zigbee led controller. Hiermee koppel ik de strip met Philips Hue. De strip gedraagt zich dan als een White Ambiance lamp. Het kunnen afstellen van die kleurtemperatuur zou ik graag houden. De controller is geschikt voor 12 en 24 volt.
Led strip: Deze, van Aliexpress. 12V, 5050 leds, wit en warm wit, 60 leds/m.
Volgens de specificaties haalt deze strip 10-12 lumen per led, dus 720 lumen per meter.
...
Ik vind het lastig een Dual White led strip te vinden die feller is dan deze, mede omdat veel advertenties niet alle specificaties bevatten.
Drie links die er bij mij uitspringen, de eerste twee van AliExpress, de laatste van een Nederlandse shop:
- 2835 leds, 120 leds/m, geen lumen specificatie
- 3528 leds, 120 leds/m, geen lumen specificatie
- ook 2835 leds, 120 leds/m, 1900 lumen per meter, maar in een totaal verschillende prijsrange.
- Veel advertenties hebben het over allebei de 2835 en 3528 leds, terwijl uit mijn onderzoekje de 2835 superieur zou moeten zijn. Is het normaal om deze termen door elkaar te gebruiken? Of zouden hier misschien de WW en CW leds los aangeduid worden?
- Mijn huidige led strip, en controller, hebben 4 kabels/aansluitingen: CW, V+, WW, V+. Op de punten waar ik de led strip kan knippen zitten dan ook 4 soldeercontacten. Bij de duurste strip (link 3), zie ik dat ook, maar link 1 en link 2 tonen foto's waarop er wel 4 draden aan de stekker zitten, maar ik zie maar 3 soldeercontacten in de strip zelf. Hoe zou dat werken?
- De strips van link 1 en 2 zijn beide 12 volt, qua afmetingen van de voeding komt me dat iets beter uit in de afwerking, of is dat iets dat ik op mijn buik kan schrijven als ik feller wil?
Ik ben benieuwd naar jullie input!