Goedendag,
Ik ben al een aantal dagen aan het worstelen met AppArmor om een docker container te starten.
Ik zelf ben ingelogd via de root user.
Zodra ik een docker container wil starten (maakt niet uit welk commando) krijg ik de volgende error:
Als ik daarna kijk in de dmesg krijg ik deze melding te zien:
Ik heb ook al geprobeerd om te kijken welke profielen er zijn geladen via aa-status,
Alleen hier wordt het vreemd, de volgende meldingen krijg ik:
Ook heb ik voor het idee geprobeerd om het process te stoppen en een teardown te doen van alle profielen,
alleen dit helaas ook tot geen resultaat met de volgende error:
Nog even wat details over de server
Distro: ubunutu 16.04
Kernel version: 4.4.35-1-pve
Verder heb ik helaas geen details van de server zelf,
al begin ik zelf het idee te krijgen dat deze vps zelf al een container is.
hebben jullie ideeën hoe ik dit op kan lossen?
Bij voorbaat dank,
Ik ben al een aantal dagen aan het worstelen met AppArmor om een docker container te starten.
Ik zelf ben ingelogd via de root user.
Zodra ik een docker container wil starten (maakt niet uit welk commando) krijg ik de volgende error:
code:
1
| failed to register layer: ApplyLayer exit status 1 stdout: stderr: permission denied |
Als ik daarna kijk in de dmesg krijg ik deze melding te zien:
code:
1
| [1395018.708145] audit: type=1400 audit(1534663564.858:598): apparmor="DENIED" operation="mount" info="failed flags match" error=-13 profile="lxc-container-default-cgns" name="/" pid=20811 comm="exe" flags="rw, rslave" |
Ik heb ook al geprobeerd om te kijken welke profielen er zijn geladen via aa-status,
Alleen hier wordt het vreemd, de volgende meldingen krijg ik:
code:
1
2
| apparmor module is loaded. You do not have enough privilege to read the profile set. |
Ook heb ik voor het idee geprobeerd om het process te stoppen en een teardown te doen van alle profielen,
alleen dit helaas ook tot geen resultaat met de volgende error:
code:
1
2
| /etc/init.d/apparmor: 256: /etc/init.d/apparmor: cannot open /sys/kernel/security/apparmor/.ns_stacked: Permission denied * Not tearing down AppArmor in container |
Nog even wat details over de server
Distro: ubunutu 16.04
Kernel version: 4.4.35-1-pve
Verder heb ik helaas geen details van de server zelf,
al begin ik zelf het idee te krijgen dat deze vps zelf al een container is.
hebben jullie ideeën hoe ik dit op kan lossen?
Bij voorbaat dank,