Wie het eerst klikt wie het eerst maalt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1105915

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ben al een tijd op zoek naar een sociale (huur)woning in de regio Rotterdam, deze woningen komen dagelijks online en mocht je interesse hebben in een woning dan kun je daarop reageren op verschillende manieren;

1. Inschrijfduur: dat wil zeggen dat degene die het langst op zoek naar een woning is, dus degene die het langst staat ingeschreven als woningzoekende als eerst voor de woning in aanmerking komt.

2. Loting; de volgorde van de lijst van reacties wordt willekeurig gekozen.

3. Direct kans; om 20:00 stipt komen woningen online waar je op kunt reageren ,wie het eerst klikt die staat bovenaan de lijst, dus die krijgt de woning aangeboden. Nu sta ik niet zolang ingeschreven en schiet het ook niet op met de lotingwoningen. Ik wil weten hoe ik mijn kans vergroot om dus op die nummer 1 positie te komen. Er staan natuurlijk een boel mensen te wachten om te klikken om precies 20:00. Het lukt mij telkens niet om erdoor te komen.
Ligt dit aan de internetsnelheid of aan de snelheid van je laptop/pc? Of aan iets anders? Kan iemand mij hierbij helpen misschien?

Met vriendelijke groet,

Remco

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is niet zo heel gek veel dat je kunt doen. Internetsnelheid is voor een klein deel van belang. Als je nu nog op een 1Mb/s ADSLlijn zit is de kans groot dat dingen te lang duren, maar op een normale verbinding zal het eerder serverside een probleem zijn dan clientside. En daar kun je niet heel veel aan veranderen. Dus ik zou zeggen: blijf F5en, misschien kijken of de servertijd afwijkt van jouw tijd (en je dus bijv 30 seconder eerder moet kijken), maar meer dan dat kun je niet echt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 01:31
Misschien dat je het kan automatiseren, server in hetzelfde DC etc, maar is dat wel toegestaan?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 11:20
Mocht je het willen automatiseren dan zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld:

https://github.com/GoogleChrome/puppeteer

Als je weet welke content er zichtbaar wordt op de pagina indien je op tijd bent, kun je hier naar luisteren, en vervolgens vanaf dat moment automatisch het formulier in vullen en op submit laten drukken door Puppeteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou zelfs kijken naar tools die website testers gebruiken zoals Selenium: https://www.seleniumhq.org/

Automatiseer je browser. Klik automatisch op knoppen, vul formulieren automatisch in, verstuur het automatisch, et cetera. Als er controles zijn of je een bot bent :+ dan kan je stoppen met het script voordat je op submit drukt, en kan je de bot-controle handmatig verwerken.

En ik zou er vanuit gaan dat je echt niet de enige bent die dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:15
Deze talk gaat over iemand die hetzelfde probleem had als jij. Maar ipv dat hij een huurwoning wou, wilde hij voor een client auto veilingen winnen. YouTube: Defcon 21 - How my Botnet Purchased Millions of Dollars in Cars and ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bekend probleem, en Woonnet Rijnmond heeft gepoogd het op te lossen door een catchpa aan de reactie-knop toe te voegen bij de Direct Kans-woningen.

https://twitter.com/WoonnetOnline/status/997399005104672768
https://www.woonnetrijnmo...-bij-directkans-woningen/

Dat hebben ze gedaan omdat mensen een script gebruikten om als eerste te kunnen reageren zoals sommigen hierboven suggereren...

Dit is niet toegestaan (én a-sociaal :/ ), zie:
Wat als het iemand toch lukt om een geautomatiseerde reactie te plaatsen op een DirectKans woning?
Uw kans op deze woning blijft even groot. Wij zien namelijk dat een reactie een geautomatiseerde reactie is en nemen dan direct maatregelen:

1e keer: afwijzing en waarschuwing
Van de persoon die geautomatiseerd gereageerd heeft of heeft laten reageren, wijzen we direct alle reacties af. Ook krijgt deze persoon een officiële waarschuwing.

2e keer: uitschrijven
Als wij zien dat deze persoon nog een keer een geautomatiseerde reactie plaatst of heeft laten plaatsen dan schrijven we hem of haar uit.
Van mij mag dat DirectKans-model afgeschaft worden, er zijn nog wat woonverdeelregio's die het hebben.
Vaak komen de woningen óf op een tijdstip online dat je net aan het werk bent (niet iedereen werkt 9-17 ;)) of totaal random 8)7

Liever nog het loting-model, dan maken mensen met weinig inschrijfduur en/of haast écht evenveel kans als de andere woningzoekenden.

[ Voor 16% gewijzigd door 3dfx op 19-08-2018 21:20 ]

Pagina: 1