Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond

ik heb vandaag een huawei p20 pro gekocht bij mediamarkt.
en alles verliep goed, tot ik een melding kreeg voor een systeemupdate.
er kwam niet kort daarna een melding dat de server tijdelijk niet bereikbaar was, dus ik probeerde later opnieuw.
en toen plots kreeg ik een scherm met de melding, error mode attention! please update system again. in het midden een groen robotje, en daaronder, error! func : NO 22 (up(a "factory data reset"))
dit scherm springt dan even naar het introscherm met de merknaam, en dan weer naar het error scherm, en dit doet ie al heel de dag.
ik kan ook geen enkele kanten uit, ik kan hem niet uitzetten, ik kan gewoonweg niets.

mvg :-(

Beste antwoord (via rens-br op 23-08-2018 10:24)

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:01:
ik zal ook terug gaan naar mediamarkt, maar het probleem is, ik vertrek morgen avond voor een week op vakantie, en ik wil ook direct weer een werkende smartphone meekrijgen diezelfde dag, en door ervaring in het verleden kan het soms zijn dat ze deze gsm willen "repareren" en dat ik hem kwijt ben voor paar weken, en dat wil ik niet, en ruzie maken heeft helemaal geen zin in mediamarkt. :(
Morgen direct naar de Mediamarkt gaan en melden dat het toestel defect (DOA) is. Aangezien je 'm 1 dag ervoor hebt gekocht kunnen ze nog coulant zijn en een nieuw/vervangend toestel meegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 19-08-2018 22:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Morgen even terug naar de Mediamarkt.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ook terug gaan naar mediamarkt, maar het probleem is, ik vertrek morgen avond voor een week op vakantie, en ik wil ook direct weer een werkende smartphone meekrijgen diezelfde dag, en door ervaring in het verleden kan het soms zijn dat ze deze gsm willen "repareren" en dat ik hem kwijt ben voor paar weken, en dat wil ik niet, en ruzie maken heeft helemaal geen zin in mediamarkt. :(

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:53
Morgen direct naar de Mediamarkt gaan en melden dat het toestel defect (DOA) is. Aangezien je 'm 1 dag ervoor hebt gekocht kunnen ze nog coulant zijn en een nieuw/vervangend toestel meegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 19-08-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:48
@Verwijderd je hebt een product gekocht. Geen dienst of garantie voor een werkend product. Ervan uitgaande dat je geen aanvullende garantie hebt dan. Dus voor zover ik weet zijn ze je ook niet verplicht om direct een vervangend product te leveren. Je hebt wel een DOA te pakken. Geen idee of dat in je voordeel werkt.

Morgen gewoon naar de mediamarkt en kijken wat ze voor je kunnen doen. Mijn ervaringen met mediamarkt en garantie recent zijn prima.

Maar wat is nou echt je vraag eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Craven schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:52:
@Verwijderd je hebt een product gekocht. Geen dienst of garantie voor een werkend product.
Pardon? :D Als je een product koopt hebt je letterlijk recht (= garantie) op een werkende natuurlijk 8)7

En als ze moeilijk doen, dan retourneer je het product en koop je gelijk weer een nieuwe. Wat de Media Markt ook wel weet, dus met een beetje aandringen krijg je wel gelijk een vervangend toestel mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02
Je kan proberen om via de HiSuite nieuw leven in je telefoon te krijgen maar aangezien dit een splinternieuwe telefoon is zou ik er toch mee teruggaan.

Uitzetten kan je overigens doen door de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt te houden. Als je dan volume omlaag ingedrukt houdt terwijl je de telefoon aanzet dan kan je in recovery komen.

[ Voor 30% gewijzigd door The_Worst op 19-08-2018 23:20 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:48
Hahn schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:00:
[...]

Pardon? :D Als je een product koopt hebt je letterlijk recht (= garantie) op een werkende natuurlijk 8)7

En als ze moeilijk doen, dan retourneer je het product en koop je gelijk weer een nieuwe. Wat de Media Markt ook wel weet, dus met een beetje aandringen krijg je wel gelijk een vervangend toestel mee.
Ja eens, maar dat betekend imo niet dat als je een product koopt en hij gaat kapot je altijd a la minute een nieuwe werkende meteen over de toonbank geschoven krijgt. Nu lijkt mij dat in dit geval niet zo een probleem omdat hij in dit geval vrijwel direct stuk is gegaan.

Mijn nekharen gaan alleen direct overeind staan bij dit soort reacties. Vooral het gebruik van de term "repareren" alsof het repareren van een product een raar iets is. En "ik wil ook direct weer een werkende smartphone meekrijgen diezelfde dag" komt ook zo dwingend over. Er is iets kapot, daar heeft mediamarkt tot nu toe nog niks aan kunnen doen, echter zit de TS nu al in negatieve zeik modus...
Ik snap dat dit vervelend is qua timing maar zijn eigen timing is nou ook niet de meest handige. De dag voordat je een week weg gaat je nieuwe mobiel halen (waar is de oude overigens?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 14:32
Leg je situatie gewoon uit. Je hebt sowieso recht om het toestel voor het aankoop bedrag te retourneren. Dan koop je direct een nieuwe daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tis in orde, heb men geld in een bon terug gekregen, , hoe markeer ik mijn bericht?

mvg
Pagina: 1