Vraag

• FP93
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik zoek een?
High end smartphone met een goede camera en een batterij die lang meegaat.

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 550 euro. Mijn s6 houdt het echter nog wel even vol dus ik heb de tijd om te wachten tot toestellen zakken in prijs zodat duurdere toestellen ook het overwegen waard zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Facebook, internet, social media, online shopping, artikelen lezen, spelletjes (candy crush etc). Ik werk met een Macbook Air en heb een iPad dus is een iPhone dan handig? Ik heb altijd Android gehad en dat bevalt goed. Mijn s6 werkt nog redelijk goed, hoewel hij wel langzamer aan het worden is. De batterijduur is de voornaamste reden dat ik opzoek ben naar een nieuwe telefoon want ik heb de batterij al laten vervangen en nog moet hij zeker 2 keer per dag aan de lader.

Wat heb je zelf al gevonden?
S8 (plus), s9 (plus), iPhone 7 (plus), iPhone 8 (plus).

Ik heb nu een s6 en vind de vingerafdrukscanner op de voorkant heel prettig. Dat hebben de nieuwere Samsung modellen helaas niet.
Ik heb ook de huawei p20 pro gezien maar vraag me af of deze zich echt kan meten met de grote merken.

Ik zie jullie suggesties graag tegemoet :)

Alle reacties

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik ga voor de iPhone omdat je ook een Macbook AIr en iPad hebt.
Zelf heb ik trouwens precies hetzelfde.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Iphone 7 plus

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Voordeel bij binnen het Apple domein blijven is dat apps vaak maar een keer aangeschaft hoeven te worden. Een van de nadelen van een iPhone en iPad op dezelfde account is dat ze instellingen overnemen, dus bijvoorbeeld WiFi aanmeldingen delen wat op reis soms conflicten geeft.

Persoonlijk zou ik een Android er bij houden voor je eigen ontwikkeling dat je niet vast komt in een waarheid. Kies je daarvoor zou ik een toestel adviseren die minimaal Android 8 had bij lancering, dus niet ouder dan een Samsung S9. Eigenlijk zou ik de Note 9 willen adviseren met de hele grote batterij en goede camera, maar die is redelijk prijzig op dit moment. OnePlus 6T is Dan iets om af te wachten die wel bij je budget past. Onder budget de Nokia 7 plus maar dan lever je camera kwaliteit in bij slecht licht.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@FP93 Jammer van de batterijwissel, lijkt me geen org Samsung als ik je verhaal lees.

Ik zou ook mbt je gebruikte Apple gear voor een iPhone kiezen. Koop je icm abonnement of los toestel ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik kan je een galaxy A8 aanbevelen. Niet het duurste toestel, prima prestaties, accuduur, camera etc.

product: Samsung Galaxy A8 (2018) dual sim

Als je een vingerprint aan de voorkant prettig vindt, zou ik wachten op de OnePlus 6T. Divers geruchten geven aan dat deze in het scherm geplaatst zal worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Luchtbakker op 19-08-2018 14:22 ]

• FP93
Hackus schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:16:
@FP93 Jammer van de batterijwissel, lijkt me geen org Samsung als ik je verhaal lees.

Ik zou ook mbt je gebruikte Apple gear voor een iPhone kiezen. Koop je icm abonnement of los toestel ?
Helaas is het wel een originele batterij. Ik denk dat de batterij gewoon niet opkan tegen mijn intensieve gebruik. Ik heb dit probleem in min of meerdere mate eigenlijk al sinds het begin met deze telefoon.

Ik ben van plan een los toestel te kopen en overweeg om een iPhone te kopen. De vraag is alleen: welke?
Een iPhone X is te duur en heeft geen vingerafdrukscanner aan de voorkant (zelfs überhaupt geen vingerafdrukscanner volgens mij). De keuze is dan tussen de iPhone 7 plus en 8 plus. Mijn vraag is dan: is de iPhone 8 plus de meerprijs waard? Zo nee, wordt de iPhone 7 plus dan nog lang genoeg ondersteund?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FP93 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:02:
[...]

Helaas is het wel een originele batterij. Ik denk dat de batterij gewoon niet opkan tegen mijn intensieve gebruik. Ik heb dit probleem in min of meerdere mate eigenlijk al sinds het begin met deze telefoon.

Ik ben van plan een los toestel te kopen en overweeg om een iPhone te kopen. De vraag is alleen: welke?
Een iPhone X is te duur en heeft geen vingerafdrukscanner aan de voorkant (zelfs überhaupt geen vingerafdrukscanner volgens mij). De keuze is dan tussen de iPhone 7 plus en 8 plus. Mijn vraag is dan: is de iPhone 8 plus de meerprijs waard? Zo nee, wordt de iPhone 7 plus dan nog lang genoeg ondersteund?
ja, er komt waarschijnlijk nog een iPhone met A10 soc. dus dat zit wel goed. en ook al zou iOS14 de laatse versie blijken, kun je die (bij komst ios15) nog 1j veilig gebruiken.(iOS12) komt begin sept dit jaar, en elk jaar de nieuwe 13-14 etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• FP93
Hackus schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:06:
[...]

ja, er komt waarschijnlijk nog een iPhone met A10 soc. dus dat zit wel goed. en ook al zou iOS14 de laatse versie blijken, kun je die (bij komst ios15) nog 1j veilig gebruiken.(iOS12) komt begin sept dit jaar, en elk jaar de nieuwe 13-14 etc
Bedankt voor de opheldering. Los van de ondersteuning: zou jij voor de 7 plus of 8 plus gaan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FP93 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

Bedankt voor de opheldering. Los van de ondersteuning: zou jij voor de 7 plus of 8 plus gaan?
geen van beide. ik heb RED 7 plus gehad en die vond ik te groot qua totale afmeting. ik zou je adviseren voor de 8 plus te gaan omdat het een stuk moderner toestel is. ik heb nu nog een 7 regular en 8 en merk daar wel verschil in.mag aannemen dat het met de plus dus ook geldt.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Ik had ook een S6(edge) en heb nu een S8 Plus en mijn vriendin heeft een S9.

Ik kan je zeggen onze persoonlijke ervaringen zijn super goed met de S8/S9. Accu duur is ruim voldoende, maakt prachtige foto's en is lekker snel. Dit kan je natuurlijk ook allemaal uit een review halen, maar persoonlijk vind ik echte gebruikerservaringen zelf altijd prettiger.

Enige nadeeltje (nav jouw verhaal) is dat inderdaad de vinger scanner aan de achterkant (naast de camera) zit. Nu gebruik ik dat zelf niet maar kan mij voorstellen dat de locatie je op den duur gaat irriteren / of vlekken gaat geven op je camera lens.

[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 24-08-2018 00:06 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Grootste verschil tussen 7 en 8 is de snellere processor, en dat de 8 helemaal van glas is waar de 7 nog metaal had, daarmee is de 8 breekbaarder en is een goede hoes een must.
Bij elke update naar een nieuwe iOS wordt een ouder toestel meestal wat trager, de ontwikkelaars kijken naar de nieuwste processor, dus ik zou dan de 8 nemen, maar als je kunt even wachten tot de nieuwe modellen aangekondigd worden, de oude gaan dan over het algemeen 100 Euro in prijs omlaag (kijk even bij de toestellen in de pricewatch voor voorgaande jaren wat het exacte moment is dat de prijs aangepast wordt).
Pagina: 1