Firebase Admin SDK en Java

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
Mijn vraag

Hallo,

ik heb een probleem bij het opzetten van een verbinding met mijn Realtime Database van Firebase. Ik probeer met een java applicatie te schrijven naar de databank, maar het lijkt me dat er een probleem met de verificatie is. In mijn android app is het wel gelukt, maar was het dan ook wel iets anders.

Dit is mijn code:
try {
FileInputStream serviceAccount = new FileInputStream("./serviceAccountKey.json");

FirebaseOptions options = new FirebaseOptions.Builder()
.setCredentials(GoogleCredentials.fromStream(serviceAccount))
.setDatabaseUrl("https://<HIER WEL MIJN DBNAAM>.firebaseio.com")
.build();

//System.out.println("project_id: " + options.getServiceAccountId());
//System.out.println(GoogleCredentials.fromStream(serviceAccount));

FirebaseApp.initializeApp(options);
} catch (IOException e){
System.out.println("Probleem bij het laden van serviceaccount");
System.out.println(e.getMessage());
System.exit(1);
}
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intellij met de nieuwste JDK.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-de file leest hij al wel correct, want bij het printen van GoogleCredentials.fromStream(serviceAccount), krijg ik wel private key etc te zien, maar project id etc lijkt hij niet in te geven, als ik die afprint krijg ik null te zien.
-ik heb de file ook al naar verschillende locaties verplaatst, maar helpt niet.

Is er iemand die ervaring heeft met de Firebase Admin SDK en mij kan helpen?

Edit:
*nope*

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 19-08-2018 13:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Het is een beetje onduidelijk wat je exact doet na het authenticatie verhaal, dus hoe je daadwerkelijk een waarde ophaalt.

In ieder geval, ik ben bekend met de JS versie van Firebase, en daar werkt alles middels Promises. Dat is bij de Java versie ook zo (maar dan het het volgens mij een Future, of gaat het met events).

Kijkend naar de guide lijkt het erop dat je een ValueEventListener toe moet voegen om een value uit te lezen.

Kijkend naar de ValueEventListener (onderdeel van de superclass Query) staat er:
This method will be called with a snapshot of the data at this location. It will also be called each time that data changes.
Oftewel, je moet een ValueEventListener toevoegen en die wordt direct aangeroepen met de onDataChange methode waarin de huidige waarde in de DB staat.

Wellicht kom je hiermee verder.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.