Vraag

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Deze telefoon is in de presale op Banggood, van €220 voor €164,-- (nog 153 stuks te verkijgen). Het is de eerste rugged ip68 telefoon met een scherm zoals afgebeeld en het is een van de betere bestekoop telefoons op kimovil.

Afbeeldingslocatie: https://img.dxcdn.com/productimages/sku_575285_1.jpg

Ik heb zelf e.e.a. onderzocht maar ben onzeker, daarom post ik mijn vragen hier:

1. Is het een ramp als een smartphonecamera geen stabilisatie heeft of is "geen stabilisatie op een smartphone" eerder regel dan uitzondering?

2. De processor is een mediatek helio p23, werkt deze goed op het Nederlandse netwerk? Ik had op fok gelezen dat je met mediatek processoren niet de ultieme snelheidservaring kan hebben op 3G. Maargoed, als ik 4G internet, dan maakt dit toch geen zak uit, toch? Of begrijp ik het niet.

Beste antwoord (via govie op 18-08-2018 22:58)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:42
Stabilisatie helpt met betere foto's en zit op duurdere modellen vaak wel.

Voor internet worden niet alle 4G banden ondersteund dus daar kun je problemen mee krijgen. 3G is op weg uit te sterven.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Stabilisatie helpt met betere foto's en zit op duurdere modellen vaak wel.

Voor internet worden niet alle 4G banden ondersteund dus daar kun je problemen mee krijgen. 3G is op weg uit te sterven.

• govie
Thanks voor je hulp! Geen stabilisatie is blijkbaar standaard in de prijscategorie en is geen dealbreaker voor mij.

Ik snap het niet allemaal precies maar het onderstaande plaatje komt van de link uit de TS. Er is toch aardig wat ondersteunt zodat het geen probleem hoeft te zijn, of lees ik de info niet juist?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vyOca5C.png

thx!

• swhnld
Zolang je bij KPN of Vodafone in Nederland zit is er geen probleem. Daar is alle dekking ok. T-Mobile is minder en Tele2 idem.

• govie
Bedankt voor je advies. Ik ga hem bestellen, het is niet de ideale telefoon maar ik denk dat voor mij rugged ip68 een goed uitgangspunt is en op een strak budget, ziet deze er niet eens zo slecht uit (oftewel als best passend) gebaseerd op de bang4buck score van 94/100 op die website in de TS.

Misschien review ik hem wel tzt.

Thx again!

[ Voor 9% gewijzigd door govie op 18-08-2018 23:01 ]

• govie
Hij is onderweg, ben toch wel benieuwd aangezien ik nooit echt een nieuwe smartphone heb gebruikt (die nog ondersteunt werd).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PSLmI1U.png

• ghager
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-01-2023
Hoe bevalt hij tot nu toe?

• govie
Prima. Het is een echte rigide bang4buck telefoon is mijn mening en ben tevreden met de aankoop bij een prijs van 175 euro destijds. Ik heb hem al een tijdje in gebruik en dit is wat ik ervaar :
  1. Ik neem hem mee in bad of keuken voor youtube filmpjes en dat gaat prima.
  2. Daarnaast loop ik hard door de bossen met dat ding in de hand, werkt ook prima, dus rugged is ie wel.
  3. Apps doen het allemaal prima en vlot.
  4. GPS is goed genoeg voor mijn toepassingen: Routeplanner is redelijk nauwkeurig en runtastic werkt prima als indicatie
  5. Camera is niet wat ik had gehoopt maar dit wist ik eigenlijk al vantevoren, waarschijnlijk door het missen van stabilisatie en iets betere software-ontwikkeling ofzo want de lens is prima of vaak zelfs beter in chinaphones dan westerse merken op papier. Maarja, als je stabilisatie wilt bij dezelfde specs als van de ulefone armor 5, dan ben je waarschijnlijk het dubbele kwijt ofzo en dat wil ik er niet aan uitgeven.
  6. Ik heb er geen last van maar onderschat de afmetingen en gewicht niet
  7. Accuduur is tot op heden prima
  8. Enige minpuntje is dat soms mensen het lastig vinden mij te verstaan, dat is vaker niet dan wel, maar wel merkbaar. Waarschijnlijk een gevolg van rugged zijn is mijn suggestie, maar als je jezelf aanleert de telefoon juist vast te houden dan wordt het minder. De positie van de hoorn irt je mond is aardig kritisch is de conclusie, maar deels wel aanleerbaar.
Er is nu een Armor 6 uit, die lijkt op de oude Nokia music phone met die 2 rode bezels maar is wel flink duurder dan de 175 euro die ik heb uitgegeven aan de Armor 5. Ik vind de Armor 6 minder qua propositie en wel omdat de hardware erg lijkt op de hardware in Armor 5 maar dan met een iets meer gelikt hoesje en dat is niet heel veel meerwaarde is mijn mening. Begrijp me niet verkeert, er is wel meerwaarde maar de vraag is altijd hoeveel meer zoden 2gb meer geheugen aan de dijk zet qua experience. Een simpele gozer met een rugged phone, zit niet heel de dag fortnite te spelen ofzo.
Hij heeft wel een hogere shockrating, hogere cameraresolutie, meer scherm en meer geheugen, dus dat is meegenomen. De chinese fabrikanten verkopen geen af-produkt maar hardware-combinaties, zo simpel lijkt het gewoon dankzij android eigenlijk. Dus als de marketing daar zegt hogere resolutie camera verkoopt beter dan betere software, ja klaar is klara en pech hebben we. Maar dan nog is ook de Armor 5 een prima budget toestel als je een rugged telefoon zoekt is mijn verwachting. Enige onduidelijke is hoe goed Ulefone Android blijft updaten voor je, daar heb ik nog geen zicht op.

Ik was een half jaar geleden er van overtuigd dat deze Ulefone Armor 5 van 175 euro met 25% korting een betere koop was dan alle rugged telefoons in de HWI roundup en die mening heb ik nog steeds. Dus mijn verwachting is dat Armor 6 op dit moment van schrijven eventueel ook een prima prijsprestatie verhouding bezit in het rugged landschap (zelfs ondanks de flink meer hogere prijs van 300 euro zonder korting, als je die korting ergens weer kunt krijgen dan heb je voor rond de 200 euro die ulefone armor 6, toch leuk). En als je een simpele gebruiker bent zoals mij met een agenda, routeplanner, wat youtube enzo en dan houdt het op, dan heb je ook al voldoende aan de Armor 5 die flink wat goedkoper is.

Afbeeldingslocatie: http://ulefone.com/images/armor-series/armor6/2e.jpg

http://ulefone.com/products/armor6/features.html

Edit: Voor mijn volgende telefoon over minimaal 2 jaar hoop ik dat Ulefone stopt met het upgraden van hardware, maar qua dimishing returns begint aan de software. Ik heb liever een armor 5 met stabilisatie dan een armor 6 als beide hetzelfde prijspeil bezitten. Want rugged-gebruikers gamen veel minder of nooit, dus betere gps, stabilisatie van de camera en het blijven doorontwikkelen van hun camera-app vind ik belangrijker en meer waard dan betere hardwarespecs. Uiteindelijk blijft een rugged phone een bouwvakkerfoon, zo simpel is het.

[ Voor 53% gewijzigd door govie op 29-01-2019 00:40 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ulefone heeft er gewoon een matige camera in gestopt. Dat gaat ook niet veranderen bij dergelijke C-merken.

• govie
ChinaGeek schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:10:
Ulefone heeft er gewoon een matige camera in gestopt. Dat gaat ook niet veranderen bij dergelijke C-merken.
Ondanks dat is in de rugged-markt Ulefone qua prijsprestatie veruit de meest interessante. Zelfs alle westerse merken stoppen klotehardware in de rugged telefoons tot 200 á 300 euro, dus er is geen onderscheid tussen Ulefone en westerse rugged telefoons en als die al bestaat dan vaak komt Ulefone er beter uit de tweestrijd omdat hun wel degelijke cpu's en geheugen erin hebben gepropt. Ulefone maken ook vooral rugged phones, dat is echt hun ding, dus het is veel logischer een budget rugged telefoon van hun te kopen als de prijs onder de 250 euro moet blijven.
Daarnaast is het zo dat rugged telefoons incidenteel als smart gebruikt worden, dus al die smartshit is gewoon minder belangrijk. Vandaar wss ook de iets mindere specs bij rugged telefoons. Mijn Ulefone voelt niet aan als een hoesje maar als een degelijke omkasting. Dit in tegenstelling tot de budget rugged Samsung of andere nep rugged telefoons die in de prijsvergelijker staan die echt niet rugged is, bij lange na niet. Is Ulefone de beste rugged phone, nee zeker niet maar wel de fabrikant met de beste bang4buck rugged telefoons is mijn mening.

[ Voor 19% gewijzigd door govie op 29-01-2019 10:08 ]

• ChinaGeek
govie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Ondanks dat is in de rugged-markt Ulefone qua prijsprestatie veruit de meest interessante. Zelfs alle westerse merken stoppen klotehardware in de rugged telefoons tot 200 á 300 euro. Ulefone maken ook vooral rugged phones, dat is echt hun ding, dus het is veel logischer een budget rugged telefoon van hun te kopen als de prijs onder de 250 euro moet blijven. Daarnaast is het zo dat rugged telefoons incidenteel als smart gebruikt worden, dus al die smartshit is gewoon minder belangrijk. Mijn Ulefone voelt niet aan als een hoesje maar als een degelijke omkasting. Dit in tegenstelling tot de budget rugged Samsung die in de prijsvergelijker staat die echt niet rugged is.
Dat zal wel, maar jij hoopt op een betere camera. Die hoop kun je laten varen, die stoppen ze zelfs niet in hup topmodellen.
Overigens is Ulefone helemaal niet vooral een rugged phone fabrikant...

• govie
ChinaGeek schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Dat zal wel, maar jij hoopt op een betere camera. Die hoop kun je laten varen, die stoppen ze zelfs niet in hup topmodellen.
*knip*. Op de man.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 29-01-2019 11:14 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@govie het begint meer op een ervaringen topic te lijken, idee om de titel te hernoemen en het topic te verhuizen naar AND?

• govie
rens-br schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:11:
[mbr]@govie het begint meer op een ervaringen topic te lijken, idee om de titel te hernoemen en het topic te verhuizen naar AND?[/]
*knip*. Ook op de man.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 29-01-2019 11:14 ]

• ChinaGeek
*knip*.

[ Voor 54% gewijzigd door rens-br op 29-01-2019 11:14 ]

• bro!
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-07 02:42
Laat ik ook een duit in het zakje doen.

Ik ben ook sinds kort de gelukkige eigenaar van een Ulefone Armor 5. Ik heb de verschillende modellen rugged telefoons op een rijtje gezet en uiteindelijk kwam de Armor 5 daarbij als degene uit die me (op papier) de meeste waar voor het geld bood.

Ik denk dat je je bij dit soort toestellen altijd de vraag moet stellen wat je kunt en mag verwachten bij een prijs van E 150,- in vergelijking met (veel) duurdere higher end modellen van de bekende merken. Naast de marketing en hype bij laatstgenoemden blijft er natuurlijk nog een hele hoop marge over voor kwalitatief (veel) hoogwaardiger componenten.

Dat gezegd hebbende, hij valt tot nu toe absoluut niet tegen. Stukken beter dan de Homtom ht20 die het twee jaar heeft volgehouden, maar echt aan vervanging toe was. De stukken begonnen daar af te breken, wat vanaf het begin al tegenviel bij een zgn rugged toestel, en de software begon traag en instabiel te worden. De batterij werd ook merkbaar minder. Maar ja, voor E 90,- incl shipping was het ok.

Het is nog vroeg dag, maar het enige minpunt dat ik tot nu toe ervaar is de batterijtijd. Die is stukken minder dan de aangegeven capaciteit (5000mah) en de budget (tragere) hardware suggereren.
Zal wel een combinatie zijn van het overdrijven van de capaciteit van de wat matige batterij (wat in mijn ervaring wel vaker het geval is bij batterijen uit chinese webshops) en de matige sofware/hardware optimalisatie van de chinese budget fabrikanten. Toch kom ik er met mijn gebruik gemakkelijk de dag mee door, dat is voor mij het voornaamste. Het helpt ook dat het draadloos opladen het bijladen gedurende de dag een stuk vergemakkelijkt, is een kwestie geworden van op de juiste plaats neerleggen/'stallen' in plaats van met klepjes en snoertjes te moeten rommelen.
ChinaGeek schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Dat lijkt wel erg stellig. Voorlopig blijft de camera een grote differentiator, dat zal wel liggen aan de prijs van de individuele cameramodule. Voor zover ik kan overzien zijn die vrijwel allemaal voorzien van Sony sensoren, voorzien van de nodige optica door de camera-module-fabrikanten. De grote jongens (samsung, apple) zullen die modules wel inhouse ontwikkelen en het beste voor zichzelf houden. Maar ik zie geen enkele reden waarom de massa-module-producenten daar niet bij in de buurt zullen gaan komen, welliswaar met de nodige vertraging.
Als de goedkope Chinese fabrikanten willen stoppen ze er een betere module in, en waarom zal er nooit een tijd aanbreken waarin ze dat willen?

Met betrekking tot de foto's: voor mij volstaat het. Iedereen maakt zijn eigen afwegingen, en het is zeer begrijpelijk dat je voor de best mogelijke fotokwaliteit in je broekzak bereid bent de meerprijs te betalen.

De foto's zien er wat mij betreft beter (voornamelijk scherper) uit dan degene van de Samsung Galaxy S4 en minstens gelijkwaardig aan de Sony z3 compact die ik heb gehad, de laatste (destijds) high end toestellen die ik in bezit heb gehad.

Cheers, Bro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XTmPhBTdGwNmQ8fO3WWWxLG4/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gCmHdHasQLKtxVoYPXlbTgWc/thumb.jpg

• govie
Dat watermerkje kan je uitzetten in de camerasettings, was het na 4 maanden beu. :+

• bro!
govie schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:03:
Dat watermerkje kan je uitzetten in de camerasettings, was het na 4 maanden beu. :+
Lol, ja, ik zag het ook staan na het uploaden van het plaatje, waanzin. Voor deze upload was het prima ter zake, maar heb het direct uitgezet op de telefoon. Ik had verwacht dat je daar zelf een tekstje kon zetten, dat had nog een enigszins handige functie kunnen zijn.

Ik vind het wel een soort omgekeerd statussymbool om met een cheap ass chinaphone rond te lopen >:) , maar om het nu bij iedere foto die je maakt prominent als watermerk toe te voegen? maffe chinezen 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door bro! op 14-02-2019 22:10 ]

• ChinaGeek
bro! schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:41:
Laat ik ook een duit in het zakje doen.

Ik ben ook sinds kort de gelukkige eigenaar van een Ulefone Armor 5. Ik heb de verschillende modellen rugged telefoons op een rijtje gezet en uiteindelijk kwam de Armor 5 daarbij als degene uit die me (op papier) de meeste waar voor het geld bood.

Ik denk dat je je bij dit soort toestellen altijd de vraag moet stellen wat je kunt en mag verwachten bij een prijs van E 150,- in vergelijking met (veel) duurdere higher end modellen van de bekende merken. Naast de marketing en hype bij laatstgenoemden blijft er natuurlijk nog een hele hoop marge over voor kwalitatief (veel) hoogwaardiger componenten.

Dat gezegd hebbende, hij valt tot nu toe absoluut niet tegen. Stukken beter dan de Homtom ht20 die het twee jaar heeft volgehouden, maar echt aan vervanging toe was. De stukken begonnen daar af te breken, wat vanaf het begin al tegenviel bij een zgn rugged toestel, en de software begon traag en instabiel te worden. De batterij werd ook merkbaar minder. Maar ja, voor E 90,- incl shipping was het ok.

Het is nog vroeg dag, maar het enige minpunt dat ik tot nu toe ervaar is de batterijtijd. Die is stukken minder dan de aangegeven capaciteit (5000mah) en de budget (tragere) hardware suggereren.
Zal wel een combinatie zijn van het overdrijven van de capaciteit van de wat matige batterij (wat in mijn ervaring wel vaker het geval is bij batterijen uit chinese webshops) en de matige sofware/hardware optimalisatie van de chinese budget fabrikanten. Toch kom ik er met mijn gebruik gemakkelijk de dag mee door, dat is voor mij het voornaamste. Het helpt ook dat het draadloos opladen het bijladen gedurende de dag een stuk vergemakkelijkt, is een kwestie geworden van op de juiste plaats neerleggen/'stallen' in plaats van met klepjes en snoertjes te moeten rommelen.

[...]

Dat lijkt wel erg stellig. Voorlopig blijft de camera een grote differentiator, dat zal wel liggen aan de prijs van de individuele cameramodule. Voor zover ik kan overzien zijn die vrijwel allemaal voorzien van Sony sensoren, voorzien van de nodige optica door de camera-module-fabrikanten. De grote jongens (samsung, apple) zullen die modules wel inhouse ontwikkelen en het beste voor zichzelf houden. Maar ik zie geen enkele reden waarom de massa-module-producenten daar niet bij in de buurt zullen gaan komen, welliswaar met de nodige vertraging.
Als de goedkope Chinese fabrikanten willen stoppen ze er een betere module in, en waarom zal er nooit een tijd aanbreken waarin ze dat willen?

Met betrekking tot de foto's: voor mij volstaat het. Iedereen maakt zijn eigen afwegingen, en het is zeer begrijpelijk dat je voor de best mogelijke fotokwaliteit in je broekzak bereid bent de meerprijs te betalen.

De foto's zien er wat mij betreft beter (voornamelijk scherper) uit dan degene van de Samsung Galaxy S4 en minstens gelijkwaardig aan de Sony z3 compact die ik heb gehad, de laatste (destijds) high end toestellen die ik in bezit heb gehad.

Cheers, Bro

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Omdat dit al sinds jaar en dag, zolang ik met Chinese smartphones bezig ben, het hele eiereneten is met die dingen.
Overigens geven ze vaak in de specs aan dat het een Sony camera betreft, maar in veel gevallen is het een goedkoper model en helemaal niet van Sony.

• bro!
ChinaGeek schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:56:
[...]

Omdat dit al sinds jaar en dag, zolang ik met Chinese smartphones bezig ben, het hele eiereneten is met die dingen.
Overigens geven ze vaak in de specs aan dat het een Sony camera betreft, maar in veel gevallen is het een goedkoper model en helemaal niet van Sony.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, erg nauw met de accuraatheid van de opgegeven specificaties nemen ze het vaak niet. Je krijgt soms de indruk dat ze het er om doen als dat vaak best gelikte marketingmateriaal weer eens bol staat van de knullige engelse kreten of verregaande claims (batterijduur!) die ze niet waar kunnen maken.

Toch rechtvaardigt de vooruitgang die de chinaphones in de afgelopen jaren geboekt hebben, en al helemaal aan de high end daarvan, voor mij een lichte hoop dat ze uiteindelijk ook die camera onder de knie zullen krijgen. Eigenlijk best opvallend dat dat een van de laatste onderdelen is waar de kwaliteit nog zeer duidelijk achter loopt, heb jij enig idee waarom dit zo is?

Als je kijkt hoe de shop-verkopers als haviken op een 5* score zitten kun je moeilijk stellen dat daar geen besef aanwezig is dat een klanten review niet belangrijk is, en in bijna alle reviews komt wel naar voren dat je van de camera niet teveel moet verwachten.

Enfin, we gaan het meemaken. Ondertussen ben ik blij met de ontwikkeling en blijf ik me erover verbazen hoe de chinezen zoveel goed kunnen produceren voor zulke lage prijzen.

• govie
Je kunt ook niet voor 180 euro alle features verwachten van een highend phone naast dat het apparaat stootvast en waterdicht is etcetc. Als iemand echt zoveel waarde hecht aan stabiel scherpe foto's en video's dan moet je gewoon meer geld uittrekken voor je telefoon. De telefoons met een degelijke camerafunctie beginnen volgens mij vrij hoog in de prijs omdat ze compensatie hebben en eventueel een nog betere lens. Voor 180 euro is het een prima ding zeker als je lomp bent.
Pagina: 1