Toon posts:

Riva TNT2 of Monster 3d II kiezen bij gamen ???

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Riva TNT2 32mb en een Monster 3d II 12mb in mij comp zitten. Nou vroeg ik me eigenlijk af wat verstandiger/sneller is. Nl, Games spelen met Riva Tnt of de Monster 3d ??

Maakt dat trouwens uit eigenlijk, want de data gaat toch eerst door de Monster en komt door de doorluskabel dan pas de Riva in.

Alvast Bedankt!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Uh kon net zo goed een ATI 4mb kaart hebben met die voodoo en die TNT2 aan mij geven. :)
Nee, geintje. Die voodooII haalt het lang niet bij die TNT2. Je kunt zelfs beter je voodoo 2 eruit halen, omdat dan je VGA niet is doorgelust.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
die monster2 heeft weinig nut naast een tnt2, die is toch veel krachtiger. ennuh volgens mij gaat de data eerst door je tnt2 en dan door je monster, tenminste zo werkte het bij mij wel altijd :)

Verwijderd

Topicstarter
/me slaps himself on the forhead...

Natuurlijk gaat de data eerst door de Riva en daarna de Monster. Ik ben nu een beetje stom aan het doen.

Dus waar het op neer komt is, de Riva is veel sneller dan de monster, en de moster vertraagd mijn Riva door tussen mijn monitor en mijn TNT2 te zitten.
Dus kan ik `m beter eruit gooien.(Zonde eigenlijk)

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
verkoop die monster 3d II

kun je nog wel kwijt raken voor 125pieken als je de 12MB versie heb

3kwp pvoutput

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
En als je Matrox Mystique G200 hebt, welke moet je dan prefereren? (Met K6-2 500@550)

Ik merk wel een verschil qua beeld kwaliteit, de G200 is een stukje mooier en een stukje donkerder in de meeste spelletjes.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19
Je bedoelt met data waarschijnlijk videodata want alleen je videosignaal naar de monitor wordt doorgelust (of juist afgeknepen als de voodoo iets wil laten zien) Het nAdeel hiervan is dat je videosignaal naar je monitor een langere signaalweg heeft met meer overgangen(conectors)daardoor is je monitorbeeld minder scherp.
Met de data die van de cpu komt om je 3d kaarten te voeden heeft dit NIKS van doen.
Dat gaat allemaal via je AGP-bus(tnt2) of via het pci-slot waar je voodoo2 in zit Nooit naar allebei tegelijk (kan de cpu moeilijk aan) In de software maak je al de keuze welke kaart voor 3d wordt aangestuurd.

G200 of voodoo2 Ze liggen zo dicht bij elkaar wat betrefd performance ik zou dit gewoon per spel uitvogelen. heel soms komt ergens alleen een glide-versie van een spel uit en dan ben je heel blij met je voodoo2 (ik speel spelletjes die alleen glide ondersteunen dus ik kan niet zonder)
Dat de G200 donkerder beeld geeft ligt aan je gamma instellingen, hiermee kun je de helderheid regelen.

diskeltische lurker

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

...dat zeg ik, Gamma! :D
Pagina: 1