[Win10] 0xc000007B bij installeren pro cycling manager 2018

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:29
Ik heb net een nieuwe notebook de Xiaomi Mi Notebook Pro (i5 versie). Nu probeer ik pro cycling manager 2018 te spelen en krijg ik de error: Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000007b). Ik kreeg eerder de melding dat sommige dll bestanden miste, deze heb ik toen gedownload en in de system32 folder geplaatst. Daarnaast heb ik alle recente updates en driver updates.
...

Ik heb de melding gegoogled en diverse video's bekeken maar ik kom er niet uit. Hebben jullie nog een suggestie? Net nog alle versies van Microsoft Visuals geinstalleerd maar helaas geen succes: https://www.gamenotworkin...once-for-video-games.html
...

[ Voor 16% gewijzigd door roland_otto op 18-08-2018 21:37 ]

Beste antwoord (via F_J_K op 22-08-2018 08:35)

• roland_otto
Hi all,

Allereerst bedankt nog voor alle reacties. Ik heb gisteravond de computer geformateerd, vervolgens opnieuw windows geinstalleerd.en nu werkt het spel via steam. Een x aantal frustratie uren verder maar deze kan op slot.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:35

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh...hoe heb je Pro Cycling Manager 2018 geinstalleerd? Welke versie van Windows draai je...is hij helemaal bijgewerkt? Doen andere games het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heeft de winkel waar je hem gekocht hebt een support lijn, of anders de maker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
JackSparrow schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:07:
Ehh...hoe heb je Pro Cycling Manager 2018 geinstalleerd? Welke versie van Windows draai je...is hij helemaal bijgewerkt? Doen andere games het wel?
Windows 10, NL versie. Ja ik heb bijvoorbeeld ook farm simulator en die werkt wel gewoon. Het spel is wel geinstalleerd via torrent maar als het goed is moet dat niet uitmaken. Alle updates etc. heb ik binnen, laptop is vrijdag geleverd dus toen alles bijgewerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

roland_otto schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:38:
[...]
Het spel is wel geinstalleerd via torrent maar als het goed is moet dat niet uitmaken.
... en in de OP schrijf je:
Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000007b). Ik kreeg eerder de melding dat sommige dll bestanden miste, deze heb ik toen gedownload en in de system32 folder geplaatst.
Wat volgens mij inhoudt dat er bij de installatie van dat spel iets mist wat kennelijk nodig is. Wil je het echt hebben, betaal dan die drie tientjes en haal het van Steam of zo, dan ben je overal af en heb je support en garantie.

Enfin, de sport is natuurlijk dit toch aan de gang te gaan krijgen, maar daar kan ik je niet verder bij helpen: te veel tijd verspilt met deze dingen vroeger :-)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
DeBolle schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

... en in de OP schrijf je:

[...]

Wat volgens mij inhoudt dat er bij de installatie van dat spel iets mist wat kennelijk nodig is. Wil je het echt hebben, betaal dan die drie tientjes en haal het van Steam of zo, dan ben je overal af en heb je support en garantie.

Enfin, de sport is natuurlijk dit toch aan de gang te gaan krijgen, maar daar kan ik je niet verder bij helpen: te veel tijd verspilt met deze dingen vroeger :-)
Helemaal eens hoor alleen kan ik niet uitstaan. Laatste vraag daarna stop ik. YouTube: How To Install DirectPlay In Windows 10 hier zetten ze direct play aan maar ik heb de nl windows hoe kom ik daar dan want zei zoeken op windows features maar dan kom ik er natuurlijk niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

roland_otto schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:03:
[...]

Helemaal eens hoor alleen kan ik niet uitstaan. Laatste vraag daarna stop ik. YouTube: How To Install DirectPlay In Windows 10 hier zetten ze direct play aan maar ik heb de nl windows hoe kom ik daar dan want zei zoeken op windows features maar dan kom ik er natuurlijk niet..
Dan installeer je tijdelijk het Engels language pack en stel je het tijdelijk in op Engels... ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

roland_otto schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:03:
[...]

...zoeken op windows features maar dan kom ik er natuurlijk niet..
Of je haalt een boekje "Windows 10 voor dummies" want alles wat je met Windows kan/moet doen zit via Start onder "Settings" of "Control Panel"; in het Nederlands "Instellingen" of "Configuratiescherm".

Het filmpje wat je linkt verwijst zeer simpel/duidelijk naar ongeveer het allerbelangrijkste onderdeel van elk OS: je updates en je OS-features. Ongeacht de taal zou je die zaken blind moeten kunnen vinden in een OS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Of je haalt een boekje "Windows 10 voor dummies" want alles wat je met Windows kan/moet doen zit via Start onder "Settings" of "Control Panel"; in het Nederlands "Instellingen" of "Configuratiescherm".

Het filmpje wat je linkt verwijst zeer simpel/duidelijk naar ongeveer het allerbelangrijkste onderdeel van elk OS: je updates en je OS-features. Ongeacht de taal zou je die zaken blind moeten kunnen vinden in een OS.
Met Windows 10 / Server 2016 wordt 't met iedere nieuwe release helaas wel steeds moeilijker gemaakt om de Good Old Control Panel applets in de GUI te vinden :'(

@roland_otto : Rechter muisklik op de startknop en dan "Uitvoeren" (óf Windows vlaggetje + R op je toetsenbord). Daar even appwiz.cpl intikken -> ENTER. In dat scherm vind je vervolgens linksboven ergens iets van Windows onderdelen toevoegen/verwijderen en dus ook die legacy components.

Tik ik vanop m'n Engelstalige MacBook Pro met eigenlik alleen maar ervaring met Engelstalige Windows Server Systemen vanwege m'n werk....

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-08-2018 10:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
wimmel_1 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:18:
[...]

Met Windows 10 / Server 2016 wordt 't met iedere nieuwe release helaas wel steeds moeilijker gemaakt om de Good Old Control Panel applets in de GUI te vinden :'(

@roland_otto : Rechter muisklik op de startknop en dan "Uitvoeren" (óf Windows vlaggetje + R op je toetsenbord). Daar even appwiz.cpl intikken -> ENTER. In dat scherm vind je vervolgens linksboven ergens iets van Windows onderdelen toevoegen/verwijderen en dus ook die legacy components.

Tik ik vanop m'n Engelstalige MacBook Pro met eigenlik alleen maar ervaring met Engelstalige Windows Server Systemen vanwege m'n werk....
Ah top dank je, ik heb nu directplay kunnen aanzetten maar helaas maakte het niet uit. Toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan heb je nu één probleem opgelost. Aangaande dat dat issue met die .dll's: Als je die bestanden alléén maar in de %system32% map gezet hebt dan zullen ze meestal niet zomaar gaan werken. Officiëel moet je die dingen in 't Windows register registeren middels regsrv32 maar..... Als je ze in de map zet van de executable welke er om vraagt dan werkt 't ook zónder ze te registeren (= standaard gedrag bij het aanroepen van .dll's).

Ik weet overigens niet wáár je die .dll's vandaan hebt gehaald dus ik zou ze, als ik jou was, ook maar gewoon weer verwijderen uit de %system32% map. In een .dll kun je best veel "foute" code kwijt welke je absoluut niet vanuit DIE betreffende map wil laten uitvoeren...... Windows zal waarschijnlijk ook wel aan het "zeuren" zijn geweest om Admin credentials toen je die bestanden in die map probeerde te plaatsen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 19-08-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
wimmel_1 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:46:
Dan heb je nu één probleem opgelost. Aangaande dat dat issue met die .dll's: Als je die bestanden alléén maar in de %system32% map gezet hebt dan zullen ze meestal niet gaan werken. Officiëel moet je die dingen in 't Windows register registeren middels regsrv32 maar..... Als je ze in de map zet van de executable welke er om vraagt dan werkt 't ook zónder ze te registeren (= standaard gedrag bij het aanroepen van .dll's).

Ik weet overigens niet wáár je die .dll's vandaan hebt gehaald dus ik zou ze, als ik jou was, ook maar gewoon weer verwijderen uit de %system32% map. In een .dll kun je best veel "foute" code kwijt welke je absoluut niet vanuit DIE betreffende map wil laten uitvoeren...... Windows zal waarschijnlijk ook wel aan het "zeuren" zijn geweest om Admin credentials toen je die bestanden in die map probeerde te plaatsen :+
Ja helaas zal ik ze weer verwijderen, als ik het spel koop via bijvoorbeeld cdkeys en ik krijg dezelfde error, weet iemand dan of je een soort van garantie hebt? Of is het gewoon fijne wedstrijd en succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

roland_otto schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Ja helaas zal ik ze weer verwijderen, als ik het spel koop via bijvoorbeeld cdkeys en ik krijg dezelfde error, weet iemand dan of je een soort van garantie hebt? Of is het gewoon fijne wedstrijd en succes.
Ik heb verder geen ervaring met dat soort shops (en/of games in 't algemeen). Ze zeggen dat 't spel daar gewoon werkt met "Steam" dus ik ga er vanuit dat dat dan ook 't geval is. Qua prijs zijn ze wel interessant t.o.v. Steam in ieder geval.

Misschien even een schopje richting 't Gaming gedeelte hier op GoT aanvragen middels een Topique Report (en dan ook de titel even aan laten passen naar iets wat de lading van de vraag dekt)?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 19-08-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Laatst online: 13:49
Kan je de code niet gewoon ook in steam invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
REDSD schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:42:
Kan je de code niet gewoon ook in steam invullen?
Ja zeker maar mocht het niet werken en ik dezelfde error krijg of ik dan garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
roland_otto schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:56:
[...]

Ja zeker maar mocht het niet werken en ik dezelfde error krijg of ik dan garantie hebt.
Garantie krijg je nooit maar als je het spel via Steam zelf koopt kan je binnen 14 dagen na aankoop OF 2 uur aan speeltijd je geld terugkrijgen (niet als je via keysites koopt)

Daarnaast zal Steam niet alleen het spel installeren maar ook de nodige dependencies zoals DirectX en Visual C++ Redistributable (een van de 2 zit hoogstwaarschijnlijk je probleem op dit moment)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Knikker de installer weg die je via torrent hebt binnengehaald. Gebruik alleen de installer van een 'echte bron', zoals Steam.

Heb je dan nog steeds last? Zo ja: welke meldingen krijg je in Steam (*) en in de Windows event viewer?

offtopic:
Bij problemen met een warez-versie mag je nul support verwachten. Ook op GoT gaan we daar niet bij helpen. De oplossing is dan immers sim-pel: geen brakke warez downloaden.
Nu het ook bij gekochte versie niet blijkt te werken zal topic sluiten niet meteen nodig zijn. Maar ook bij alleen een key via keysites kan je weinig tot geen support verwachten van die winkel - hooguit een nieuwe key als de key niet werkt.

Wel verplaats ik je topic van WOS naar SPV en vul de topictitel aan.

offtopic:
(*) geen idee of / hoe die meldingen geeft of een log bijhoudt, ik gebruik geen Steam en koop alleen via MS store (Xbox) en GOG (PC) :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
F_J_K schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:44:
Knikker de installer weg die je via torrent hebt binnengehaald. Gebruik alleen de installer van een 'echte bron', zoals Steam.

Heb je dan nog steeds last? Zo ja: welke meldingen krijg je in Steam (*) en in de Windows event viewer?

offtopic:
Bij problemen met een warez-versie mag je nul support verwachten. Ook op GoT gaan we daar niet bij helpen. De oplossing is dan immers sim-pel: geen brakke warez downloaden.
Nu het ook bij gekochte versie niet blijkt te werken zal topic sluiten niet meteen nodig zijn. Maar ook bij alleen een key via keysites kan je weinig tot geen support verwachten van die winkel - hooguit een nieuwe key als de key niet werkt.

Wel verplaats ik je topic van WOS naar SPV en vul de topictitel aan.

offtopic:
(*) geen idee of / hoe die meldingen geeft of een log bijhoudt, ik gebruik geen Steam en koop alleen via MS store (Xbox) en GOG (PC) :P
Ik heb inmiddels het spel gekocht althans de key maar ik heb het spel geïnstalleerd via steam maar ik krijg geen error maar het spel start ook niet op. Kan ik ergens in steam zien wat de reden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
..
roland_otto schreef op Monday 20 August 2018 @ 18:19:
[...]

Ik heb inmiddels het spel gekocht althans de key maar ik heb het spel geïnstalleerd via steam maar ik krijg geen error maar het spel start ook niet op. Kan ik ergens in steam zien wat de reden is?
Je zou in de eventviewer kunnen kijken of je daar iets ziet. Mogelijk heeft Steam ook een 'logging'. Je machine voldoet wel aan de minimale systeemeisen voor Pro Cycling Manager 2018?

[ Voor 198% gewijzigd door TheVMaster op 20-08-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
JackSparrow schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:20:
..
[...]

Je zou in de eventviewer kunnen kijken of je daar iets ziet. Mogelijk heeft Steam ook een 'logging'. Je machine voldoet wel aan de minimale systeemeisen voor Pro Cycling Manager 2018?
haha ja ruimschoots zelf dus dat mag geen probleem zijn. Ik heb dit al gedaan https://support.steampowe...le.php?ref=6218-USFX-5568 (alle stappen) en helaas zonder resultaat. Ik twijfel of ik de computer moet formateren en gewoon vanaf het begin moet proberenm, echter geen idee of dit uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
roland_otto schreef op Tuesday 21 August 2018 @ 08:36:
[...]

haha ja ruimschoots zelf dus dat mag geen probleem zijn. Ik heb dit al gedaan https://support.steampowe...le.php?ref=6218-USFX-5568 (alle stappen) en helaas zonder resultaat. Ik twijfel of ik de computer moet formateren en gewoon vanaf het begin moet proberenm, echter geen idee of dit uitmaakt.
Je zou dat kunnen proberen natuurlijk, geen idee wat de oorzaak is van het niet willen werken van de game. Vooral omdat het ook op de Steam site staat als mogelijke oplossing.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
Hi all,

Allereerst bedankt nog voor alle reacties. Ik heb gisteravond de computer geformateerd, vervolgens opnieuw windows geinstalleerd.en nu werkt het spel via steam. Een x aantal frustratie uren verder maar deze kan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank voor de update.

Topic zakt wel weg :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1