Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:32
Ik ben me aan het inlezen over waterzijdig inregelen van mijn cv installatie thuis, o.a. ook via het CV tuning topic hier op GoT. Ik heb de voorkeur in de "eenvoudige" methode door een Danfoss Dynamic Valve te (laten) installeren op mijn radiatoren. Ik lees alleen maar dingen als eenvoudig en automatisch maar lees verder weinig duidelijke praktijkvoorbeelden.

Ik kan echter nergens duidelijk lezen of je direct klaar bent met "inregelen" na het plaatsen van de Danfoss DV op iedere radiator, of dat je ook nog bepaalde instellingen moet doen per radiator door bijvoorbeeld iets in te stellen op de Danfoss DV zelf op basis van het type radiator of de plek van de radiator.

Is het daarnaast ook nog nodig om een draaiknop per radiator bij te kopen of zit deze mogelijkheid al op de Danfoss DV zelf?

Zijn er hier tweakers die de Danfoss DV zelf gebruiken en hun ervaringen willen delen?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Verwijderd

Ik zal proberen je 2 vragen zo goed mogelijk te beantwoorden
1. Ben je na het plaatsen van de Danfoss Dynamic Valve klaar met inregelen?
Nee; Je moet inderdaad per radiator iets instellen. Op zich een eenvoudig met een "wieltje" met 7 standen. De stand kun je bepalen met je smartphone aan de hand van het type radiator en de
afmetingen via de "Installateur APP". Afmetingen is natuurlijk simpel. Type radiator kun je op internet vinden via dit overzicht https://www.radiatorendis...pes_20160414132903679.jpg

De radiator(en) in de woonkamer zou ik overigens gewoon op stand "N" laten staan. Dat is beter voor de doorstroming over je cv-ketel. Wanneer je geen cv-ketel hebt (bijvoorbeeld stadswarmte), dan kun je ze gewoon inregelen.

2. Wat voor knop op de Dynamic Valve je kunt monteren?
Wanneer je in de woonkamer een kamer- of klokthermostaat hebt die de temperatuur regelt, kun je gewoon een handknop monteren (klikken) op de Dynamic Valve. Kost ongeveer 3 euro en vindt je via google door het artikelnummer 013G5002 te zoeken.
Op de andere radiatoren kun je beter een thermostaatknop monteren zodat je ook een temperatuur kunt instellen. Danfoss RAX of wanneer je het via bluetooth wil bedienen (klokprogramma) neem je een Danfoss ECO.

• werner_energie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-11-2020
Beste Lezers,

Ook ik ben aan het overwegen om op alle radiatoren in huis de Danfoss RA-DV te installeren.
Nu lees ik op internet verdacht weinig gebruikerservaringen, alleen maar prospects van installateurs.

Zijn er gebruikers die hun ervaringen met dynamische radiator kranen (danfoss of Heimeier) met me kunnen delen ?
Werkt het echt zo goed of is dit een slimme marketing truuk ?

Alvast hartelijk dank.