Honeywell Controlunit laadt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-04 20:12
Ik heb vorig jaar een Honeywell Evohome systeem aangeschaft, een controlunit of basisstation met een antal thermostaatknoppen.

Ik had daar ook een wandplaat bijgekocht om de thermostaat op de muur te bevestigen. Echter, elek keer als ik een configuratie aan wilde passen en de unit van de muur haalde kreeg ik direct een melding dat de batterijen niet voldoende geladen zijn. De unit gaat dan uit of gaat spontaan in een reboot.

Ik heb contact gehad met Honeyweel en die adviseerde om het basisstation om te ruilen voor een ander. Dat heb ik dus gedaan maar nun hangt de unit al een maand of zes zonder onderbreken aan de muur en nu kom ik erachter dat het probleem nog steeds hetzelfde is. Ook de bijgeleverde standaard heeft hetzelfde probleem. Als je je unit ophang en deze wa heen en weer beweegt dan komt er op een gegeven moment een icoontje in beeld van een ladende batterij, maar vaak is het een afbeelding van een halfvolle batterij.

Zijn er Evohome eigenaren die dit probleem herkennen en iets bedacht hebben om het te verhelpen?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xcode35
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-04 15:46
Mijn Evohome heeft dat ook, maar ik haal hem eigenlijk nooit van de oplader af en daardoor nooit echt aandacht aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 20:55

Guldan

Thee-Nerd

Klinkt eerder alsof de batterijen die erin zitten niet goed meer zijn. Die zou je eens kunnen vervangen:

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Guldan schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:21:
Klinkt eerder alsof de batterijen die erin zitten niet goed meer zijn. Die zou je eens kunnen vervangen:

[video]
Ja dat dacht ik ook maar soms als je de controller wat heen en weer beweegt laadt hij wel degelijk en dan werkt het prima. Het lijkt erop dat de contacten meest van de tijd geen goed contact maken waardoor de batterijen niet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Heb je wel de goede houder??? Er zijn 2 modellen in omloop.
Ik had eerst de verkeerde en precies hetzelfde probleem als de jouwe.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
DJKroon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:56:
Welke houder heb jij dan nu? Bij mij staat ATF600 op de muurplaat. Krijg er een sik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Ik heb zelf de atf100 voor de oudere evohome met wifimodule los.
Deze heeft nog 2 lipjes aan de zijkant van de glijbevestiging.

De atf600 heeft dez zijkantje niet en is geschikt voor de evohome met ingebouwde wifi.

Nu is het de vraag welke evohome je hebt? K vermoed de wifi, dus je muurplaat zou goed moeten zijn.
Ik heb volgens mij nog ergens een atf100 liggen (deze zijn in de winkel/groothandel niet meer te krijgen helaas).

Misschien een hele stomme open deur: heb je de batterijen vervangen voor een oplaadbaar type?

[ Voor 17% gewijzigd door DJKroon op 08-09-2018 16:50 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
DJKroon schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:49:

De atf600 heeft dez zijkantje niet en is geschikt voor de evohome met ingebouwde wifi.

Nu is het de vraag welke evohome je hebt? K vermoed de wifi, dus je muurplaat zou goed moeten zijn.
Ik heb volgens mij nog ergens een atf100 liggen (deze zijn in de winkel/groothandel niet meer te krijgen helaas).

Misschien een hele stomme open deur: heb je de batterijen vervangen voor een oplaadbaar type?
Ik heb niet het WiFi type. Ik heb ook gedacht om de oplaadbare batterijen te vervangen maar heel soms, als ik de Evohome wat heen en weer beweeg op de muurplaat laden de batterijen wel en doet hij goed totdat ik'm weer eens van de muur haal en dan is het weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:30
Volgens mij heb ik dit probleem ook....heb de Evohome WiFi.
Vanavond maar eens kijken wat er gebeurd als ik hem van de houder neem.

• wfveennl
R20141016 schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:30:
Volgens mij heb ik dit probleem ook....heb de Evohome WiFi.
Vanavond maar eens kijken wat er gebeurd als ik hem van de houder neem.
En???? Al kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:30
Als ik hem eraf pak geeft hij aan dat de batterij voor de helft vol is. Wanneer ik hem weer terug plaats gaat het batterij icoontje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
R20141016 schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:38:
[...]

Als ik hem eraf pak geeft hij aan dat de batterij voor de helft vol is. Wanneer ik hem weer terug plaats gaat het batterij icoontje weg.
Zo te horen hetzelfde probleem dus.

• wfveennl
De leverancier waar ik de Evohome gekocht heb zegt nu het volgende:

"Dit is een bekend probleem van Honeywell / Evohome. We hebben hier wel vaker mee te maken gehad en kunnen er geen oplossing voor bieden. Honeywell valt in herhaling: voeding niet goed aangesloten, touchunit niet echt goed op de voeding geschoven of batterijen vervangen. Het is een van de redenen dat wij niet zo gelukkig zijn met het Evohome product. Voor zover mogelijk informeren wij onze klanten voorafgaande aan de aankoop over dit 'probleem'. We hebben er geen oplossing voor."

Hier neem ik uiteraard geen genoegen mee, tijd vaaor actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-02 10:26
Zit dit topic even door te lezen en onderstaande gesprek valt me op.
DJKroon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:56:
wfveennl schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:42:
Welke houder heb jij dan nu? Bij mij staat ATF600 op de muurplaat.
DJKroon schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:49:

Hier staat toch een mogelijke oplossing?

DJKroon geeft aan:

- atf100 = Module zonder wifi
- atf600 = Module met wifi

TS heeft:
- atf600
- Module zonder wifi

Zou dus prima kunnen liggen aan de verkeerde houder. Hoop dan wel dat DJKroon zijn oude atf100 nog heeft liggen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Dan zou de meegeleverde standaar er dus anders uit moeten zien dan de atf600. Dat ga ik straks checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier hetzelfde gedrag.

Ik heb er echter nog nooit last van gehad, sterker nog, ik wist niet eens dat de controller van de muur af kon voordat ik dit topic had gelezen 8)7

Ik heb trouwens een ATF600 wandhouder en een nieuwe wifi versie.

[ Voor 19% gewijzigd door barber op 03-10-2018 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er zijn zelfs meerdere versies:
- atf100 = tafelhouder voor Evotouch versie 1 & 2 (zw/w en colour, zonder wifi)
- atf300 = wandhoudner voor Evotouch versie 1& 2
- atf600 = wandhouder voor Evotouch versie 3 (colour met wifi)
- atf800 = tafelhouder voor Evotouch versie 3

Daarnaast:
- zorg dat je goede accu's in je Evotouch hebt. Dus geen huismerk troep, maar Duracell, Varta e.d.
- de Evotouch is gevoelig voor een juiste voedingsspanning. BIj m'n ouders hadden we ooit hetzelfde probleem: Evotouch had wel spanning, maar laadde niet lekker op. De power supply levert 4 volt. Blijkt dat als je een lange draad hebt tussen de power supply en Evotouch muurplaat, de spanning te laag kan zijn. Honeywell geeft een maximum van 10 meter op. We hebben toen de standaard 2-draads thermostaatdraad teruggetrokken en vervangen door een oude UTP kabel. Voor de + en - hebben we elk 4 aders gebruikt. Sinds dien laadt de Evotouch prima op, bij afnemen is het batterijtje vol.

Wat je dus eens kan proberen is de standaard thermostaat-draad vervangen door een iets dikkere.

[ Voor 88% gewijzigd door Microkid op 03-10-2018 22:01 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Microkid schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:45:
Er zijn zelfs meerdere versies:
- atf100 = tafelhouder voor Evotouch versie 1 & 2 (zw/w en colour, zonder wifi)
- atf300 = wandhoudner voor Evotouch versie 1& 2
- atf600 = wandhouder voor Evotouch versie 3 (colour met wifi)
- atf800 = tafelhouder voor Evotouch versie 3
Was even in de war met de atf600, die ik had was de atf800 waar ik probleem mee had. De tafelhouder versie heb ik.
Mooi overzicht zo ;)
RobertJRB schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:43:
Hier staat toch een mogelijke oplossing?

DJKroon geeft aan:

- atf100 = Module zonder wifi
- atf600 = Module met wifi

TS heeft:
- atf600
- Module zonder wifi

Zou dus prima kunnen liggen aan de verkeerde houder. Hoop dan wel dat DJKroon zijn oude atf100 nog heeft liggen.
Nee heb een foutje gemaakt, de atf600 is de wandplaat ervan.
Ik had toen dus de atf800 tafelhouder.
En daar laadde de batterij slecht van op.
En dat kwam doordat ik de lipjes niet had en zodoende los kwam te zitten op de houder.
Ik heb nog een atf100 liggen splinter nieuw, maar dat is de tafelstandaard ipv wandmontage.
Ik heb express niet voor de wandplaat gekozen ivm problemen m.b.t. goede spanning krijgen.
Mijn thermostaatdraad is te dun/lang, dus dat ging niet lukken.
Opgelost door een round wireless op die plek te plakken als thermostaat van de woonkamer.
Hierdoor kan je de tablet lekker meenemen in huis.

Ik heb even een foto gemaakt van de evohome achterkant en houder, kan je kijken of de bevestiging overeenkomt. Oudere evohome met atf100 dus
https://drive.google.com/...ftWFXfe/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluxCapacitor
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09-2019
Ik heb net ook de Evohome aangeschaft met 10 knoppen (voor veel geld dus). Het gaat hier de nieuwe evotouch WiFi.
En heb nu hetzelfde probleem nadat ik de controlunit van de meegeleverde tafelstandaard heb gehaald. 😬
Gewoon in stopcontact geplugd dus zou voldoende spanning moeten zijn.
Heeft iemand nog tips naast de (brandnieuwe) batterijen vervangen?
Ben benieuwd wat hieronder bedoeld wordt met “de lipjes”. Het lijkt mij nl ook dat er wat licht contact wordt gemaakt.

[quote]DJKroon schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:51:
[...]

En dat kwam doordat ik de lipjes niet had en zodoende los kwam te zitten op de houder.

Update: probleem opgelost. Ik heb het stekkertje extra goed achterin de standaard gestoken en de evotouch vanaf boven even aangedrukt, totdat ie tegen de contacten aan “klikt”

[ Voor 11% gewijzigd door FluxCapacitor op 10-09-2019 18:29 ]

Pagina: 1