PostNL Afhaalpunt geeft verkeerde (rembours) pakket mee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-07 22:46
Dag allen,

Zojuist is mij de volgende situatie voorgevallen en ik ben benieuwd wat volgens jullie de juiste handelswijze is en waar ik rekening mee moet houden.

Enige tijd terug heb ik een pakketje besteld in China. Van de week had ik de track en trace gecontroleerd en het pakket was geopend door de douane en er stond op de track en trace een bedrag van €21,- open en zou onder rembours worden verzondenen direct naar het afhaalpunt gaan. Vandaag nog eens kijken en verduld het lag klaar!

Direct in de auto gestapt en naar het afhaalpunt gereden. Toen ik binnen kwam werd ik al begroet met 'Ha, meneer Henkie-Jan (nou ja mijn achternaam dan)'. Ik zei dat er een pakketje klaar lag en ik wist dat ik moet betalen er voor. De afhaalpunt eigenaar loopt naar het magazijn en pakt een witte plastic zak met een factuur er op. €34,-... Hmm, dit vond ik wel vreemd maar goed ik dacht dat misschien de €20,- excl. afhandelingskosten was. Verder drong niets tot mij door. Hij heeft mijn rijbewijs gescand, ik heb een handtekening gezet en heb het in de auto gegooid en ben naar huis gegaan.

Thuis aangekomen in enthiousiasme direct de schaar gepakt en... ik zag kleding stukken zitten! He??? Ik had het idee dat er een grote zak om mijn kleine bestelling gedaan was en het zachte kwam van de beschermingsfolie en dergelijk. Nu keek ik op de naam op de adressering en zie dat het ook niet klopt!

Het pakket is voor heel iemand anders in een andere straat van mijn woonplaats waarvan mijn achternaam in de verte iets lijkt op die van hem. Maar dat is ook alle overeenkomst.

Uiteraard snel alles weer in de enveloppe gedaan en dichtgeplakt. Uiteraard gaat het afhaalpunt maandag pas weer open.

Persoonlijk ben ik bang dat als ik er weer heen ga ze gaan zeggen: 'ja sorry ik kan die 34 euro niet terug laten pinnen' 'dien maar een klacht in bij postnl'. en dan lever ik dat pakket in. Maar hoe bewijs ik uberhaupt dat ik dan die 34 euro heb betaald. Ik kan ook gewoon de stoute schoenen aantrekken naar de daadwerkelijke geadresseerde gaan en ff €34,- vangen. maar de vraag is dan of ze dat willen betalen. ze weten wel dat ik het pakketje heb dus kunnen ze nog klagen dat ik hem opengemaakt heb of in bezit heb.

Wat is jullie idee?

Oh ja, het is niet de eerste keer dat er iets misgaat bij het afhaalpunt. Paar keer gehad dat pakket er zou moeten zijn maar hun zeiden dat het er niet was. En na aandringen dat het er toch echt zou moeten zijn toch er wel lag...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Beste antwoord (via Henkie-Jan op 18-08-2018 20:52)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Henkie-Jan breng het netjes bij de juiste persoon en reken daar af. Kom je er niet uit, breng je het maandag terug

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:39
Bank afschrift, langs gaan bij de geadresseerde, en dien maandag(?) een klacht in als je eigen pakket er is?

Als je ze door eerdere ervaringen niet vertrouwd, is het controleren of het pakket voor jouw is wel zo handig..
Henkie-Jan schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:15:
Het pakket is voor heel iemand anders in een andere straat van mijn woonplaats waarvan mijn achternaam in de verte iets lijkt op die van hem. Maar dat is ook alle overeenkomst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Makkelijkste is verrekenen met de oorspronkelijke ontvanger.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Henkie-Jan breng het netjes bij de juiste persoon en reken daar af. Kom je er niet uit, breng je het maandag terug

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
biomass schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:23:
Als je ze door eerdere ervaringen niet vertrouwd, is het controleren of het pakket voor jouw is wel zo handig..
Ben ik het mee eens. Waren zo veel aanwijzingen toch wel dat het niet klopte... Maar mede omdat hij direct mijn correcte achternaam noemde bij het binnen stappen en mijn ID controleerd geen argwaan gehad.

Ga het in vervolg ook driedubbel dwars checken daar...

@all

Denk inderdaad dat ik gewoon naar de correcte geadresseerde ga. Ik zou zelf erg blij zijn dat als ik zie dat mijn pakket afgegeven is maar niet in mijn bezit is toch gewoon terecht komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hackus schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:28:
Tja, als we dat allemaal zouden doen, leert de vervoerder nooit van de fouten? Want je vind het dus blijkbaar ook "acceptabel" als een bezorger 20 pakjes in het portaal van een flat achterlaat "want volgens Hackus regelt men het toch wel onderling"?

Ik zou gewoon telefonisch een klacht indienen bij de vervoerder, het opengemaakte pakket laten ophalen en maandag kijken of het goede pakket wel op je ligt te wachten.

Je gaat toch ook niet een brief van een deurwaarder, vieze boekjes of ander verkeerd bezorgd materiaal zelf bezorgen? Vandaar dat bijna alle post tegenwoordig een retour-adres heeft en PostNL een (relatief goede) afhandeling van verkeerde bezorgde post/pakketten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MAX3400 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:51:
[...]

Tja, als we dat allemaal zouden doen, leert de vervoerder nooit van de fouten? Want je vind het dus blijkbaar ook "acceptabel" als een bezorger 20 pakjes in het portaal van een flat achterlaat "want volgens Hackus regelt men het toch wel onderling"?

Ik zou gewoon telefonisch een klacht indienen bij de vervoerder, het opengemaakte pakket laten ophalen en maandag kijken of het goede pakket wel op je ligt te wachten.

Je gaat toch ook niet een brief van een deurwaarder, vieze boekjes of ander verkeerd bezorgd materiaal zelf bezorgen? Vandaar dat bijna alle post tegenwoordig een retour-adres heeft en PostNL een (relatief goede) afhandeling van verkeerde bezorgde post/pakketten.
Ja, ik ben bekend bij PostNL. ( hackus regelt het wel) :P

TS heeft het zonder controle aangenomen, en foutieve factuur voldaan.
Beide beetje fout in deze situatie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:08
Hackus schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:58:
[...]

Ja, ik ben bekend bij PostNL. ( hackus regelt het wel) :P

TS heeft het zonder controle aangenomen, en foutieve factuur voldaan.
Beide beetje fout in deze situatie :)
En wat als buurman aangeeft niets te hebben ontvangen?. Dan komt TS naam naar boven. En moet hij bewijzen dat alles er in zat en netjes bij zijn buurman heeft bezorgd. Lekker postNL laten oplossen. Komen kosteloos langs. en je krijgt bewijs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:32:
[...]

En wat als buurman aangeeft niets te hebben ontvangen?. Dan komt TS naam naar boven. En moet hij bewijzen dat alles er in zat en netjes bij zijn buurman heeft bezorgd. Lekker postNL laten oplossen. Komen kosteloos langs. en je krijgt bewijs mee.
Buurman is net met vakantie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:28

Barrycade

Through the...

Persoonlijk ben ik bang dat als ik er weer heen ga ze gaan zeggen: 'ja sorry ik kan die 34 euro niet terug laten pinnen' 'dien maar een klacht in bij postnl'. en dan lever ik dat pakket in. Maar hoe bewijs ik uberhaupt dat ik dan die 34 euro heb betaald. Ik kan ook gewoon de stoute schoenen aantrekken naar de daadwerkelijke geadresseerde gaan en ff €34,- vangen. maar de vraag is dan of ze dat willen betalen. ze weten wel dat ik het pakketje heb dus kunnen ze nog klagen dat ik hem opengemaakt heb of in bezit heb.
Tjeez jij maakt wel heel veel aannames. Die man heeft toch ook wel een kassa? Dus dat geld terug komt wel goed.

Ding terug op maandag, uitleg geven. Hij fout jij fout jij je juiste pakket betalen en meenemen (hopelijk).

Hij zijn fout met de originele ontvanger oplossen.

En weer door...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Barrycade schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:45:
[...]

Tjeez jij maakt wel heel veel aannames. Die man heeft toch ook wel een kassa? Dus dat geld terug komt wel goed.

Ding terug op maandag, uitleg geven. Hij fout jij fout jij je juiste pakket betalen en meenemen (hopelijk).

Hij zijn fout met de originele ontvanger oplossen.

En weer door...
Aannames kan je het noemen. Ook scenario's. Ik was benieuwd wat jullie zouden doen en de mogelijkheden waren. Bovenstaande was er een van. Want ik denk als ik op de winkeleigenaar zijn eigen pinapparaat pin het op de rekening van deze eigenaar gestort wordt en niet op die van PostNL.

MAARRRR.....

Het is al opgelost! Ben gewoon naar de ontvanger gegaan. Vader deed open die begreep het direct. Zoon had wat gekocht en zat er al om te springen vond het al vreemd dat er afgeleverd stond maar was nog geen lampje gaan branden. Situatie uitgelegd en wat er gebeurd is. Gezegd dat ik het pakket al open had. Betaling geregeld en we hebben elkaars adres.

En weer door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Nu hopen dat iemand anders jouw pakje niet mee heeft genomen gekregen.

Ps. Ik zou het toch even melden

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
jeanj schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:07:
Nu hopen dat iemand anders jouw pakje niet mee heeft genomen gekregen.

Ps. Ik zou het toch even melden
Hij staat in de track en trace nog op dat hij af te halen is. Daarnaast denk ik dat niet heel snel iemand €20 gaat betalen om die mee te nemen van het agentschap.

Melden ga ik zeker doen! Thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-07 15:26

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Henkie-Jan schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:11:
[...]

Hij staat in de track en trace nog op dat hij af te halen is. Daarnaast denk ik dat niet heel snel iemand €20 gaat betalen om die mee te nemen van het agentschap.

Melden ga ik zeker doen! Thnx voor de tip.
Dat pakket kan je hoe dan ook nog afhalen. Ik laat vaak pakketten direct naar een afhaalpunt gaan, dan heb je enkel op je telefoon een barcode. Daar vragen ze niet eens om, vaak is het enkel "Welke achternaam en binnen of buitenland..."

Ik heb onlangs ook gehad dat ik een pakket kreeg aangeboden op deze methode welke niet voor mij was bedoelt. Schijnbaar kan je tegenwoordig bijna lukraak pakketten afhalen zolang de achternaam maar overeenkomt 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 18-08-2018 21:57 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je zou ook nog een klacht kunnen indienen bij postnl, een mailtje sturen. En melden bij het afhaalpunt. Ook al is het al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:28

Barrycade

Through the...

Soldaatje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:15:
Je zou ook nog een klacht kunnen indienen bij postnl, een mailtje sturen. En melden bij het afhaalpunt. Ook al is het al opgelost.
Zou het melden bij het afhaalpunt (maar zou dus niet bij de oorspronkelijke ontvanger langs gaan) en afhankelijk van de reactie wel of niet iets melden.

Blijkbaar kent men elkaar bij de naam. Zo'n ontvangpunt doet dit niet voor de lol maar om er geld mee te verdienen. Blijkbaar heeft TS baat bij een ontvangstpunt. Of is het een heel klein dorp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-07 10:10
Gelukkig prima opgelos ts ,

Kunnen er een heel lang verhaal van maken met ja misschien was het wel heel waardevol of gevoelige stukken die zo zomaar met de verkeerde persoon zijn meegegeven...
Feit blijft dat ,waar gewerkt word er spaanders vallen......
😏
Pagina: 1