Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01 02:34
Ik ben een nieuwe PC aan het bouwen, alle onderdelen zijn nieuw.

Asus Prime X299-Deluxe
Intel Core i7 i7820x
2x Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15 (dus 32GB)
750w Corsair PSU
Asus Turbo GTX1070 8GB

Netjes alles samen gebouwd. Krijg ik bij het booten elke keer een code 53, en geen beeld. Volgens de manual is dit iets met het geheugen. Zelfs met alle 4 apart, en in verschillende banken, krijg ik de code. In sommige banken gooit hij heel veel codes achter elkaar, en valt hij in een restart loop.

Ik vrees dat of het moederbord of de CPU niet goed is. Is er een manier waarop ik dit kan testen, en/of zijn er meer mensen die dit denken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Flipside22 wat doet ie op 1 RAM module ?
Alles goed nagelopen ?
Systeem werkt buiten de kast ? etc

https://support.microsoft...device-manager-in-windows

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 18-08-2018 18:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Op 1 RAM module ook code 53, ook met 2 modules. Alles goed nagelopen, CPU ook nog eens opnieuw geplaatst en gecontroleerd of er niet ergens een stofje zit.
Wat bedoel je precies met buiten de kast? Ik heb zoveel mogelijk uitgeplugd, SSD's etc en dat veranderd niets aan de zaak

De code 53 verschijnt op het moederbord, ik kom niet eens tot de bios ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Flipside22 op 18-08-2018 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Er zijn redelijk wat bios updates die verbeterde ondersteuning en stabiliteit brengen o.a op gebied van geheugen.

Gelukkig heeft jouw bord usb flashback en kun je zelfs zonder werkende config updaten, zie hiervoor de handleiding en/of Asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Via Asus Flashback (USB Fat 32 in de juiste poort, bios reset knop achterop 3s inhouden) de laatste versie van de Bios geflashed ivm de ondersteuning voor de CPU.
Heeft helaas niet mogen helpen. Nog steeds dezelfde code op het moederbord.

Wat ik inmiddels ook heb geprobeerd is een andere PSU nav dit topic:
- http://www.tomshardware.c...asus-prime-x299-post.html

Heeft ook niet geholpen. Ik had nog een 2e Corsair voeding, alle aansluitingen ook gewisseld. Helaas.
Met een ander reepje DDR 4 doet hij het ook niet.

Het enige dat dus overblijft, is de CPU of het moederbord lijkt mij.

[ Voor 44% gewijzigd door Flipside22 op 19-08-2018 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 16:38

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vrees dat het je moederbord is aangezien een defecte CPU zeer zelden voorkomt.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipside22
Opgelost!

Het moederbord is vrij specifiek in welke slot het geheugen moet. Toen ik hem daar in deed, zag ik allemaal andere error codes voorbij komen op het moederbord.
Ik had ook gelezen, dat het het beste is om de bios te flashen, zonder geheugen erin.

Dus vervolgens geheugen eruit, via USB Flashback nog een keer laatste BIOS geflashed. Geheugen erin op de juiste plek. En hij kwam door de POST.

Vervolgens alle 4 de modules erin op de plekken die in de manual staan, en wederom POST. Dus nu weer even afbouwen, videokaarten erin, etc ...
Pagina: 1