Amerikaanse openbaar aanklager eist dat Facebook ...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Mark_88
Re: nieuws: Amerikaanse openbaar aanklager eist dat Facebook encryptie Messenger ...

“Een van de leden zou de voice-functie van Facebook Messenger gebruiken, die net als de rest van de app gebruik maakt van end-to-end-versleuteling.”

Is misschien wat ongelukkig verwoord en lijkt her en der voor verwarring te zorgen.
Facebook Messenger maakt geen gebruik van end-to-end encryptie *tenzij* je dit speciaal aanzet voor een gesprek. (Voorwaarde: Android/iOS en tegenpartij moet ook de app hebben). Standaard is er dus absoluut geen end-to-end encryptie actief, dus “net als de rest van de app ...” kan misschien een iets betere verwoording gebruiken of een kleine toelichting :)

Naar mijn mening, anyway.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:12
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het nog even opgezocht, en encryptie bij Messenger is opt-in per gesprek, inderdaad. Ik heb het artikel aangepast. Dank!

Ik gebruik overigens Messenger Lite op Android, maar daar kun je dus niets vinden over de zogenaamde secret conversations. Ik wil geen bloated app, maar e2e-encryptie mag toch echt wel.