Welke Qled tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble_nl
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik wil een tv kopen, met de bedoeling dat ik er even mee vooruit kan. En dus niet over 2 jaar een nieuwe. Ik kijk voornamelijk netflix of dvd/bluray, de gewone tv die ik kijk is hooguit voor een uur of 2 per dag.

Zelf viel mijn oog op Samsung QE75Q7F. Ik ga voornamelijk uit van recensies van de gewone mens. Dus al die high tech benamingen zeggen mij niet veel. Qled kies ik toch voor de betere kleur beleving.

Ik gebruik een homecinema bluray set van Philips die kan er nog even mee door.

Dus is de SamsungQE75Q7F de juiste voor mij en mn bluray? Of is er nog een andere optie?

Beste antwoord (via Bubble_nl op 18-08-2018 19:31)

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Met een beetje zoekwerk en rondje bellen, heb je de 65" Q7 model 2018 voor ongeveer 2000 euro.

Ik kocht hem vorige maand voor 1950 en kreeg nog 300 cashback.

Ontopic.

Deze TV heb ik gekocht omdat wij een lichte kamer hebben en de TV bijna 24/7 aanstaat.. Wij hebben OLED overwogen, maar het een weegt niet op tegen het ander.. Ja OLED heeft betere zwartwaardes en kijkhoeken, maar de Qled heeft een mooie kleuren ook bij een lichte kamer.
Onze overtuiging was met name de connectbox, echt ideaal. Dat niet meer TV's dat hebben?

Smaken verschillen natuurlijk het model is mooi zeker als je de walmount erbij besteld wat hem zeer strak tegen de muur hangt. Verder vind ik de software fijn werken van de Samsung.

Mijn advies ronde bellen en niet klakkeloos even kopen voor 3000 euri.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:53
Wat is je budget, misschien even handig.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Renegade666 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:15:
Wat is je budget, misschien even handig.
Rond de 3K dus want model 2017 is ongeveer 2700 in de PW en model 2018 zo rond de 3300 Euro.

Geen idee wat "kleurbeleving" is; de ene persoon wil graag exacte kleuren en geen verzadigde kleuren terwijl de volgende persoon zoveel mogelijk licht wil meekrijgen en niet/amper snapt dat meer licht niet direct een mooier beeld oplevert.

Voor 3K heb je ook andere TV's zoals Sony (met FALD aan boord) of LG (OLED paneel); de reviews zijn links er rechts voor het oprapen. Eerlijk gezegd; als je een "gewone bluray-set" hebt, dus maximaal 1080p output, zou ik sneller geneigd zijn een Sony aan te schaffen vanwege de scalers die in de TV zitten ingebouwd.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 18-08-2018 18:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Met een beetje zoekwerk en rondje bellen, heb je de 65" Q7 model 2018 voor ongeveer 2000 euro.

Ik kocht hem vorige maand voor 1950 en kreeg nog 300 cashback.

Ontopic.

Deze TV heb ik gekocht omdat wij een lichte kamer hebben en de TV bijna 24/7 aanstaat.. Wij hebben OLED overwogen, maar het een weegt niet op tegen het ander.. Ja OLED heeft betere zwartwaardes en kijkhoeken, maar de Qled heeft een mooie kleuren ook bij een lichte kamer.
Onze overtuiging was met name de connectbox, echt ideaal. Dat niet meer TV's dat hebben?

Smaken verschillen natuurlijk het model is mooi zeker als je de walmount erbij besteld wat hem zeer strak tegen de muur hangt. Verder vind ik de software fijn werken van de Samsung.

Mijn advies ronde bellen en niet klakkeloos even kopen voor 3000 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
wat is een connectbox eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Crust schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:39:
wat is een connectbox eigenlijk?
https://www.samsung.com/nl/i/televisie/one-connect/

Was niet heel lastig te vinden; wordt ook als mooie gadget genoemd in de Redactie-review op T.net trouwens: reviews: Samsung 55" Q7F - Kan Qled de strijd met oled aan?

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 19-08-2018 12:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardK2
  • Laatst online: 05-09-2023
Radio von Burg bied de 65 q9fn aan voor €2299 dit is inclusief de cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bubble_nl schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:50:
Ik wil een tv kopen, met de bedoeling dat ik er even mee vooruit kan. En dus niet over 2 jaar een nieuwe. Ik kijk voornamelijk netflix of dvd/bluray, de gewone tv die ik kijk is hooguit voor een uur of 2 per dag.

Zelf viel mijn oog op Samsung QE75Q7F. Ik ga voornamelijk uit van recensies van de gewone mens. Dus al die high tech benamingen zeggen mij niet veel. Qled kies ik toch voor de betere kleur beleving.

Ik gebruik een homecinema bluray set van Philips die kan er nog even mee door.

Dus is de SamsungQE75Q7F de juiste voor mij en mn bluray? Of is er nog een andere optie?
Waarom QLED en geen OLED?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Frank1973 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:05:
Persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet van in of het moest zijn dat je wat minder kabelzooi zou hebben, maar ook dat betwijfel ik, uiteindelijk moet zo'n connectbox ook bedraad worden aangesloten, toch?
En, alweer een apparaat(je) meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Finesse schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:40:
[...]

Persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet van in of het moest zijn dat je wat minder kabelzooi zou hebben, maar ook dat betwijfel ik, uiteindelijk moet zo'n connectbox ook bedraad worden aangesloten, toch?
En, alweer een apparaat(je) meer.
Jep. Normaal gebruik je,(zeker in zo'n dure set-up) een receiver. Kan je meteen ook je boxen op aansluiten, wat nu niet kan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik snap de meerwaarde/aantrekkingskracht van de connectbox, maar een oled is gewoon beter qua beeldkwaliteit en daar draait het uiteindelijk toch om bij televisies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble_nl
Jorgen schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:34:
[...]

Waarom QLED en geen OLED?
Dacht dat dit toch de toekomst word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:10
QLED is gewoon een betere variant van LED. Tenminste, wat nu te koop is. Echte Quantum-dot schermen zijn nog niet te koop.

IMHO is het heel simpel:
Heb je een zeer lichte kamer? Of direct licht op de tv en wil/kan je de gordijnen/zonwering niet dichtdoen? Kijk je vooral overdag?
QLED

Is het niet superlicht (AKA nu met je oude tv geen problemen met het kijken bij lichte omstandigheden)? Of kan je de gordijnen/zonwering dichtdoen? Kijk je vooral s'avonds?
OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 15:56
Puur om het feit dat ik het zonde zou vinden dat je spijt krijg, zou ik toch een OLED kiezen. Qled is slechts een normaal LED-paneel met een 'mooimaaktechniek'. Zeker met een budget van 3000 zou ik OLED niet links laten liggen, en overdag of savonds, OLED is dan meer waard, vergeet niet dat er heel veel in te stellen valt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bubble_nl schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Wellicht, maar de beeldkwaliteit van OLED is ongeëvenaard en geen enkele QLED tv komt ook maar in de buurt van wat OLED kan, behalve wellicht op het gebied van helderheid en kleurverzadiging. Wil je echter een zo groot mogelijk kleurspectrum weergeven, met zo reëel mogelijke kleuren én de beste zwartweergave, dan kan je gewoon niet om OLED heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:26
Bubble_nl schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Ik zou iets verder kijken dat de marketing-praat van Samsung.

Als je het aan mij zou vragen, is OLED de toekomst. Door het veel hogere contrast en als enige échte zwartwaarden. QLED is een bewust verzonnen term dat lijkt op OLED.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:17:
Ik snap de meerwaarde/aantrekkingskracht van de connectbox
Leg eens uit ... ik nog steeds niet maar zal aan mezelf liggen ... toch benieuwd naar de meerwaarde van de connectbox ... alles is toch al te connecten .. verloopstekkers enz ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Finesse schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:07:
[...]

Leg eens uit ... ik nog steeds niet maar zal aan mezelf liggen ... toch benieuwd naar de meerwaarde van de connectbox ... alles is toch al te connecten .. verloopstekkers enz ...
Maar 1 kabel naar je tv, verder alles in je audio-meubel. Je hoeft dus nagenoeg niks weg te werken; nooit een tv van de muur te halen of te verplaatsen, enz. Dat is ook uit het voordeel van de LG W7 met die soundbar-oplossing waarbij ook alle tv-aansluitingen via de soundbar gaan.

Ik heb ook geen Samsung (wel LG OLED) en alles in en op mijn meubel staan en daardoor zijn er alleen al bij de tv 4 kabels die daar naartoe gaan. (TV via RFOG / coax; HDMI in vanaf de receiver; toslink naar de receiver; stroomkabel) Mettertijd zou ik de tv graag willen ophangen. Dan moet je dus al rekening houden met de soort beugel zodat je nog bij de kabels kunt komen. Met een oneconnectbox hoeft dat niet meer.

Ik zou echter altijd de beeldkwaliteit voor laten gaan bij mijn keuze. Oneconnectbox, smart-OS etc, zijn allemaal extra's. Beeld is waar het om gaat natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 20-08-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Duidelijk, maar ik ben toch niet overtuigd ... mij lijkt het dat het kabelzooi probleem verlegd word van achter het TV toestel naar het (audio) meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Finesse schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:57:
Duidelijk, maar ik ben toch niet overtuigd ... mij lijkt het dat het kabelzooi probleem verlegd word van achter het TV toestel naar het (audio) meubel.
Dat is ook zo, maar dan zijn ze weggewerkt en dus uit het zicht. Dat is voor veel mensen een pre.
Dan nog zou ik voor beeldkwaliteit kiezen en dus geen QLED maar OLED. :)

@Bubble_nl Heb je inmiddels voor jezelf al een keuze gemaakt welk type tv het wordt? Blijf je bij QLED of ga je toch voor OLED?

Wat lees(kijk)voer:

https://www.rtings.com/tv...-type/qled-vs-oled-vs-led
https://www.rtings.com/tv...#usage*4854!threshold*0.1
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/qled-q7f-q7
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8
YouTube: 2018 TV Shootout Results: Panasonic, LG & Sony OLED vs Samsung QLED
https://www.digitaltrends.com/home-theater/qled-vs-oled-tv/
YouTube: LG C8 OLED vs Samsung Q9FN QLED 2018 TV Comparison

[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 21-08-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:26
Bubble_nl schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:42:
Pfff dacht dat ik er uit was maar dit brengt me weer aan het twijfelen richting oled... ook wegens prijs van qled😉
QLED zijn overpriced LCD's :P

Heb je ze al eens gewoon in de winkel naast elkaar gezien? Met hetzelfde beeld? Vraag ze eens of ze een video als deze YouTube: The World in HDR in 4K (ULTRA HD) willen afspelen op een demo-model.
Ik denk dat je snel genoeg je mening kan vormen. Al helemaal als je de prijs meeneemt.

QLED kan helderder dan OLED, en als je gaat gamen is er een kans dat stilstaande logo's/indicators tijdelijk inbranden bij OLED.
Voor jouw gebruik zou ik echt niet weten waarom je voor QLED zou kiezen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble_nl
Nou, ik heb nu een hoop gelezen, vergeleken en bekeken.

Ik ga nu toch voor een betaalbare tv met oled. Heb even zitten twijfelen tussen een Philips, die ik eigenlijk altijd heb gehad. Maar de laatste die mn ouders hadden vond ik ronduit slecht, beeld en geluid.

Het gaat de Samsung UE55MU8000 worden. Een maatje groter ben ik bang dat hij toch te groot gaat worden en ik te dicht bij zit (+/- 2m of 2.5 m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bubble_nl schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:14:

Ik ga nu toch voor een betaalbare tv met oled. Heb even zitten twijfelen tussen een Philips, die ik eigenlijk altijd heb gehad. Maar de laatste die mn ouders hadden vond ik ronduit slecht, beeld en geluid.

Het gaat de Samsung UE55MU8000 worden. Een maatje groter ben ik bang dat hij toch te groot gaat worden en ik te dicht bij zit (+/- 2m of 2.5 m)
Je zegt dat je nu toch voor oled gaat en noemt Samsung. Die verkoopt geen oled. Of bedoelde je toch qled? Ben benieuwd naar je uiteindelijke afweging.

Mocht je toch oled willen, bekijk dan ook het oledprijzentopic. Daar zie je ze voor veel minder dan de geadverteerde prijs gaan. (C7 1200 euro, c8 1500 euro)

Veel plezier met je aankoop in elk geval.

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 15:46
Bubble_nl schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:14:

Je weet niet echt wat je wilt he? Je gaat van qled naar oled naar een matige led tv.

• Bubble_nl
Reeker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:44:
[...]

Je weet niet echt wat je wilt he? Je gaat van qled naar oled naar een matige led tv.
Goh, mooie opmerking....misschien dat ik daarom op deze site wat info probeer te winnen😉 in de winkel zie ik echt door de bomen het bos niet meer. Beeld allemaal even moo afgesteldi. Maar zoals ik eerder al aangeef ik heb 0,0 verstand van de huidige tv's. Laatste tv die ik kocht was een Sony tv met een toeter aan de achterkant.

Ja ik ben zuinig op me spullen. Dus als ik nu een koop doe wil ik t ook goed doen :+

• Reeker
Bubble_nl schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:52:
[...]

Goh, mooie opmerking....misschien dat ik daarom op deze site wat info probeer te winnen😉 in de winkel zie ik echt door de bomen het bos niet meer. Beeld allemaal even moo afgesteldi. Maar zoals ik eerder al aangeef ik heb 0,0 verstand van de huidige tv's. Laatste tv die ik kocht was een Sony tv met een toeter aan de achterkant.

Ja ik ben zuinig op me spullen. Dus als ik nu een koop doe wil ik t ook goed doen :+
Sorry, mijn toon bedoelde ik niet zo. Maar juist als je zuinig op je spullen bent: koop iets goeds! Die Samsung 8000 is nergens extreem goed of baanbrekend in. Een Sony/Phillips en LG oled wel. Heb je een oled al eens live gezien? Als je zo'n tv ziet kun je er bijna niet meer omheen omdat het kwalitatief tegenover bijv die Samsung zo'n verschil is.

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bubble_nl schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:52:
[...]

Dan is het de keuze tussen absolute helderheid (en daarmee ook kleurverzadiging) tegenover het grootste kleurbereik en daarmee ook de kleurechtheid en diep, écht zwart met details in het zwart en wit.

Als het je om de beeldkwaliteit te doen is, kan je gewoon niet om OLED heen. Verschillende merken leveren die, maar LG, Panasonic, Philips en Sony worden het meest verkocht en gerecenseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubble_nl
Oké ik ben weer een stap verder! Het gaat toch een plek worden van lg. Nu gaat het tussen de c7 of de c8. Er zit niet erg veel verschil in zoals ik begrijp...wel de prijs. Ik neig naar de c8. Maar dat scherm heeft dat echt meerwaarde? In Duitsland is deze op dit moment 1699,00. Vaak kun je ook nog afdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Bubble_nl schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:53:
Oké ik ben weer een stap verder! Het gaat toch een plek worden van lg. Nu gaat het tussen de c7 of de c8. Er zit niet erg veel verschil in zoals ik begrijp...wel de prijs. Ik neig naar de c8. Maar dat scherm heeft dat echt meerwaarde? In Duitsland is deze op dit moment 1699,00. Vaak kun je ook nog afdingen.
Winkels bellen. Foka, Platte TV en Smits. Lees ook het oled prijzentopic eens door (kan je nu niks linken helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Je kunt de C8 al voor minder krijgen.

Pagina: 1