Microfoon werkt niet (wel geluid)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Mijn vraag

Ik zit met een heel irritant probleem.... Sinds anderhalf jaar geleden heb ik een tweedehands computer van iemand overgenomen (goede kennis) en de computer werkt prima. Het enige wat problemen geeft is de microfoon. Die heeft tot op de dag van vandaag niet gewerkt.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Gigabyte G1. Sniper 2
- i7 2600k
- MSI GTX 970
- 16GB RAM
- Windows 10 64 bit
- Asus Xonar DGX

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Nieuwe geluidskaart gekocht (Asus Xonar DGX). Je raad het al... wel geluid, maar geen microfoon.
- Verschillende drivers geprobeerd
- Verschillende microfoons geprobeerd (op de laptop van mijn moeder werkt het weer wel)
- Geluidsinstellingen nagekeken, maar bij de volume mixer zie je ook geen groene strepen als ik praat

Het enige wat ik me nu kan bedenken is een probleem in Windows zelf, maar om Windows opnieuw te installeren zit ik niet op te wachten :(

Wie o wie kan mij helpen? Kan ik nog iets controleren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat niet gemute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Nee staat niet gemute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij staat wel ingeschakeld in je lijst opneem apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Knamix schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:33:
Mijn vraag

Ik zit met een heel irritant probleem.... Sinds anderhalf jaar geleden heb ik een tweedehands computer van iemand overgenomen (goede kennis) en de computer werkt prima. Het enige wat problemen geeft is de microfoon. Die heeft tot op de dag van vandaag niet gewerkt.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Gigabyte G1. Sniper 2
- i7 2600k
- MSI GTX 970
- 16GB RAM
- Windows 10 64 bit
- Asus Xonar DGX

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Nieuwe geluidskaart gekocht (Asus Xonar DGX). Je raad het al... wel geluid, maar geen microfoon.
- Verschillende drivers geprobeerd
- Verschillende microfoons geprobeerd (op de laptop van mijn moeder werkt het weer wel)
- Geluidsinstellingen nagekeken, maar bij de volume mixer zie je ook geen groene strepen als ik praat

Het enige wat ik me nu kan bedenken is een probleem in Windows zelf, maar om Windows opnieuw te installeren zit ik niet op te wachten :(

Wie o wie kan mij helpen? Kan ik nog iets controleren?
Gebruik je de mic input op de geluidskaart zelf of eentje op een andere plek, bijvoorbeeld op de front van de kast/behuizing? In het laatste geval: is deze intern wel goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Sissors schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:39:
Hij staat wel ingeschakeld in je lijst opneem apparaten?
Yes hij staat inderdaad ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
EddoH schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:41:
[...]

Gebruik je de mic input op de geluidskaart zelf of eentje op een andere plek, bijvoorbeeld op de front van de kast/behuizing? In het laatste geval: is deze intern wel goed aangesloten?
Heb beide poorten geprobeerd. Zowel aan de achterkant als aan de voorkant.

Helaas geen resultaat
Pagina: 1