Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:31
ik ben al een tijdje op zoek naar slimme inbouwstopcontacten die je via wifi een soort van powerline kan aansturen en het verbruik laten uitlezen, maar om de een of andere reden is dit amper te vinden. Vaak gaat het om tussenoplossingen om in bestaande stopcontacten te pluggen, maar dat lijkt me niet erg proper afgewerkt, want hoe klein deze ook zijn (zoals bvb de BW-SHP2), je blijft OP ipv IN de muur werken.

Bijkomend "probleem" is dat verschillende stopcontacten op dezelfde kring zitten, hierdoor kan je ook niet vanuit de meterkast werken.

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo lang stopcontacten best wat ruimte nodig hebben bij inbouw ga je dit ook niet vinden. Een netwerkinterface in dezelfde ruimte van een inbouwdoos ga je niet krijgen, daarvoor zul je ook grotere inbouwdozen nodig gaan hebben.

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:31
vreemd, want ze krijgen wel vaak tot 2 usb-poorten op dezelfde locatie, dus als je ziet hoe klein sommige usb-wifi stickjes zijn, dan lijkt het me dat er toch plek genoeg zou moeten zijn, desnoods met een halve centimeter op de muur

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 22:12
Heb je al gekeken naar Z-Wave inbouw modules? FIBARO heeft bijvoorbeeld Switches die energie kunnen meten en rapporteren aan een controller.

Weet natuurlijk niet hoeveel ruimte je in de inbouw doos heb