Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop Workstation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• McBrammer
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-07-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral videobewerking, muziek produceren, muziek management, office en misschien wat gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, dit is exclusief beeldscherm, muis en toetsenbord en btw.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung EVO 850 250GB. Adviseren jullie om over te stappen op de EVO 860?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Eén videokaart, met minimaal 3 HDMI aansluitingen(ik werk graag op 3 schermen).

- Het liefst een Intel processor(coffee lake?).

- Moederbord(is voor mij een grote vraag). Behuizing met minimaal 4 USB-3 of hoger aansluitingen aan de voorkant. Is het mogelijk om aan de achterkant van de pc meerdere toe te voegen met een apart onderdeel?

- Voeding is net als het moederbord nog een vraag.

- Minimaal 32GB werkgeheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor voorkeur; Intel
Videokaart voorkeur; MSI

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tower kast en voor het geluidsniveau eventueel waterkoeler(mits het in het budget past). Meer dan voldoende USB-aansluitingen(met 4 ga ik het niet redden).

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel. Wat kunnen jullie mij hier over vertellen?

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag een samenstelling zien die ik in de toekomst zou kunnen upgraden met een goed uitziende full-black windowed kast. Het liefst nog met waterkoeling, tenzij dit onnodig is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten, toekomstige eigenaar van ruimteschip :p

[ Voor 12% gewijzigd door McBrammer op 18-08-2018 17:27 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ruimteschip?

Anyway, als je wil overklokken, heb je in veel gevallen een Intel K-CPU nodig of een (goede) Ryzen. Daarbij wil je dan vaker een iets betere cooler (dus niet boxed) alsmede sneller geheugen. Hou er rekening mee dat een dergelijke CPU met bijbehorend specifieker moederbord en 32GB RAM al snel richting de 1000 Euro komt.

Dan hou je 500 Euro over voor een (goede) voeding, een videokaart, case en wat opslag. Dat vind ik persoonlijk vrij weinig maar er zijn vast videokaarten te vinden van ongeveer 200 Euro die minstens 3 digitale aansluitingen hebben. Of dat specifiek HDMI is of een combo van HDMI & DP, weet ik niet precies maar ook niet welke monitoren je al hebt?

Had je al wat reviews van overklokbare CPU's met bijbehorende cooler bekeken en op basis hiervan misschien een boodschappenlijstje voor in je startpost?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
Welke software gebruik je voor beeld- en geluidsbewerking? Hoe ziet het bronmateriaal eruit?