Laptop gopro video bewerken 4k/full hd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1105793

Topicstarter
Hallo

Ik zoek advies.

Ik heb laatst gopro hero 5 gekocht en kan daarmee 4k en full hd filmen. Nu blijkt dat ik de video's niet kan bewerken op mijn huidige laptop.

Ik ben nu op zoek naar een laptop of pc. Ik denk laptop de voorkeur heeft omdat deze makkelijk te verplaatsen. Verder wil ik er wel een scherm aan koppelen.

Wat voor laptop heb ik nodig om af en toe wat video te bewerken. Verder speel ik af en toe een spelletje maar niet de nieuwste.

Verder dingetje om op te letten is de prijs. Ik heb geen 2000 euro. Ik wil graag rond de 1000 blijven liefst er onder.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 12:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo kan je je video's niet bewerken? Loop je tegen de limieten van de CPU aan? De HDD? Het geheugen? Is je video-editor wel geschikt voor dit soort typen video? Welke codec gaat het over? Welke editor gebruik je?

1000 Euro is best een aardig bedrag voor een leuk laptopje maar dan is het handig om te weten wat er voorrang moet krijgen qua onderdelen. Video-editing (ook de grootte van de bestanden) kan nogal specifieke eisen stellen aan apparaat A of B dus er is iets meer info nodig van je.

Had je toevallig ook al 1 of 2 laptops zelf gevonden die voldeden aan je eisen/wensen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

Nick Name

SinFest!

MAX3400 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:59:
Hoezo kan je je video's niet bewerken? Loop je tegen de limieten van de CPU aan? De HDD? Het geheugen? Is je video-editor wel geschikt voor dit soort typen video? Welke codec gaat het over? Welke editor gebruik je?
Het ‘probleem’ is de HEVC codec in combinatie met de tool Quick die bij de camera hoort: https://gopro.com/help/articles/block/hevc

Als je met meer dan 50fps of in 4K filmt, dan wordt die codec gebruikt door je GoPro. De codec werd tot ergens vorig jaar meegeleverd met Windows 10, maar inmiddels moet je er voor betalen in de Windows store.
Een oplossing kan zijn om je video’s eerst te converteren, maar daarvoor koop je geen actioncam in deze range.

Maar in topic, dit is wat GoPro zegt:
Windows

HEVC is supported on Windows 10 computers using the Intel Kaby Lake (or equivalent) processor and newer.

MacOS

HEVC is supported on macOS High Sierra computers using the A10 processor and newer

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die